سرلشکر موسوی: ارتش و سپاه در تامین امنیت و منافع ملی برابر دشمنان ایستاده‌اند

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز ارتش و سپاه شانه به شانه هم و پیشمرگ یکدیگر در حفاظت از انقلاب، نظام ، کشور اسلامی و تامین امنیت و منافع ملی با تبعیت محض از فرماندهی معظم کل قوا برابر دشمنان ایستاده اند.

سرلشکر موسوی: ارتش و سپاه در تامین امنیت و منافع ملی برابر دشمنان ایستاده‌اند

امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» روز دوشنبه در بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه توان گفتمان سازی را از ویژگی های بارز انقلاب شکوهمند اسلامی توصیف و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران گفتمانی مبتنی بر آموزه های دین مبین اسلام و مطابق با فطرت و منطق و تجربه بشری و در جهت اهداف خلقت انسان و حفظ کرامت انسانی را به جهانیان ارائه کرده است و این گفتمان با گفتمان های معمول که دستگاه های وابسته به نظام سلطه برای پیشبرد اهداف شیطانی خود می سازند و معمولاً هم به دلیل بی ریشه بودن برد چندانی هم ندارد تفوت های بسیار زیادی دارد.

اهم اظهارات سرلشکر موسوی در ادامه می آید:

* یکی از گفتمان های اصلی که توسط انقلاب اسلامی ایران تولید و ترویج شده ، گفتمان مقاومت است. مقاومت به معنای انتخاب راه حق، حرکت در مسیرحق به نحوی که هیچ مانعی موجب توقف و یا تغییر مسیر نشود و بسیاری از آیات شریفه قرآن کریم مبانی این گفتمان را تشکیل می‌دهد.

* فرمایشات حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بخش قابل توجهی از ریشه گفتمان مقاومت را تشکیل می دهد، عبارت برجسته «هیهات من الذله» در واقع به معنای این موضوع است که من راه حق را انتخاب کرده‌ام در مسیر حق حرکت خواهم کرد و حتی اگر ریختن خون عزیزترین بندگان خدا و به اسارت درآمدن خانواده رسول الله باشد نمی تواند من را از مسیری که انتخاب کرده ام بازدارد و یا باعث انحراف مسیر شود و این گفتمان به همه رهپویان راه حق و عدالت منتقل می شود.

*حضرت امام (ره) با همین گفتمان رژیم منحوس شاهنشاهی را به زیر کشیدند، با همین گفتمان دفاع مقدس را فرماندهی کردند و به پیروزی رساندند و با همین گفتمان آمریکا را زیر پا گذاشتند و هیمنه پوشالی استکبار جهانی را فرو ریختند و در دهه های اخیر هم مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به عنوان نظریه پرداز، رهبر فکری و عملی و فرمانده گفتمان مقاومت بوده و هستند.

*در سایه این رهبری و با این گفتمان است که جمهوری اسلامی ایران برابر سلطه آمریکا و صهیونیسم ایستاد و شکست سیاست های آمریکا در منطقه غرب آسیا را رقم زد که همه اینها از مظاهر و نشانه های عزت و اقتدار ایران در سایه مقاومت به شمار می رود.

* آمریکایی ها تمام توان خود را به کار گرفتند تا گفتمان سازش را بر ملت ایران تحمیل کنند، به رغم فشارهای فراوان، نظام مقتدر اسلامی ما با بهره گیری از گفتمان مقاومت توانست برابر دشمن ایستادگی کند و او را عقب براند و تا به امروز نشانه های شکست در راهبرد فشار حداکثری به طور کامل پیداست.

* امروز گفتمان مقاومت فراتر از مرزهای جغرافیایی منطقه غرب آسیا را درنوردیده و جهان اسلام را فرا گرفته است، به برکت خون شهدا و به یاری خداوند متعال دور نیست که گفتمان مقاومت در مقیاس جهانی جبهه بزرگ مقاومت در برابر استکبار جهانی تشکیل دهد.

* راهبرد امروز و آینده جمهوری اسلامی ایران مقاومت فعال و هوشمندانه دینی و عقلانی است که با کمترین درگیری و هزینه تضمین‌ کننده راه انقلاب اسلامی باشد.

* وضعیت امنیتی منطقه و روند دشمنی های آمریکا ایجاب می کند وحدت و هماهنگی و یکپارچگی در نیروهای مسلح برای مقاومت فعال و هوشمندانه تقویت شده و گسترش یابد؛ امروز اقتدار برگرفته از هم افزایی و همدلی و هماهنگی نیروهای مسلح در پرتو فرماندهی مقام معظم رهبری از برجسته‌ترین بخش‌های امیدآفرین و دورکننده ترس و ناامیدی از مردم است.

* دشمن با ترفندهای گوناگون با استفاده از عوامل نفوذی و بعضاً افراد ناآگاه سعی می کند این قدرت و کانون امید را دچار شکست و خدشه کند و ما وظیفه داریم با زمزمه های تفرقه انگیز صریح و قاطع و روشن و بدون ملاحظه و به موقع برخورد کنیم؛ ترکیب زیبای بلاغ مبین که برای عنوان بخشی از این همایش انتخاب شده همین را به ما آموزش می دهد که آنچه که باید گفته و ابلاغ شود و رسانده شود که راهی برای نفوذ دشمنان قسم خورده انقلاب برای ایجاد تفرقه در بین نیروهای مسلح و ملت ایجاد نشود.

* امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با ویژگی های معنویت محوری و انقلابی گری و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شانه به شانه هم و پیشمرگ یکدیگر در حفاظت از انقلاب، نظام و کشور اسلامی و تامین امنیت و منافع ملی با تبعیت محض از فرماندهی معظم کل قوا مقابل دشمنان ایستاده اند.

* تعامل و همکاری نیروهای مسلح تهدیدات نوپدید و ترکیبی علیه نظام و کشور را خنثی کرده و بازدارندگی پویا را برابر دشمنان ایجاد کرده، به نحوی که دشمن همواره از راهبرد تلافی ۱۰ برابر یک در هراس است.

*در طول چهار دهه گذشته نیروهای مسلح مظهر و طلایه دار گفتمان مقاومت بوده اند، نیروهای مسلح حصاری امن برابر تهدیدات و تکیه گاهی مطمئن برای کشور و انقلاب در گام دوم و دستیابی به چشم انداز ترسیم شده در آن و در نهایت ساخت تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور منجی عالم بشریت امام زمان (عج) هستند.

* تقویت مستمر قدرت دفاعی، ترویج و استحکام بخشی به گفتمان مقاومت اسلامی و ارتقای بازدارندگی همه‌جانبه و تلافی جویانه را از جمله ضرورت های راهبردی حال و آینده نیروهای مسلح است، از درگاه خداوند بزرگ می خواهیم در سایه الطاف الهی و فرماندهی حکیمانه مقام معظم رهبری و با شناخت و بصیرت راهبردی ملت بزرگ ایران اسلامی و تلاش و مجاهدت فرزندان ملت در نیروهای مسلح روز به روز شاهد ارتقا و اعتلای جایگاه نظام و کشور اسلامی در منطقه و جهان باشیم.

سرلشکر ایزدی: به بهانه ضربه زدن به دشمن مبانی اتقلاب را هدف نگیریم

سرلشگر پاسدار مصطفی ایزدی در اجلاسیه امر به معروف و نهی از منکر در سیره شهدا که بعنوان یکی از اجلاسیه های جانبی کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی برگزار شد، قیام برای خدا را یکی از راه های رسیدن به قرب الهی عنوان کرد و افزود: امام خمینی(ره) طلایه دار و پرچم دار رزمندگان در دوران دفاع مقدس بودند و انقلاب را به نام الله آغاز کردند.

* انقلاب اسلامی انقلاب ارزش هاست و از جهان تفسیری روحانی دارد. این انقلاب هدیه خداست، اصول اساسی را برای آزادی حقیقی انسان بیان کرده و مسیر رشد و تعالی را برای بشریت به ارمغان آورده است. هر انسانی برای اینکه بتواند برای خدا قیام کند باید در مسیر فطرت حقیقت جوی خود قرار بگیرد، مسیری که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس به خوبی در آن گام نهاده بودند و سرانجام به سر منزل مقصود رسیدند.

* مبنای انقلاب اسلامی ایران بر پایه فکر و تدبیر بنا شده و خدا را شکر می کنیم که در این مدت 40 ساله از عمر انقلاب اسلامی نه تنها برای مردم کشورمان، بلکه برای منطقه و دنیا هم راهبر و راهنما بوده ایم. انسانی که در مسیر حقیقت تفکر کند رشد می یابد و صاحب روشن بینی می شود، این انسان است که در مسیر ولایت قرار می گیرد و با قیام فردی و جمعی برای خدا مسیر حقیقی را پیش می برد.

* امر به معروف و نهی از منکر را از شروط اصلی و اولیه قیام برای خدا است، ما هرجایی که باشیم اگر می خواهیم این واجب فراموش شده را احیا کنیم باید از خودمان شروع کنیم، در این زمان است که با حکمتی که بدست می آوریم می توانیم دیگران را هم به حقیقت دعوت کنیم. ما مکلفیم که خودمان استقامت بورزیم و دیگران را هم به استقامت دعوت کنیم و اگر این نباشد مجبوریم هم خودمان و هم دیگران را تغییر دهیم تا جامعه در مسیر فلاح قرار بگیرد.

*ما در مسیر ارزشمندی هستیم و انقلاب اسلامی 40 سال است در تمامی عرصه ها ثابت قدم ایستاده است و در مقابل تمام قدرت های شرق و غرب مقاومت کرده است. ما امروزه در وضعیتی هستیم که حتی دشمنان هم به قدرت جمهوری اسلامی ایران اذعان کرده اند و در مقابل حرکت این انقلاب عاجز مانده اند. امروزه می بینیم که قوی ترین قدرت های جهانی هم در برابر ما سر افکنده هستند و این افتخاری است که به برکت رهبری و هدایتگری امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری بدست آمده است.

*( با اشاره به اقدامات مجمع کشوری امر به معروف و نهی از منکر): این مجمع به هیچ عنوان یک مجمع سیاسی و حزبی نیست و تمامی اقدامات خود را هر 6 ماه یکبار به حضور رهبری ارائه می دهد. به لطف خدا این مجمع امروزه در 26 استان کشور در حدود 30 هزار عضو دارد و ما در نظر داریم تا در آینده تعداد این افراد را افزایش دهیم.

* انقلاب اسلامی در طول چند سال گذشته تمامی تحرکات دشمن را در منطقه با موفقیت رصد کرده است و خوشبختانه در عراق، لبنان و سوریه هم اقدامات موثری انجام داده است اما متاسفانه بسیاری از فرزندان و جوانان انقلاب و حتی گاها برخی از دولتمردان کشور اثرات مثبت این انقلاب را نمی بینند و کار خود را به درستی انجام نمی دهند.

*دشمن این روزها در فضای مجازی غوغا می کند و ذهن بسیاری از جوانان ما را به خود مشغول کرده است. اگر می‌خواهیم رقیب را بزنیم نباید مبانی انقلاب را هدف قرار دهیم که این اقدام تنها خواسته های دشمن را عملی می‌کند.

منبع: ایرنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها