کواچ؛ مربی بزرگی که ایران از دست داد

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران این روزها حسابی در قاره سبز می درخشد تا ما حسرت از دست رفتنش را بخوریم.

کواچ؛ مربی بزرگی که ایران از دست داد

اسلوبودان کواچ نامی آشنا برای علاقه مندان به والیبال در ایران است. او که در دوران بازیگری خود هم به ایران آمده بود و حتی در لیگ باشگاهی ایران به میدان رفته بود، بعد از جدایی خولیو ولاسکو به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد.


این مربی جوان و صربستانی که شاید کمی اخلاقش تند بود، بهترین دوران والیبال ایران را از نظر کسب نتیجه رقم زد. کسب مقام چهارمی لیگ جهانی و عنوان ششم مسابقات جهانی اتفاقاتی بود که در تاریخ والیبال ایران نمونه نداشت و حتی هنوز هم با گذشت ۴ سال از جدایی او، مربی دیگری نتوانسته با ایران چنین افتخاراتی را به دست بیاورد.

اسلوبودان کواچ فقط به خاطر اخلاق تندی که داشت، با برخی از بازیکنان تیم ملی به مشکل خورد و همین زمینه ساز جدایی او از ایران بود.

در زمان مدیریت محمدرضا داورزنی حکم اخراج کواچ صادر شد و در سال قبل از المپیک تیم ملی به سراغ مربی دیگری رفت.


کواچ که بعد از جدایی از ایران در تیم های باشگاهی ایتالیا و ترکیه مربیگری کرد، چندی قبل روی نیمکت اسلوونی نشست. این تیم که به هیچ وجه جزو قدرت های اروپا و دنیا نبود،‌ با هدایت کواچ به سطح بالایی رسید و رقیب قدرتمندی برای تیم های بزرگ جهان شد.

از چند ماه قبل هم این مربی صربستانی روی نیمکت تیم ملی کشورش نشست. کواچ دیشب همراه با صربستان در شرایطی جشن قهرمانی در رقابت های اروپایی را برپا کرد که رقیب این تیم همان اسلوونی بود که با کواچ بیش از قبل شناخته شد.


در واقع یک طرف میدان صربستان با هدایت کواچ حضور داشت و طرف دیگر اسلوونی که هنوز هم اثرات حضور کواچ در آن احساس می شد و شگفتی ساز مسابقات لقب گرفته بود.


قهرمانی صرب ها بار دیگر شایستگی های این مربی جوان و خوش فکر را نشان داد و بازهم حسرت ایرانی ها را بیشتر کرد که چرا اینقدر راحت این مربی بزرگ را از دست دادند.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها