یک شخصیت آکادمیک لبنانی به تلاش برای منفجر کردن کاخ سفید و کنگره متهم شد

یک شخصیت آکادمیک لبنانی در دانشگاهی در نیویورک به تلاش برای منفجر کردن کاخ سفید و کنگره به نفع حزب الله متهم شده است!

یک شخصیت آکادمیک لبنانی به تلاش برای منفجر کردن کاخ سفید و کنگره متهم شد

روزنامه الاخبار لبنان نوشت که محاکمه علی حسن صعب، استاد کالج "باروک" در نیویورک به اتهام برنامه‌ریزی برای منفجر کردن ساختمان‌های کاخ سفید و کنگره به زودی آغاز می‌شود.

این روزنامه نوشت که هشتم ژوئیه آنتونیو سیبریانو، بازپرس ویژه دفتر تحقیقات فدرال خلاصه تحقیقات درباره اتهامات علیه علی حسن صعب را ارائه کرد که از جمله این اتهامات حمایت مالی از حزب الله از سال ۱۹۹۶ است.

پرونده صعب پرونده دستیابی وی به تابعیت آمریکایی را نیز باز کرده و دفتر تحقیقات فدرال آمریکا مدعی است که صعب به صورت غیرقانونی تابعیت آمریکایی گرفته است.

از جمله اهدافی که صعب متهم به تلاش برای منفجر کردن آنها شده ساختمان امپایر استیت (برج ۱۰۲ طبقه تجاری در منهتن آمریکا) و پل‌های بروکلین و ورازانو است.

روزنامه الاخبار نوشت که در اتهامات وارده به صعب تردید وجود دارد. وی همچنین به نظارت بر تحرکات ارتش رژیم صهیونیستی زمانی که دانشجو بوده، متهم شده است.

الاخبار نوشت که صعب متهم شده به اینکه از سوی جنبش جهاد اسلامی در سال ۱۹۹۹ آموزش دیده است. همچنین دفتر فدرال آمریکا مدعی است که یک عضو جنبش جهاد اسلامی را بازداشت کرده که او اطلاعات محرمانه‌ای را درباره حزب الله و صعب در ازای توافق حل و فصل ارائه کرده است.

از جمله این اطلاعات ادعا شده این است که صعب جزو افرادی بوده که حزب‌الله آنها را مامور ارزیابی مکان انفجاری کرده بود که رفیق حریری، نخست‌وزیر فقید لبنان در سال ۲۰۰۵ در آنجا ترور کردند.

این روزنامه نوشت که صعب آوریل ۲۰۰۵ در فرودگاه استانبول حین رفتن به آمریکا به دلیل وجود آثار مواد منفجره روی لباسش بازداشت شد اما او این مساله را تکذیب کرد و بعد آزاد شد.

هنوز حزب الله یا وزارت خارجه لبنان هیچ واکنشی به بازداشت علی حسن صعب از اوایل سال میلادی جاری نداشته‌اند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها