علی مطهری: زمان خوبی برای مذاکره با آمریکاست اگر... /تندروها کاسه داغ‌تر از آش نشوند/در موضع قدرتیم

نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: الان زمان خوبی برای مذاکره با آمریکاست، چون در موضع قدرتیم.

علی مطهری: زمان خوبی برای مذاکره با آمریکاست اگر... /تندروها کاسه داغ‌تر از آش نشوند/در موضع قدرتیم

علی مطهری ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره رایزنی فرانسه و انگلیس برای ایجاد فضا و امکان شکل‌دهی مذاکره بین ایران و آمریکا گفت: اگر آمریکا شرط ایران را قبول کند که به برجام برگردد یا تحریم‌ها و محدودیت‌های شکل‌گرفته علیه جمهوری اسلامی را لغو کند، ایران هم آماده مذاکره در قالب 1+5 با آمریکاست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر آنها اقدام جدیدی انجام دهند و مثلاً چند تحریم مهم نفتی و بانکی علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو کنند، ایران هم وارد مذاکره با آمریکا خواهد شد.

مطهری توضیح داد: به نظرم نشست نیویورک فرصت خوبی است و اگر بنا باشد مذاکره‌ای شکل بگیرد، الان فرصت خوبی است چراکه ایران در موضع قدرت قرار دارد؛ چند سال آنها فشار آوردند و نتوانستند مردم را علیه نظام تحریک کنند و مردم مقاومت کردند، از طرفی هم توفیقات نظامی به دست آورده‌ایم. بنابراین در موضع قدرت هستیم.

این عضو فراکسیون امید مجلس گفت: الان زمان خوبی برای مذاکره است مشروط بر اینکه آمریکا هم به آن شرط عمل کند، و همه تحریم‌ها یا تعدادی از مذاکرات مهم را لغو کند تا بالاخره ایران انگیزه‌ای برای مذاکره پیدا کند.

مطهری درباره اینکه تندروهای داخلی برای روحانی و ظریف در نیویورک خط و نشان می‌کشند که نباید هیچ دیداری بین مقامات ایرانی و آمریکایی شکل بگیرد، گفت: آنها نباید از خود رهبری جلوتر بروند وقتی ایشان گفته‌اند اگر آمریکا به برجام برگردد یا تحریم‌ها را لغو کند، ما آماده‌ایم در قالب 1+5 با آنها مذاکره کنیم.

این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان طی توصیه‌ای به تندروها گفت: به تندروها توصیه می‌کنم کاسه داغ‌تر از آش نشوند و جلوتر از رهبری حرکت نکنند.

منبع: اعتمادآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • کاربر ناشناس
    0

    حالا جناب عالی این موضع قدرتو از کجا بدست اوردی ؟ حتما با عرق جبین و تلاش شبانه روزی ؟

  • معرفت
    1

    دوستی داشتم دوزن داشت پسر یکی منافق ودیگری از شهدای جنگ بود.میگفت نمیدانم کدام طرفم .این مطهری فکر میکنم از زن دوم شهید بزرگواراست

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      1

      حیف که پسر شهید بزرگوار مطهری هستی

  • پیام
    1

    شما بی زحمت نظرتو در مورد ورود خانومها به ورزشگاه بده در این حد نیستی بگی کی باید مذاکره کنه برو عمو

  • یزدان
    1

    مطهری جان حالا که خط قرمز نظام را رد میکنی بهت هشدار میدم که یه وقت طرف استخر و جکوزی نری که خدایی نکرده جیز نشی.

  • کاربر ناشناس
    0

    آنهای که مخالف این نظریه هستند دو حالت دارد یا این شرایط سخت مردم به نفع آنها است و سود مالی و سیاسی میبرند چه در داخل چه خارج. و دوم اینکه اصلا متوجه این شرایط نیستند و بعد میخواهند مانند زمان قطعنامه،۵۹۸ بشود ...هر جدالی یک نقطه پایان دارد ولی نباید گذاشت هر چیزی از حد خودش رد شود چون جای نفع نتیجه معکوس دارد و شاید آنموقع دیگر اصل را هم دست داده باشیم.

  • علی
    1

    آقای مطهری بزرگتر نظرشو میده نیاز نیست شما اعلان نظر کنی.اگه نبودن اقایانی که اشاره کردی الان باید جلوی مجلس لبو میفروختی.

  • کاربر ناشناس
    1

    مملکت آقای مطهری دست دلواپسانه وچندان به فکرمردم نیستند و متاسفانه درتوهمند

  • محمد
    0

    آقای مطهری حقا که فرزند شهید مطهری هستی ومثل او مجاهد نستوه و داری فکر و اندیشه ...برخی دارند بدون اینکه بفهمند چه بیان کرده فقط از روی عقده و کینه مینویسند.فکر فکر فکر ..آقای مطهری فرمودند الان ما در موضع قدرت هستیم یعنی هرجا عربده کشی کردند مذاکره نمیکنیم ..

  • زهرا
    1

    خدا میگن بده تا بیش از این آبروی پدرت را نبری

  • ناشناس
    1

    مذاکره را با کسی انجام میدن که منطق داشته باشه ، کی قبول داره که آمریکا منطق داره. پس چرت گفته

  • کاربر ناشناس
    0

    خدا کند نشود مثل زمان جنگ با عراق که لثکه زمان طلایی را از دست بدهیم بعد مجبور به صلح شدیم. هر چیزی وقتی دارد تا از موضع قدرت هستیم باید صحبت کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها