قالیباف با اشاره به ضرورت جوان‌گرایی در کشور:

باید 50 درصد نمایندگان مجلس افراد زیر 50 سال باشند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که مجلس باید وکیل ملت و ریل‌گذار کشور باشد، بر ضرورت ایجاد تحول و ورود چهره‌های نو و جوان به خانه ملت تأکید کرد.

باید 50 درصد نمایندگان مجلس افراد زیر 50 سال باشند

«محمدباقر قالیباف » شامگاه پنج شنبه در همایش بصیرتی بزرگداشت هفته دفاع مقدس و یادبود سردار شهید ولی‌ا... چراغچی در مشهد افزود: جوان ما نواندیش است، استقلال‌طلب و تحول‌گراست، اهل حرکت و پیشرفت است. جوان خلاق، مبتکر، اهل ریسک و فرزند زمانه خویش است، اهل محافظه‌کاری نیست، پاک است ولی جوان مطالبه گر، احساسی و هیجانی است. باید جوانان را بشناسیم. همین جوانان با شناخت حق و باطل و با شاخص ولایت این افتخار را در 40 سال گذشته برای کشور آفریدند.

مجلس باید وکیل ملت باشد نه دولت
قالیباف با برشمردن برخی مشکلات در اداره کشور گفت: منظور ما از مشکل سیستم، تنها قوه مجریه نیست بلکه کل سیستم را می‌گویم و مهم‌ترین چالش ما اقتصاد است. وی افزود: انتخابات مجلس را پیش رو داریم که بسیار حائز اهمیت است، مجلس در رأس امور است و مجلسی کارآمد است که وکیل الدوله نباشد بلکه وکیل ملت باشد. وی ادامه داد: سخن بنده سیاست زدگی نیست و به‌عنوان گروه و دسته و حزب این سخنان را نمی‌گویم، بنده می‌گویم ما باید مجلسی داشته باشیم که مردم و جوانان مؤمن افرادی را انتخاب کنند که ویژگی آن‌ها مهم باشد نه این که عضو کدام حزب و گروه‌اند. باید کسانی باشند مؤمن که به‌قصد خدمت به مردم آمده باشند، باید یکپارچه به سمت انتخاب این‌گونه افراد برویم که مجلس کارآمد شود زیرا ریل کشور را مجلس تنظیم می‌کند و این ریل باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که هر دولتی روی کار بیاید روی همان حرکت کند. وی افزود: بنده اعتقاد دارم با همین فشارهای تحریم در یک برنامه پنج ساله با نگاه کارآمدی و اتکای به جوان، اقتصاد کشور به آرامش خواهد رسید. البته بنده معتقدم تحریم کاغذ پاره نیست و مشکل و سختی برای ما ایجاد می‌کند اما با همین تحریم‌ها ما می‌توانیم در یک برنامه پنج سال به‌صورت مرحله‌ای اقتصاد کشور را به ثبات برسانیم.
مقاومت، یک حرکت روبه‌جلو است
وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: وقتی سخن از مقاومت به میان می‌آوریم برخی این‌گونه تفسیر می‌کنند که مقاومت یعنی دایم جنگیدن، با دنیا حرف نزدن و دردسر درست کردن. خیر مقاومت یک حرکت منفعلانه نیست، مقاومت یک حرکت روبه‌جلو و بر اساس حق و باطل کاملاً فعال است و با شاخص امامت و ولایت روبه‌جلو است و اهل سازش نیست، مقاومت یعنی عزتمندی و غیرت، ساده زیستی، آسایش و آرامش، مقاومت یعنی زیر بار زور نرفتن و خودباوری کاری که در دوران دفاع مقدس کردیم.
برچسب می‌زنند که اهل تنش و جنگ‌طلبیم
قالیباف افزود: آن‌هایی که می‌خواهند برچسب بزنند که این‌ها اهل تنش‌اند، اهل گفت وگو نیستند و جنگ‌طلب هستند، این کار دو دوزه بازی است. در طول 40 سال یک جا را نام ببرید که ما قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشتیم، جنگیدیم یا تحریم کردیم. در حالی که دشمنان هر جنایتی که خواستند در این کشور کردند. عده‌ای هم با عنوان گفت وگو و سازش، مانند بنی صدر حرف‌های زیبای عقلانی می‌زنند، چون اساس باور آن‌ها به‌جای ایمان به خداوند ایمان به کدخداست، نتیجه‌اش هم پذیرفتن حرف زور است که این اساس غرب‌زدگی و وادادگی است. وقتی آدم تنبل می‌شود و اهل مبارزه نیست زیر منت هر کس و ناکسی می‌رود و به‌جای اعتماد به مردم و جوانان دست تمنا و خواهش به سمت دشمن دراز خواهد کرد، این سازش نیست بلکه ذلت است.
می‌گویند نمی‌دانیم 3 دهک بالا چه کسانی هستند
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به مسئله حذف دهک‌های بالای درآمدی از دریافت یارانه ‌ها هم اشاره کرد و گفت: حدود دو سال است که موضوع حذف دهک‌های بالای یارانه بگیر بین مجلس و دولت ردوبدل می‌شود و درگیر سیاسی‌کاری‌هاست. بنا شد که یارانه سه دهک بالای درآمدی کشور حذف شود بعد می‌گویند ما نمی‌توانیم تشخیص بدهیم این سه دهک چه کسانی هستند، یکی نیست به آن‌ها بگوید شما که تفکر غربی دارید چرا این‌گونه با مردم سخن می‌گویید، می‌گویید چون ما برای مردم و خانواده‌ها حرمت قائل هستیم و نمی‌خواهیم در زندگی شخصی آن‌ها دخالت کنیم پس به‌حساب افراد سرکشی نمی‌کنیم، کلمه قشنگی است اما شما که اهل تفکر غربی هستید در کجای دنیای غرب، دولت اجازه می‌دهد کسی از حساب شخصی خود مبلغی را بدون این که منبع و مبدأ و دلیل این انتقال مشخص و حتی مالیات آن را پرداخت کرده باشد، جابه جا کند؟ این حق حاکمیت‌هاست. حالا این جا می‌گویند نمی‌خواهیم دخالت کنیم در حالی‌که درجایی که نه قانون و نه اسلام اجازه داده است در زندگی مردم دخالت می‌کنید، آن‌وقت نمی‌توانید تشخیص دهید چه کسانی جزو سه دهک بالای درآمدی هستند؟ پس این‌همه سیستم بوروکراسی که سالی 400 هزار میلیارد تومان هزینه کشور می‌شود هیچ اطلاعی ندارید و همین‌طوری هزینه می‌کنید؟ این که اسناد خودروها، املاک و دارایی‌ها بررسی شود ابتدایی‌ترین چیزهاست و حتی یک نوجوان هم قادر است این مسئله را تشخیص دهد. چرا با مردم صادق نیستید؟
انتقاد از تبعیض‌ها در گرفتن مالیات
قالیباف گفت: مگر نمی‌گویید مشکل کشور نقدینگی است و باعث افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی می‌شود؟ منشأ آن چیست؟ سیستم بانکی است، منشأ آن 300 هزار میلیارد تومان سود سپرده‌هایی است که در سیستم بانکی و حدود 400 میلیون شماره‌حساب فعال در کشور است. درست است، برخی افراد مبالغی حتی تا 500 میلیون تومان هم در بانک پس‌انداز کرده‌اند تا زندگی خود را اداره کنند اما وقتی این حساب‌ها آنالیز شود حداقل 100 هزار میلیارد تومان از این سودها متعلق به یک‌دهم درصد سپرده‌گذاران است و همه از مالیات معاف هستند. در حالی که جوان دانشجو یا کسی که می‌خواهد یک فعالیت کوچک اقتصادی انجام بدهد، هنوز شروع به کارنکرده قبض مالیات برایش می‌آید. چهار میلیون نفری که ما مالیات از آن‌ها دریافت می‌کنیم اگر با شرایطی که قانون مشخص کرده است از آن‌ها مالیات بگیریم کمتر از 15 هزار میلیارد تومان می‌شود اما اگر از چند صد نفر مالیات گرفته شود حدود چند 10 هزار میلیارد تومان می‌شود. در حالی‌که ما خون آن چهار میلیون نفر را در شیشه می‌کنیم و بعد می‌گوییم اقتصاد کشور حل نمی‌شود.
قالیباف طی دو روز گذشته همچنین در یادواره شهدای ورزشکار شهرستان نیشابور، گردهمایی استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد نیشابور، دعای ندبه رزمندگان و انجمن راویان فتح رضوی در مشهد حضور یافت و علاوه بر روایت خاطراتی از دوران دفاع مقدس، نکاتی را درباره شرایط امروز کشور مطرح کرد.
مردم با فرمول «تکرار» هیچ دستاوردی حس نکردند
قالیباف همچنین در یادواره شهدای ورزشکار نیشابور با اشاره به ضعف‌های مدیریتی در حوزه اقتصادی اظهار کرد: این خرده را نه به یک جریان سیاسی خاص بلکه به همه افراد می‌گیریم، جریانات سیاسی شعارهای متفاوت می‌دهند اما در عمل یکی هستند و اقتصاد را به زمین می‌زنند. این‌ها نتیجه سوءمدیریت است و با سیاسی‌کاری و تکرار هم حل نمی‌شود.
به گزارش فارس، وی افزود: با فرمول «تکرار» مردم هیچ دستاوردی حس نکردند. متاسفانه آن‌هایی که بانی و باعث این دولت بودند هم مسئولیت نمی‌پذیرند و در تلاش هستند از خود رفع مسئولیت کنند. میلیاردها دلار برای کنترل بازار ارز تزریق شد اما قیمت روز به روز بالاتر رفت. ارزش دارایی مردم به یک سوم رسید. یک نفر نیامد جلوی مردم بنشیند و عذرخواهی کند. بی‌کفایتی و بی‌مدیریتی در این دولت «تکرار» شد اما عذرخواهی نه. راه حل برای تغییر و تحول کلان، نه. مشکل البته به بینش مدیران ربط دارد. برخی از نوعی خودباختگی رنج می‌برند که حاصل اش بن بست و ناکارآمدی است، این بن بست‌های حاصل از ناامیدی افراد خودباخته را باید علاج کرد.

منبع: خراسان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها