صرف ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در «نذر آب ۲»

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: باقی مانده کمک‌های نقدی مردمی به سیل زدگان، صرف بازسازی منازل سیل زده خواهد شد.

صرف ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در «نذر آب ۲»

محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر صبح امروز در نشست ارائه گزارش طرح «نذر آب ۲» گفت: در طرح «نذر آب» امسال اولین هدف کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان خشکسالی برای تثبیت جمعیت بود. در این طرح سه محور اساسی دسترسی به آب آشامیدنی سالم برای انسان و تولید از طریق تأمین تانکر آب و آبرسانی بهداشتی انجام شد.

وی افزود: محورهای دیگر شامل بهداشت و درمان و اعزام پزشک و موضوع دیگر معیشت و توزیع سبدهای غذایی و کمکی بود. علاوه بر این، تیم‌های محب سازمان داوطلبان نیز به منظور سلامت روان زنان و کودکان، با آموزش بانوان و اجرای برنامه‌های سرگرمی برای کودکان در این طرح مشارکت داشتند.

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر در خصوص مجموع مبلغ مصرف شده در این طرح گفت: در مجموع ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در طرح «نذر آب ۲» هزینه شد که این مبلغ از کمک‌های داوطلبانه و خیرین بود و از بودجه هلال‌احمر هیچ مبلغی استفاده نشد.

نصیری ادامه داد: این طرح در ۱۹ شهرستان و ۴ استان اجرا شد و هر استان نیز در شهرهای مختلف مسئولیت اجرایی طرح را بر عهده داشت. علاوه بر این، در تمامی شهرستان‌ها نیز در کنار جمعیت هلال‌احمر، گروهی از خیرین و هیئت‌های مذهبی نیز حضور داشتند.

وی با بیان اینکه ۲۷۷ پزشک در طول این طرح به مناطق مد نظر اعزام شدند، اظهار داشت: در کنار این افراد ۱۴۰ نیروی پشتیبان نیز حضور داشتند و ۴۱ هزار و ۸۰۰ نفر نیز از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند شدند.

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر تصریح کرد: ۳۵۰ قلم دارو، ۶۵۰۰ بسته بهداشتی به ارزش ۳ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال نیز در این طرح توزیع شد.

نصیری در خصوص کمک‌های معیشتی نیز گفت: ۴۸۰۰ بسته غذایی، ۷۰۰۰ بسته لوازم‌التحریر، ۵۲۰۰ بسته اسباب‌بازی و به ارزش ۶ میلیارد و ۷۲ میلیون ریال البسه میان مردم مناطق مد نظر نیز توزیع شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۷۸ تانکر آب در ۴ استان معین به منظور آبرسانی به مناطق درگیر با خشکسالی توزیع شد، اظهار داشت: در طرح «نذر آب ۲» امسال به جای ۲ استان در ۴ استان فعالیت داشتیم و طول دوره نیز در سال گذشته یک هفته اما امسال ۴۰ روز بود. همچنین در حال حاضر برای طرح «نذر آب ۳» برنامه‌ای برای افزایش استان‌ها نداریم و باید با توجه به شرایط و نیازهای هر استان نسبت به افزایش تعداد استان‌های معین تصمیم‌گیری کنیم.

۲۳۰ میلیارد تومان کمک های نقدی مردم به سیل زدگان کشور

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر درباره آخرین رقم کمک‌های نقدی به سیل‌زدگان تأکید کرد: تاکنون بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی مردمی و ۱۶۵ میلیارد تومان کمک‌های غیرنقدی شامل لوازم خانگی برای کمک به سیل‌زدگان کشور، به حساب‌های جمعیت هلال‌احمر واریز شده و این مبلغ به عنوان امانت برای کمک به هموطنان نزد هلال‌احمر خواهد بود.

نصیری ادامه داد: تاکنون ۹۴۰۰ بسته لوازم خانگی تحویل مردم سیل‌زده شده و باقی این لوازم نیز در استان‌های لرستان و سیستان و بلوچستان توزیع خواهد شد.

وی افزود: از میزان ۲۳۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی مردم، ۵۰ میلیارد تومان صرف خرید لوازم خانگی شده و قرار است بقیه این مبلغ برای بازسازی منازل نیمه‌کاره چهار استان سیل‌زده صرف خواهد شد.

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر درباره نحوه توزیع این بودجه نیز گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با بنیاد مسکن و ستاد بازسازی مناطق آسیب‌دیده، قرار است افراد مشمول این طرح که وام‌های مسکن را دریافت کرده اما منازل آنها هنوز نیمه‌کاره است، شناسایی و این مبلغ از طریق بنیاد مسکن به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها