تاثیر مهمانی‌های زنانه در زندگی مشترک چیست؟

یک روانشناس گفت: در رویکرد روانشناختی، این اتفاقات نیستند که حال ما را خوب یا بد می‌کنند بلکه نوع نگرش ما از اتفاقات است که نوع حال ما را تعیین می‌کند.

تاثیر مهمانی‌های زنانه در زندگی مشترک چیست؟

حسن اکبرزاده روانشناس و مشاور درباره تاثیر دورهمی‌های زنانه بر خانم‌ها اظهار کرد: در رویکرد روانشناختی، این اتفاقات نیستند که حال ما را خوب یا بد می‌کنند بلکه نوع نگرش، تفکر و تفسیر ما از اتفاقات است که بدی یا خوبی حال ما را تعیین می‌کند.

اکبرزاده با بیان اینکه جمع قدرت بیشتری از تک تک افراد دارد، افزود: اتفاقاتی که در جمع رقم می‌خورد به صورت مستقیم و غیرمستقیم با توجه به نگرش فرد روی او تاثیر خواهد گذاشت، پس تاثیرگذاری جمع اجتناب ناپذیر است.

او گفت: زوجین در مسیر زندگی زمان‌هایی را نیاز به تفریح‌های فردی و غیر مشترک در چارچوب اهداف زندگی مشترک دارند زیرا این فرآیند باعث دلگرمی و صمیمیت در رابطه می‌شود، بنابراین به هیچ عنوان با ازدواج به دنبال قطع تمام ارتباطات بین فردی قبل از ازدواج نیستیم.

این روانشناس افزود: اگر پایه‌های ارتباطی زندگی مشترک سالم و مستحکم باشد و زوجین اصل مذاکره را در زندگی به کار گیرند احتمال توافق در تکالیف مختلف زندگی بالاست.

اکبرزاده با بیان اینکه بلوغ و پختگی افراد بعد از قدرت پذیری زوجین در مرحله دوم اهمیت قرار دارد، اضافه کرد: این ۲ عامل در تاثیرپذیری افراد در جمع‌ها بیشتر موثر هستند.

او درباره جمع هایی که افراد می توانند شرکت کنند گفت: بهتر است افراد در جمع‌های همگن‌تر شرکت کنند و جمع‌هایی که با ویژگی‌های اخلاقی، اعتقادی، ومکتب فکری فرد مشابهت بیشتری دارد تا تغییرات متعادل‌تر باشد.

این روانشناس با اشاره به اینکه داشتن اعتماد به نفس کافی در تاثیرگذاری جمع‌های مختلف یک نقطه اطمینان محسوب می‌شود، اضافه کر: پس افرادی که از اعتماد به نفس کافی برخوردار نباشند دچار تغییرات هیجانی و بی ثبات می‌شوند که در نهایت احتمال از خود بیگانگی و حتی فروپاشی زندگی مشترک را به دنبال دارد.

اکبرزاده بیان کرد: بهتر است قبل از ورود رسمی به جمع‌ها سعی کنید یکی دو جلسه به صورت آزمایشی شرکت کنید تا اطلاعات بیشتری از اهداف گروه داشته باشید.

او خاطرنشان کرد: در نهایت باید بگویم هیچ تضمینی بر تاثیر مثبت یا منفی شرکت در جمع‌های زنانه وجود ندارد بلکه کیفیت زندگی مشترک، توافق پذیری زوجین و آگاهی از اهداف گروهی بیشترین تاثیرات را دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها