دستگیری سارقان هفت میلیاردی یک خانه

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سه نفر سارق منزل که با صحنه‌سازی از منزل دوست خانوادگی خود سرقت کرده بودند خبر داد.

دستگیری سارقان هفت میلیاردی یک خانه

سرهنگ حمدالله علیزاده رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ دراین باره اظهار کرد: ساعت ۱۱:۳۰ روز دهم مرداد ماه امسال فردی طی تماس با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰، از وقوع سرقت در منزلش و به سرقت رفتن اموالی به ارزش تقریبی هفت میلیارد ریال توسط سارق یا سارقان به کلانتری نازی آباد شکایت کرد. در پی اعلام این شکایت بلافاصله ماموران کلانتری به محل وقوع سرقت مراجعه کردند و با تأیید خبر اولیه، پرونده با موضوع سرقت منزل تشکیل و جهت رسیدگی تخصصی بر اساس دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی درباره اظهارات مالباخته پس از حضور در کلانتری گفت: مالباخته پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت که من همراه مادرش در طبقه اول یک ساختمان چهار طبقه زندگی می‌کند و روز حادثه در نبود آن‌ها سارق یا سارقان وارد منزل شده و اموالی را از جمله ۹۰۰ گرم طلا، ۴۸ قطعه سکه طلا، سه میلیون تومان وجه نقد، ۲۴ هزار دلار و چندین فقره اسناد ملکی را به سرقت برده‌اند. همچنین مالباخته اظهار کرد که در زمینه انجام این سرقت به کسی مشکوک نیست.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه بدنبال اظهارات مالباخته، کارآگاهان به محل سرقت رفتند گفت: در بررسی اولیه محل سرقت آثاری از تخریب در ورودی وجود نداشت بنابراین مشخص شد سارق یا سارقان با استفاده از کلید وارد ساختمان شده اند. همچنین از نوع به‌هم ریختگی‌هایی که در خانه ایجاد شده بود مشخص شد که این سرقت ساختگی است. در ادامه بررسی‌ها نیز ماموران تصاویر دوربین‌های مداربسته را بررسی کردند و مشخص شد که سارقان سه نفر هستند و با یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ از محل متواری شده‌اند.

علیزاده ادامه داد: پس از جمع‌بندی اطلاعات به‌دست آمده مشخص شد که سرقت از منزل با برنامه‌ریزی قبلی انجام شده است و در ادامه تحقیقات و بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم، کارآگاهان به شخصی به‌نام «سامان» با ۲۸ سال سن که از دوستان خانوادگی مالباخته است و در خانه‌ رفت و آمد می‌کرده است مظنون شدند، بنابراین با انعکاس موضوع به بازپرس پرونده دستور دستگیری سامان صادر شد.

وی با بیان اینکه روز ۲۸ شهریور ماه سامان دستگیر و به پایگاه هفتم منتقل شد گفت: متهم در تحقیقات اولیه هرگونه دست داشتن در سرقت را انکار کرد اما در ادامه که با دلایل و مدارک غیر قابل انکار روبه‌رو شد به انجام سرقت اعتراف کرد و گفت که سرقت را با همکاری دو نفر از همدستانش بنام‌های «نادر» و «احد» انجام داده است. بر اساس گفته‌های سامان این دو نفر نیز روز ۲۹ شهریور در مخفیگاهشان واقع در محدوده خانی آباد دستگیر شده و از این محل خودروی پراید مورد استفاده سارقان نیز کشف و توقیف شد.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران با اشاره به انجام بازجویی از سامان در خصوص نحوه انجام سرقت‌ها گفت: در بازجویی صورت گرفته از سامان وی در خصوص نحوه انجام سرقت گفت که طی چند سال گذشته با مالباخته رفت آمد خانوادگی داشته و پس از اینکه متوجه می‌شود او مقادیر زیادی وجه نقد، طلا و ارز در منزل نگهداری می‌کند، در فرصتی مناسب دست کلیدش را به سرقت می‌برد و به همراه دو نفر از دوستانش وارد منزل او می‌شوند و اموال مورد نظر را از گاوصندوق خارج می‌کنند. این افراد پس از انجام سرقت با خودروی «احد» از محل متواری می‌شوند.

وی ادامه داد: این فرد مدعی شد که اموال سرقتی را به فردی در غرب تهران به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان فروخته و پول حاصل از آن را تقسیم کرده‌اند. بدنبال اظهارات سامان، کارآگاهان پایگاه هفتم با شناسایی مالخر، وی را نیز در مخفیگاهش دستگیر کردند که در بازرسی از مخفیگاه متهم ۲۰۰ گرم طلای آب شده سرقتی کشف و به پایگاه منتقل شد.

به گفته وی، با توجه به دستگیری تمامی اعضای این باند سرقت و اعتراف صریح مجرمان به انجام سرقت، این افراد با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی جهت انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

وی در پایان گفت: در صورت نصب دوربین مدار بسته، از دوربین‌های با کیفیت استفاده کنید و حتما یکی از دوربین‌ها را به منظور ثبت اطلاعات خودرویی که با آن اموال سرقتی جابجا شده در محل مناسبی در کوچه نصب کنید. استفاده از دوربین‌های مداربسته با امکان انتقال آنلاین داده‌ها به گوشی همراه این شرایط را فراهم می‌کند که از هر نقطه‌ از داخل یا خارج کشور به صورت آنلاین وضعیت منزل خود را تحت نظر داشته باشید و در صورت مشاهده سارقان به سرعت مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهید.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها