کشف 30 کیلوگرم ماهی خاویاری قاچاق در گلستان

کشف 30 کیلوگرم ماهی خاویاری قاچاق در گلستان

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: با اجرای گشت مشترکی با همکاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اداره کل شیلات و پلیس آگاهی استان از بازارچه های فروش ماهی در شهرستان های گنبدکاووس و بندر ترکمن مقادیری ماهی خاویاری قاچاق کشف و ضبط شد.
علی اصغر اصغری در این خصوص گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد در این مورد و در پی گزارشات واصله مردمی مبنی بر وجود خاویار و ماهیان خاویاری قاچاق در سطح بازار استان، اجرای گشت مشترکی با نهادهای مرتبط در دستور کار قرار گرفت.
وی هدف از اجرای این طرح را بررسی و نظارت بر عملکرد واحدهای فروش ماهی در سراسر استان، حفظ و صیانت از منابع نادر و ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری، مبارزه با قاچاق کالا و همچنین حمایت از حقوق مصرف کنندگان عنوان کرد.
اصغری گفت: طی دو مرحله بازرسی از بازارچه ماهی فروشان در شهرستان های گنبدکاووس و بندر ترکمن مقادیری در حدود 30 کیلوگرم ماهی خاویاری قاچاق کشف و ضبط شد که پس از بررسی های بعمل آمده پرونده تخلف آن به مبلغ 20 میلیون ریال توسط ضابطان تشکیل و جهت صدور رای نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
این مقام مسئول در ادامه ضمن تاًکید بر استمرار این بازرسی ها از تمامی فروشندگان و خریداران ماهی و محصولات آبزی خواست تا ضمن رعایت موارد قانونی و بهداشتی در هنگام خرید دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی موارد را از طریق سامانه تلفنی 124 به بازرسان این سازمان گزارش کنند.

منبع: ایسنا

14

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها