احمدی‌لاشکی: فروش صندلی دانشگاه‌ها خیانت به علم و کشور است

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس فروش صندلی در دانشگاه‌ها را خیانت به علم و کشور دانست و تاکید کرد که در صورت صحت این موضوع کمیسیون با جدیت ورود کرده تا برخورد جدی با متخلفان صورت گیرد.

احمدی‌لاشکی: فروش صندلی دانشگاه‌ها خیانت به علم و کشور است

قاسم احمدی لاشکی در واکنش به انتشار اخباری درباره فروش صندلی در برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: ظرفیت دانشگاه‌ها باید متناسب با نیاز کشور برای بهترین و داناترین‌ها افراد مهیا شود که از همین رو سازمان سنجش، پذیرش متقاضیان را براساس ظرفیت‌های علمی‌شان در دانشگاه‌ها توزیع می‌کند.

وی یادآور شد: حدود ۶ سال قبل افرادی که توان مالی داشتند رو به واحدهای بین المللی آوردند که این باعث کاهش کیفیت موسسات و دانشگاه‌های بین المللی شد. برخی نیز با وضعیت مالی خوبی رهسپار کشورهای دیگر برای پذیرش در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی شدند و بعد از گذراندن دوره‌ها مجددا به کشور بازگشته و در کنار کسانی ادامه تحصیل دادند که توان رقابت با آنها را نداشتند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اگر موضوع فروش صندلی در برخی دانشگاه‌ها صحت داشته باشد بدان معنا است که این دانشگاه‌ها برای امرار معاش و پرداخت هزینه‌های خود صندلی می فروشند، این کار خیانت به نسل فعلی و نسل‌های بعدی به خصوص در حوزه پزشکی است چون قرار است پزشکانی تربیت شوند که جان انسان‌ها را نجات دهند پس طبیعتا آنها باید باسوادتر از بقیه باشند نه این که صندلی دانشگاه در اختیار افرادی گذاشته شود که صلاحیت لازم علمی را ندارند و نتیجه نهایی آن رواج بی عدالتی در کشور خواهد بود.

احمدی لاشکی تاکید کرد: فروش صندلی به معنای ضایع کردن حق کسانی است که برای کنکور درس خوانده و رتبه‌های تک رقمی، دو و سه رقمی به دست آورند. در مقابل افرادی که حتی نتوانستند رتبه ۴۰ هزار کسب کنند با خرید صندلی وارد دانشگاه می‌شوند این کار عین دزدی و چپاول بیت المال است.

وی با تاکید بر این که «فروش صندلی خیانت به علم و کشور است» افزود: اگر فروش صندلی برای کمیسیون آموزش و تحقیقات مسلم شود قطعا به آن ورود جدی کرده تا با متخلفان برخورد شود.

اخیرا فردی با جعل عنوان دانشجوی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید پزشکی اقدام به کلاهبرداری در فضای مجازی کرده بود که در پی آن موضوع فروش صندلی و اخذ شهریه برای پذیرش این دانشجو مطرح شد. این موضوع از سوی رئیس این دانشکده به شدت تکذیب شد. بعد از آن وزیر بهداشت در توییتی گفت که سه ماه قبل دستور برخورد با جریان‌های فساد در کنکور پزشکی و فروش صندلی دانشگاه‌ها را صادر کرده و تاکنون نتایج مهمی حاصل شده که به قوه قضاییه ارسال خواهد شد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها