بیشترین جمعیت معتاد قم در بین ‌مهاجران و غیربومی‌ها‌ست

فرماندار قم با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش پیشگیری گفت: بیشترین آمار افراد دارای اعتیاد در قم را مربوط به مهاجرین و غیربومی‌ها دانست.

بیشترین جمعیت معتاد قم در بین ‌مهاجران و غیربومی‌ها‌ست

مرتضی حیدری قم نیوز: فرماندار قم با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش پیشگیری گفت: بیشترین آمار افراد دارای اعتیاد در قم را مربوط به مهاجرین و غیربومی‌ها دانست.
با اشاره به اهمیت توجه به مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: بیشترین تمرکز بر روی مبارزه بوده و آتش مقابله بیشتر است که در گزارش‌ها نیز کاملاً مشهود است و این ناشی از آن بوده که هم مردم چنین توقعی را داشته و هم نهادهای مسئول بیشتر به این سمت سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی اضافه کرد: درمان در مرحله دوم و پیشگیری در مرحله سوم قرار دارد که بودجه‌های تخصیص داده‌ شده نیز حاکی از این امر است، اما برای پیشگیری در مهدکودک‌ها و مدارس، بسیار سرمایه‌گذاری کمی صورت می‌گیرد و این اشتباهی است که ما مرتکب می‌شویم.

فرماندار قم با بیان اینکه برای ساخت یک کمپ ترک اعتیاد هزینه‌های سنگینی می‌شود، تصریح کرد: ریشه این معضل را باید به‌صورت قطعی از مهدکودک‌ها قطع کرد و بچه‌ها را با اطلاعات کافی پرورش دهیم تا به معضلات نه بگویند.

وی تأکید کرد: دستگاه‌ها باید تکالیف درستی داشته باشند و به آن‌ها درست عمل کنند و در صورت تخطی از وظایف و برنامه‌ها، برابر قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

حیدری با یادآوری اینکه قم یک شهر زیارتی و حرم اهل‌بیت(ع) بوده و توجه به افراد مستضعف و آسیب‌پذیر سبب شده بسیاری از این افراد به قم پناه بیاورند، خاطرنشان کرد: بستر ورود این افراد به قم فراهم بوده و باید مراقب باشیم با برنامه‌ریزی، جلوی رسوب این موضوعات را بگیریم.

وی افزود: مهاجرین و غیربومی‌ها بیشترین آمار افراد دارای اعتیاد را در قم تشکیل می‌دهند و قم را باید در تخصیص منابع متفاوت دید، چرا که برای نظام و انقلاب، مرکزیت دارد و نمی‌توان گفت که همه استان‌ها را باید یکسان دید.

فرماندار قم گفت: در کمپ‌های ترک اعتیاد، یارانه پرداخت می‌شود و افراد تحت پوشش قرار می‌گیرند و حق استان قم در این زمینه ضایع می‌شود، که باید نمایندگان استان و بهزیستی تلاش کنند این یارانه افزایش پیدا کند.

منبع: قم نیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها