موگرینی: امیدوارم تعقل تحقق پیدا کند /برجام همچنان پابرجاست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به نشست امروزش با وزیران خارجه 1+4 و ایران گفت: توافق برجام همچنان پابرجاست و با هدف مشترک برای حفظ آن ادامه می‌دهیم.

موگرینی: امیدوارم تعقل تحقق پیدا کند /برجام همچنان پابرجاست

فدریکا موگرینی بعد از نشست وزیران خارجه ایران و 1+4 در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره احتمال جلسه و دیداری بین ایران و آمریکا و اینکه ایران می خواهد برجام را ترک کند؟ گفت: در باره احتمال دیدار رهبران نمی توانم صحبت کنم و اینجا هستم به عنوان تسهیل کننده توافق و ضامن برجام. اما استقبال می کنم از تمام تلاش ها و گشوده شدن کانال های گفت‌وگو. جلسه امروز به روشنی این را در سطح وزرا گفت که توافق برجام همچنان پابرجاست و ادامه می دهیم با هدف مشترک برای حفظ آن.

وی ادامه داد: ما دو ستون داریم یکی مساله هسته‌ای و دیگری برداشتن تحریم هاست. ما تلاش داریم هر دو حفظ شود و پنهان نمی‌کنم مشکل در اجرای این هدف وجود دارد اما همچنان همکاری می‌کنیم تا برجام حفظ شود.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد: هر اقدامی ایران انجام داده را تا الان می‌تواند بازگردد به خاطر اینکه این به نفع همه است و به نفع امنیت و اقتصاد همه ماست. امیدوارم تعقل تحقق پیدا کند و ملاقات امروز بتواند به حفظ برجام در آینده منجر شود.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها