پاسخ ظریف به بیانیه سه کشور اروپایی: فلجی اروپا عیان است

وزیر امور خارجه ایران، به بیانیه شب گذشته فرانسه، آلمان و انگلیس در مورد ایران واکنش نشان داد و گفت: هیچگونه توافق جدیدی بدون پایبندی به برجام وجود نخواهد داشت.

پاسخ ظریف به بیانیه سه کشور اروپایی: فلجی اروپا عیان است

محمدجواد ظریف با اشاره به بدعهدی اروپایی‌ها در اجرای تعهداتشان در برابر ایران نوشت: ناتوانی سه کشور اروپایی در اجرای تعهداتشان بدون اجازه آمریکا از ماه مه سال ۲۰۱۸ (زمان خروج آمریکا از برجام) آشکار شده است.

وزیر خارجه در توئیت خود نوشت: " فلج بودن سه کشور اروپایی در عمل به تعهدات خود بدون اجازه ایالات متحده، از ماه می ۲۰۱۸ عیان بوده است. راه حل این نقیصه، عزم خود را جزم کردن برای شکل دادن مسیری مستقل است؛ و نه تکرار طوطی‌وار ادعا‌ها و درخواست‌های ایالات متحده که با برجام همخوانی ندارد. پیش از پایبندی به توافق کنونی، هیچ توافق جدیدی در کار نخواهد بود. "

بر اساس این گزارش، فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه شب گذشته خود ضمن وارد کردن اتهاماتی در مورد نقش ایران در حوادث آرامکو تأکید کردند: زمان آن فرا رسیده که ایران چارچوب مذاکرات طولانی‌مدت درباره برنامه هسته‌ای و موضوعات مربوط به امنیت منطقه‌ای که شامل برنامه‌های موشکی‌اش می‌شود را بپذیرد.

منبع: فرارو

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مازیار
    0

    بی خاصیت بودن سیاست خارجی شما عیان تر است وگرنه اروپا از سال گذشته اذعان به همکاری با امریکا در زمینه اعمال فشار حداکثری بر علیه ایران را داشت....جناب اقای دکتر ظریف یک خاصیت بد دروغ که شما مکررا از ان استفاده میکنید این است که حرف راست شما را کسی باور نخواهد کرد و همچنین باعث بی اعتمادی شدید مردم و دولت های خارجی نیز میشود به عنوان یک برادر بزرگتر از شما خواهش میکنم دروغ را از مشی سیاسی خود خارج کنید و به شعور مردم احترام بگذارید تا در قلوب مردم جای بگیرید

  • حسن
    0

    وقتی شماسیاسیون و نظامیان شب و روز برا دنیا خط و نشان میکشید به نظرت انها بایستی نقل و نبات پخش کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها