دفاع مژده لواسانی از مستندهایی با موضوع زندگی خصوصی خانواده‌ها

مژده لواسانی که تجربه اجرایو فاز را داشته است با دفاع از این ساختار تلویزیونی خاطرنشان کرد: این‌گونه برنامه ها در سطح جهان قابل دفاع هستند و مخاطبان خاص خود را دارند.

دفاع مژده لواسانی از مستندهایی با موضوع زندگی خصوصی خانواده‌ها

به گزارش خبر فوری فصل هفتم مستند مسابقه «خانه ما» پخش خود را از ابتدای تابستان در شبکه نسیم آغاز کرده و این هفته آخرین قسمت آن روانه آنتن می‌شود.

این مسابقه تلویزیونی در قالب جدید «مستند مسابقه» یا «رئالیتی شو» تولید شده و پس از هفت سری تولید و پخش، مخاطبان خود را نیز پیدا کرده است.

در همین ارتباط مژده لواسانی ـ مجری ـ معتقد است که این مستند مسابقه توانسته وارد قالب‌ها و موضوعات تکراری نشود.

لواسانی در پاسخ به این پرسش که کدام ویژگی «خانه ما» نظر او را بیشتر جلب کرده است، گفت: این سبک رئالیتی‌شو در برنامه‌سازی، خیلی جذاب است. اما اینکه بتوان از دل تعدادی آدم غیرمشهور کاری تولید کرد که جذاب باشد کار خیلی سختی است.

مستند مسابقه «خانه ما»، توانسته با خانواده‌های عادی و معمولی در ایران، کاری بسازد که برای مخاطب مهیج است. مخاطب پیگیر آن است و شعاری، تصنعی و غیرواقعی هم نیست. اینها ویژگی های مهم و کاری سخت است که در این برنامه اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: اینکه مخاطب می‌تواند با موقعیت‌های شرکت کنندگان در مسابقه، همذات‌پنداری کند که اگر من جای آنها بودم چه می کردم و چگونه هزینه را مدیریت می کردم فی نفسه جالب است اما مهم مدیریت هزینه است اینکه نشان می دهد می توان هزینه را مدیریت کرد. همچنین چارچوبی در این باره داشت و بدان پایبند بود. به نظر من «خانه ما» توانسته مدیریت هزینه خانواده را به صورت باورپذیری به مخاطب القا کند.

این برنامه‌ساز تلویزیون در پاسخ به این پرسش که اگر بخواهید این برنامه را به دوستان یا آشنایانتان معرفی یا توصیه کنید چه توضیحی درباره آن می‌دهید؟ عنوان کرد: می‌گویم یک رئالیتی شو صمیمی، ساده و باورپذیر است که موضوع درستی در این روزگار دارد و تو را با خود همراه می کند.

لواسانی ادامه داد: من اصولا در سفرهایی که بدون پدر و مادرم و همراه با دوستان و اقوام می روم، مدیریت هزینه را تجربه کردم. وقتی به عنوان مادرخرج انتخاب می شوی ناگزیری همه چیز را کنترل کنی. اگر بخواهم صادقانه بگویم تنظیم دخل و خرج برای ما سخت‌تر از گذشته شده و دلیل اصلی آن مشکلات اقتصادی، گرانی و تورم است. بله، سطح توقعات نسبت به گذشته و نسل های گذشته بالاتر رفته است اما این لازمه روزگاری است که در آن زیست می‌کنیم. ما آدم های گذشته با همان توقعات نیستیم اما آنچه که کار را سخت می کند بحران اقتصادی است که در آن هستیم. اما می شود کمی این سختی را التیام بخشید و مدیریت کرد.

وی به عنوان پیشنهاد با اشاره به این که اگر بر هیجان رقابت و طنزگویی راوی مستند مسابقه «خانه ما» افزوده شود به جذابیت کار اضافه می‌شود، افزود: به نظر می رسد مستند مسابقه خانه ما خود را از ورطه موضوعات تکراری کنار کشیده است. وقتی این برنامه را دیدم خوشحال شدم که این قدم در تلویزیون ما برداشته شده است چون اصولاً رئالیتی شو را خیلی دوست دارم و تجربه اجرایی آن را در برنامه «فاز» برای نوجوانان داشتم. به نظرم می‌رسد این گونه برنامه ها در سطح جهان قابل دفاع هستند و مخاطبان خاص خود را دارند. در ایران هم با آزمون و خطاهایی همراه بودند اما مستند مسابقه «خانه ما» در این فضا و در اینگونه خاص بسیار موفق عمل کرده است.

آخرین قسمت فصل هفتم «خانه ما» پنجشنبه ساعت ۲۰ از شبکه نسیم روی آنتن می رود.

همچنین فصل هشتم این مستندمسابقه که براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما جزو ۱۰ برنامه پرمخاطب سیما قرار دارد، در مشهد تولید شده است.

همچنین فصل نهم این مستندمسابقه به میزبانی بوشهر یا بندرعباس برگزار خواهد شد و هر چه تعداد ثبت‌نامی‌های یک شهر بیشتر باشد، مسابقه در همان شهر اجرا خواهد شد.

منبع: ایسنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها