اعتراض یک فیلمساز به سانسور اثرش در تلویزیون/ مستند من ۴۶ دقیقه است اما فقط ۲۲ دقیقه از آن پخش شد

کارگردان مستند «نان گزیده‌ها» در مراسم اکران دانشجویی این مستند در دانشگاه شریف تأکید کرد، نسخه کوتاه‌شده این مستند که از تلویزیون پخش شده است، مورد تأیید او نیست.

اعتراض یک فیلمساز به سانسور اثرش در تلویزیون/ مستند من ۴۶ دقیقه است اما فقط ۲۲ دقیقه از آن پخش شد

مستند «نان گزینه‌ها» به کارگردانی محمدرضا حاج محمدحسینی با موضوع اعتراضات کارگران هپکو، عصر روز گذشته ۸ مهرماه با حضور عوامل، در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه شریف به نمایش درآمد.

در ابتدای این مراسم حاج‌محمدحسینی اظهار کرد: همواره این نگاه وجود دارد که دانشگاه باید بستری برای گفتمان و نقد باشد اما حالا به مسائل صنعت و اقتصاد هم ورود پیدا کرده است و این جای خوشحالی دارد.

وی با بیان اینکه «نان گزیده‌ها» به نوعی تحریم شده است، توضیح داد: من خودم را یکی از شما می‌دانم چراکه در دوران دانشجویی عضو بسیج بودم بنابراین من را از خودتان بدانید.

حاج‌محمدحسینی: من دانشجویی بودم که دلم برای شهرم، صنعتم و اقتصادم می‌سوخت و به همین دلیل این اثر را ساختم. از همه شما درخواست می‌کنم به عنوان یک ایرانی با غیرت نسبت به این صنعتی که به تاراج رفته بی تفاوت نباشید

۲۲ دقیقه از مستند ۴۶ دقیقه‌ای‌ام از تلویزیون پخش شد!

وی با اشاره به پخش «نان گزیده‌ها» از شبکه افق اظهار کرد: «نان گزیده‌ها» دیشب از افق پخش شد این موضوع هم جای خوشحالی دارد و هم ناراحتی، چراکه مستند من ۴۶ دقیقه است اما تنها ۲۲ دقیقه از آن پخش شد بنابراین آن نسخه پخش شده مورد تایید من نیست و گلایه‌ام این است که چرا «نان گزیده‌ها» سانسور شد اما خوشحالم که حداقل ۲۲ دقیقه از آن با وجود فشار داخلی و خارجی پخش شد.

حاج‌محمدحسینی عنوان کرد: من دانشجویی بودم که دلم برای شهرم، صنعتم و اقتصادم می‌سوخت و به همین دلیل این اثر را ساختم. از همه شما درخواست می‌کنم به عنوان یک ایرانی با غیرت نسبت به این صنعتی که به تاراج رفته بی تفاوت نباشید. سوال من این است که اگر منافقین و دشمنان وارد این فرایند شوند، شرکت‌ها را بخرند و همه را تعطیل کنند چه وضعی پیش می‌آید؟ آن هنگام وقتی ما به بحران خوردیم چه باید کنیم؟ به این موضوعات فکر کنید و بی تفاوت نباشید.

منبع: مهر

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها