تایمز اسرائیل: احتمالا نتانیاهو مأمور تشکیل کابینه شود

یک وبگاه صهیونیستی به نقل از منابعی که نامشان را ذکر نکرد مدعی شد احتمالا در دیدار امشب رئیس رژیم صهیونیستی با رئیس حزب لیکود، بنیامین نتانیاهو مامور تشکیل کابینه شود.

تایمز اسرائیل: احتمالا نتانیاهو مأمور تشکیل کابینه شود

قرار است «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب لیکود و «بنی گانتز» رهبر ائتلاف آبی‌وسفید شامگاه امروز (چهارشنبه) با رئیس رژیم صهیونیستی برای برون رفت از بحران سیاسی کنونی دیدار کنند، برخی احتمال می‌دهند که نتانیاهو مأمور تشکیل کابینه شود.

وبگاه «تایمز اسرائیل»، ادعا کرد اگر در جلسه امشب پیشرفتی در مذاکرات تشکیل کابینه فراگیر بین نتانیاهو و گانتز پیشرفتی حاصل نشود، «رووین ریولین» رئیس رژیم اسرائیل نتانیاهو را به عنوان نخست‌وزیر بعدی انتخاب می‌کند.

این در حالی است که برخی از رسانه‌های اسرائیلی از جمله روزنامه هاآرتص و اسرائیل هیوم در گزارش‌هایی عکس این ادعای تایمز را منعکس کرده بودند.

بعد از اعلام رسمی نتایج انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی از سوی کمیته مرکزی انتخابات و مشخص شدن عقب بودن یک کرسی حزب لیکود از ائتلاف آبی‌وسفید، ریولین تعیین مامور تشکیل کابینه را به تعویق انداخت.

منابع نزدیک به ریولین بامداد امروز (چهارشنبه) گفتند، علی‌رغم تصمیم وی برای انتخاب هرچه سریعتر مأمور تشکیل کابینه و نخست‌وزیر جدید اما بعد از اینکه مذاکرات با نتانیاهو و گانتز برای تشکیل یک کابینه فراگیر تا شامگاه سه‌شنبه به جایی نرسید، ریولین در تصمیم خود تجدیدنظر کرده است.

روزنامه «جروزالم پست» امروز به نقل از این منابع گزارش داده بود ریولین قصد دارد تا آخرین روز مهلت قانونی برای تعیین مامور تشکیل کابینه، که چهارشنبه آینده است، صبر کند؛ روزی که قرار است بعد از مدت‌ها جلسه قرائت کیفرخواست دادستانی کل رژیم صهیونیستی علیه نتانیاهو برگزار شود.

در حال حاضر، چهار پرونده فساد مالی تحت عنوان پرونده‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مطرح است و او در ماه‌های گذشته، حدود ده بار درباره این پرونده‌ها مورد بازجویی قرار گرفته است. دادستانی کل رژیم صهیونیستی نیز چندی پیش بعد از درخواست پلیس برای محکوم کردن نتانیاهو در جریان پرونده‌ها گفته بود که علیه وی اعلام جرم می‌کند.

بر اساس نتایج رسمی منتشرشده از سوی کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی، ائتلاف «آبی و سفید» به رهبری «بنی گانتز» توانست با مجموع ۲۵.۸۱ درصد کل آراء، تعداد ۳۳ کرسی از پارلمان را به خود اختصاص دهد. حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نیز با مجموع ۲۵.۰۹ درصد آراء توانست ۳۲ کرسی را در کنست کسب کند.

نتانیاهو چند روز پیش با انتشار یک پیام ویدئویی، ضمن پذیرش شکست در تشکیل ائتلاف راست‌گرا، از گانتز دعوت کرد تا امروز با هم ملاقات جدی برای تشکیل کابینه فراگیر داشته باشند. گانتز اما پیشنهاد رهبر حزب لیکود مبنی بر نخست‌وزیری چرخشی و ائتلاف برای کابینه فراگیر را رد کرد.

منبع: انتخاب

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها