ورود زنان به آتش‌نشانی اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: ۹ نفر از بانوان، جذب آتش‌نشانی شهرداری اصفهان شده اند.

ورود زنان به آتش‌نشانی اصفهان

محسن گلابی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد: برای نخستین بار در اصفهان رشته کار و دانش آتش نشانی در هنرستان کیخسروی واقع در منطقه ۲ آموزش و پرورش، آغاز شد که وظیفه آموزش حرفه ای و تخصصی آن بر عهده سازمان آتش نشانی است، با تفاهمنامه منعقد شده میان سازمان آتش نشانی و آموزش و پرورش تعداد ۱۸ نفر دانش آموز امسال در این رشته پذیرفته شده و تعداد ۲۲ نفر نیز به عنوان رزرو برای این رشته درخواست داشته اند که در صورت صلاحدید آموزش و پرورش برای تحصیل در این رشته پذیرفته می‌شوند.

وی تاکید کرد: تعداد کل پرسنل سازمان در حال حاضر ۶۵۹ نفر هستند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰ درصدی را نشان می دهد، همچنین خودروهای سازمان از ۱۶۷ دستگاه به ۱۹۱ دستگاه رسیده است.

وی با اشاره به تکمیل سیستم ناوبری طی روزهای آینده گفت: در زمان بروز حادثه مردم به دلیل اضطراب، نمی توانند آدرس دقیق خود را اعلام کنند که باعث به وجود آمدن مشکلاتی در نحوه امدادرسانی می شود. لازم است مردم آدرس خود را جایی بنویسند تا هنگام بروز حادثه بتوانند آن را به صورت دقیق اعلام کنند. در کنار این مورد با تکمیل سیستم ناوبری طی روزهای آینده می توانیم به طور دقیق محل حادثه را شناسایی کنیم.

گلابی اظهار کرد: یکی از معضلات سازمان درخواست امدادرسانی از شهرهای خارج از محدوده شهر اصفهان است که باعث تاخیر در امدادرسانی می شود، این موضوع سبب ایجاد نارضایتی و اعتراض مردم این مناطق می شود در حالیکه آتش نشانی شهرداری اصفهان تنها مجاز به ارائه سرویس در محدوده خدمات شهری شهر اصفهان است مگر در موارد اضطراری و به تشخیص استاندار یا فرماندار، با این وجود سازمان آماده به امداد و خدمت رسانی است.

وی با بیان اینکه ۹ نفر از بانوان، جذب آتش نشانی شهرداری اصفهان شده اند، تاکید کرد: همچنین در حال حاضر ۳۵ نیروی بانوی داوطلب آتش نشان در سطوح یک، دو و سه در آتش نشانی اصفهان مشغول به فعالیت هستند. نمایشگاه توانمندی های آتش نشانان از روز شنبه ۶ مهر ماه به مناسبت هفته ایمنی و آتش نشانی در ایستگاه شماره ۵ واقع در میدان بزرگمهر برگزار می شود و تا چهارشنبه همان هفته ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها