واکنش مطهری به توقیف ۷ ساله "رستاخیز" و پخش غیرمجاز آن در فضای مجازی

علی مطهری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به توقیف ۷ ساله رستاخیز گفت: مانع اصلی این فیلم برای اخذ پروانه نمایش، به تصویر کشیدن چهره حضرت عباس(ع) بود که معتقدم نشان دادن چهره ایشان ایراد شرعی ندارد.

واکنش مطهری به توقیف ۷ ساله "رستاخیز" و پخش غیرمجاز آن در فضای مجازی

علی مطهری در واکنش به خبر اکران فیلم سینمایی رستاخیز در سایر کشورها و انتشار نسخه غیرمجاز آن در فضای مجازی و همچنان توقیف ۷ ساله آن در کشور، اظهار کرد: مانع اصلی این فیلم برای اخذ پروانه نمایش، به تصویر کشیدن چهره حضرت عباس(ع) بود که معتقدم نشان دادن چهره ایشان ایراد شرعی ندارد.

نماینده مردم تهران ، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: حضرت عباس(ع) معصوم نیستند، حال اینکه به تصویر کشیدن چهره معصوم نیز خود مورد بحث است؛ لذا در این مورد نباید به این شکل تعصب به خرج دهیم.

وی با بیان اینکه نباید معصومین(ع) و شخصیت‌های دینی را به نحوی آسمانی جلوه دهیم که گویی فراتر از انسان هستند، ادامه داد:

معصومین(ع) انسان‌های مافوق هستند نه مافوق انسان و مانند سایر انسان‌ها جهات انسانی مانند عقل و اراده و احساساتی از قبیل خشم و شهوت دارند. اگر مافوق انسان بودند، قابل پیروی نبودند.

مطهری تصریح کرد: برخی حساسیت های غیر لازم باعث شد فیلمی که می‌توانست پیام‌های خوبی برای جامعه داشته باشد، اکران نشود و با همین موانع باعث دلسردی سینماگران برای حرکت در مسیر فیلم سازی دینی شدیم.

وی تأکید کرد: برخی از آنچه به عنوان احکام مطرح می‌شود، منشأ عقلی یا روایی ندارد و فقط باعث ضربه زدن به عوامل فیلم و هدر رفت سرمایه‌های عظیم برای ساخت این گونه فیلم ها می شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع، مسئله‌ قابل حلی بود؛ چنانچه رایزنی‌های بیشتری با مراجع عظام و حتی مقام معظم رهبری می‌شد، امروز موانع در مسیر اکران این فیلم برداشته شده بود.

منبع: خانه ملت

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها