شمس: تورنمنت روسیه نه غم داشت و نه شادی/ آقایان وعده‌ها را فراموش کردند

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال گفت: لیگ برتر نه محصول فنی و نه محصول مادی دارد و وضعیت قراردادها ی بازیکنان پایین است.

شمس: تورنمنت روسیه نه غم داشت و نه شادی/ آقایان وعده‌ها را فراموش کردند

حسین شمس در مورد شرایط و وضعیت لیگ برتر فوتسال گفت: امسال نسبت به سال‌های گذشته سطح لیگ خیلی پایین است اگر نگاهی به لیگ روسیه کنیم متوجه می شویم که در این لیگ بازیکنان خوبی تربیت می‌شود و به همین دلیل است که تیم روسیه در تورنمنت آستاراخان و در بازی سوم، تیم ملی ایران را با قدرت شکست می‌دهد. برگزاری لیگ در کشور به گونه‌ای است که بازیکنان تیم ملی بعد از 2 بازی از لحاظ آمادگی جسمانی شدیداً افت بدنی پیدا می‌کنند و کادر فنی تیم ملی باید به دنبال این نقاط ضعف باشد.

وی گفت: متاسفانه در حال حاضر لیگ برتر نه محصول فنی و نه محصول مادی دارد و قراردادهای‌بازیکنان هم پایین است. در کل بچه‌های فوتسال مظلوم هستند و با قراردادهای ۱۵ و ۲۰ میلیونی حاضرند کار کنند و در نهایت ۲۰ درصد مبلغ قرارداد خود را دریافت می‌کنند و در آخر هم به حق خود نمی‌رسند. واقعا چه کسی پاسخگو این وضعیت است؟

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال گفت: متاسفانه همه آقایان ادعا دارند که وضعیت فوتسال خوب است و بازی‌ها از شبکه سه پخش مستقیم می‌شود اما اینگونه نیست، در نهایت مسابقات لیگ فقط از شبکه های استانی و گاهی شبکه ورزش پخش می‌شود و همه آقایان در ابتدای فصل مدعی بودند که ما اسپانسر می‌آوریم اما سرانجام خبری از این اسپانسر نیست و تا این موضوع حل نشود همین مشکلات برای لیگ و باشگاه‌ها وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی که چرا تیم ملی در تورنمنت آستارخان روسیه ناکام بود و نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند،گفت: من در تیم ملی ناکامی نمی‌بینم و بهتر است دنبال این موضوع نباشیم. نباید هروقت که تیم ملی نتوانست نتیجه بگیرد بخواهیم به این تیم حمله کنیم. تیم ملی در تورنمنت آستاراخان شرکت کرده و سه بازی تدارکاتی انجام داده و از نظر بنده نه برد مقابل قزاقستان شادی آور بود و نه باخت مقابل روسیه غم‌انگیز. ما باید یاد بگیریم که هدف از بازی تدارکاتی چه چیزی است؟ آیا به دنبال برد و باخت هستیم یا به دنبال یافتن نقاط ضعف تیم و از بین بردن آنها؟ ما باید تلاش کنیم تا در جام‌ملتها و جام جهانی شکست نخوریم.

شمس افزود: در بازی‌های تدارکاتی نگرانی از باخت بی مورد است و از نظر من ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی باید آنقدر باهوش باشد تا از این سه بازی، سه درس بزرگ گرفته باشد و بتواند نقاط ضعف تیم را در آستانه جام ملت‌ها از بین ببرد و حتی در بازی‌های تدارکاتی پیش رو هم فقط به دنبال از بین بردن نقاط ضعف تیم باشد و برد و باخت برایش ملاک نباشد البته به شرطی که از بازی‌های انجام شده درس بگیریم و به نقاط ضعف و قدرت خود پی‌ببریم.

شمس همچنین در مورد کمیته فنی و حضور ساکت در این کمیته گفت: در حال حاضر کمیته فنی‌ وجود ندارد و تشکیل جلسه ای هم نداده است و فقط بار دیگر انصاری فرد مثل افتخاری آمد و از رشته‌ مظلوم فوتسال سوءاستفاده کرد و با مطرح کردنش دوباره به فوتبال رسید.
حسین شمس درمورد اتفاقات و حواشی(شرب خمر) بازیکنان در رده پایه فوتسال گفت: واقعا اگر این ناهنجاری‌ها حقیقت داشته باشد باید بگویم؛ فاتحه. من باور نمی‌کنم که چنین موضوعاتی صحت داشته باشد اما اگر چنین اتفاقی افتاده باشد باید فاتحه فوتسال کشور را خواند که در تیم‌های پایه این‌چنین اتفاقاتی رخ داده است.

شمس در پایان گفت: امیدوارم با اینگونه شکست‌ها سرمربی تیم ملی را ترسو نکنیم.آنها باید همچنان مثل بازی با روسیه تلاش کنند و به بازی پاورپلی رو بیاورند. من به شخصه شجاعت آقای ناظم الشریعه را تحسین می‌کنم که برای دفاع پا به میدان نگذاشت و به دنبال کسب نتیجه تساوی نبود و با نفراتش بازی و حمله کرد و تمام نکات را رعایت کرد.

منبع: فارس

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها