اسلامی: جزو پنج کشور پهبادساز برتر دنیا هستیم/ تحریم‌ها صنعت هوایی را تقویت کرد

وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه ناوگان هوایی همراه با توسعه فرصت های سفر به اقصی نقاط کشور و جهان، برنامه ایران برای بازپس گیری سهم خود از بازار منطقه و جهان است

اسلامی: جزو پنج کشور پهبادساز برتر دنیا هستیم/ تحریم‌ها صنعت هوایی را تقویت کرد

«محمد اسلامی» روز چهارشنبه در مراسم هفتاد سالگی تاسیس دانشکده هوانوردی با حضور در جمع دانشجویان ورودی جدید گفت: نظام حمل و نقل هوایی کشور نیازمند توسعه ناوگان و توسعه فرصت مسافرت هوایی به اقصی نقاط کشور است.

وی با بیان اینکه ایران امروز سهمی متناسب از بازار بین المللی سفرهای هوایی ندارد، گفت: براساس تلاش طراحان طرح جامع حمل و نقل، برنامه سازماندهی مسیرهای فرعی و اصلی به منظور کسب سهم خود از سفرهای هوایی در منطقه کوشش می شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: عملکرد سالانه فرودگاههای کشور در ارایه خدمات به مسافران اکنون به ۳۰ میلیون نفر رسیده، اما هدف دستیابی به رقم سالیانه ١٠٠ میلیون نفر مسافر ظرف ۱۰ سال آینده است.

اسلامی: جزو پنج کشور پهبادساز برتر دنیا هستیم/ تحریم‌ها صنعت هوایی را تقویت کرد

اسلامی ضمن یادآوری فعالیت ٥٠ هزار نفر شاغل در صنعت هوایی، گفت: برای رسیدن به عملکرد جابجایی ١٠٠ میلیون نفر مسافر، لازم است که جذب بیشتری برای آموزش نیروی انسانی در بخش هوایی انجام شود.

وی با بیان اینکه دانشکده صنعت هواپیمایی پس از سه سال اجازه جذب دانشجو را یافت، گفت:امروز با تلاش نسل جوان امکان توسعه صنعت هوایی در شرایط تحریم فراهم می شود.

وزیر راه گفت: اکنون فرصت های بسیاری در شمال، شمال غرب، آفریقا و اروپا برای انجام مسافرت هوایی وجود دارد و با تعاملات و امضای معاهدات بین المللی لازم است سهم خود را از بازار منطقه به دست آوریم.

اسلامی توضیح داد: اکنون ایران در بخش ساخت پهپاد در بین پنج کشور نخست و در بخش ساخت هواپیماهای فوق صوت در بین ١٢ کشور نخست جهان جای گرفته، اما در بخش مسافری به دلیل ناهماهنگی‌های بخشی، باید تلاش بیشتری انجام شود.

وی بابیان اینکه اکنون به واسطه تحریم ها، در بخش ساخت هواپیما پیشرفت حاصل شده و در طراحی، فناوری ساخت و تعمیرات و نگهداری هواپیما فعالیت های مفیدی انجام شده است.

منبع: ایرنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها