85 درصد کودکان تهرانی به مهد نمی‌روند

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت:کمتر از ۱۵ درصد کودکان استان تهران امکان برخورداری از مهدهای کودک را دارند. ۲۵۰ میلیون تومان برای تهیه یک وعده غذای گرم به مهدهای حاشیه ای شهراختصاص یافته است.

85 درصد کودکان تهرانی به مهد نمی‌روند

داریوش بیات نژاد مدیرکل بهزیستی استان تهران در مراسم نواختن زنگ اول مهر که امروز برگزار شد با اشاره به اینکه یک میلیون و ۴۷۰ هزار نفر تعداد کودکان زیر ۷ سال کشور زندگی می کنند، گفت: توسعه کمی مهدهای کودک در کنار توسعه کیفی آنها از سال گذشته آغاز شده است.

وی گفت: هم اکنون ۸۴۶ مهدکودک، ۲۷ روستا مهد و ۹ مهد حاشیه ای در استان تهران فعال هستند که ۵۸ هزار کودک در این مهدها حضور دارند و آموزش های لازم را دریافت می کنند.

بیات نژاد با تاکید بر اینکه ۸۸۸ میلیون تومان برای کمک هزینه شهریه خانواده های بی بضاعت اختصاص داده شده است، گفت: همچنین ۲۵۰ میلیون تومان نیز برای تهیه یک وعده غذای گرم به مهدهای حاشیه ای استان اختصاص داده شده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران تاکید کرد: با توجه به آمار کودکان، فقط ۱۵ درصد آنها در استان فرصت حضور در مهدهای کودک را دارند و ما به دنبال این هستیم زمینه حضور این کودکان را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه حضور در مهدهای کودک باعث کاهش بزهکاری و مشکلات آینده کودکان می شود، گفت: هدف ما در بهزیستی گسترش و توسعه مهدهای کودک و همچنین تعداد کودکان در مهدهای کودک است که امیدواریم به زودی محقق شود.

بیات نژاد با بیان اینکه ۷ هزار و ۵۰۰ شغل به واسطه فعالیت مهدها در استان تهران ایجاد شده است، اظهار داشت: در برخی مناطق استان بیش از ۱۵۰۰ نفر جمعیت وجود دارد که با توجه به جمعیت تعداد مهدها کم است بنابراین باید در راستای افزایش کمیت و کیفیت مهدها اقدام شود.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها