رایزنی‌های ظریف در نیویورک امشب به پایان می‌رسد/ مقامات آمریکا مانع‌ عیادت ساده از تخت‌روانچی شدند

سخنگوی وزارت خارجه گفت: مقامات آمریکایی با مانع‌تراشی و شروط نامربوط اجازه عیادت ساده را از همکار ۴۰ ساله وزیر خارجه گرفتند.

رایزنی‌های ظریف در نیویورک امشب به پایان می‌رسد/ مقامات آمریکا مانع‌ عیادت ساده از تخت‌روانچی شدند

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درخصوص ممانعت از حضور آقای ظریف در بیمارستان محل بستری تخت روانچی، اظهار کرد: آقای مجید تخت روانچی سفیر و نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد است که از دیپلمات های پرسابقه، حرفه ای، خلاق و متواضع کشورمان هم هستند.

او افزود: آقای تخت روانچی در ماه‌های اخیر مبتلا به یک بیماری نسبتاً سخت شدند. به طوری که در ایام برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد و حضور هیئت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه ناگزیر از درمان و بستری شدن در نیویورک بودند.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: آقای ظریف تلاش کردند به دلیل مسائل انسانی، احساس وظیفه شخصی و اداری از او در ایام حضورشان در نیویورک عیادت کنند که متاسفانه با مانع‌تراشی مقامات آمریکایی مواجه شدند و شروط نامربوطی را هم برای عیادت ساده از دوست و همکار ۴۰ ساله آقای ظریف مطرح کردند.

موسوی اضافه کرد: از جمله این شروط در ازای این ملاقات آزادی یکی از مجرمان امنیتی محکوم در زندان‌های ایران که آمریکایی است، متاسفانه این درخواست بسیار عجیب بوده و از نظر ما اوج وقاحت و بی‌شرمی برای یک دولت به اصطلاح متمدن و مدعی حقوق انسان‌هاست که اینگونه دچار سقوط اخلاقی شده و جز اظهار تاسف چیز دیگری نمی توان گفت.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزیر امور خارجه کشورمان چه زمانی به تهران باز می‌گردد، گفت: رایزنی ها در نیویورک امشب یه پایان می‌رسد و ان‌شااءلله فردا آقای ظریف به تهران باز می‌گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها