نفت‌کش انگلیسی رفع توقیف شد

عفیفی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن تشریح آخرین وضعیت پرونده حقوقی شناور توقیف شده استینا ایمپرو از رفع توقیف این نفت‌کش در آینده نزدیک خبر داد.

نفت‌کش انگلیسی رفع توقیف شد

اله‌مراد عفیفی‌پور اظهار داشت: به دنبال صدور حکم رفع توقیف نفت‌کش انگلیسی استینا ایمپرو این شناور به زودی و پس از گذشت 65 روز حرکت خود را از لنگرگاه بندرعباس به سمت آب‌های بین‌المللی آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: اگرچه مراحل قانونی و حقوقی خروج این نفت‌کش از آب‌های ایران در حال انجام است اما پرونده حقوقی رسیدگی به تخلفات آن در مراجع قضایی همچنان باز است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: روند دادرسی نهایی به موارد نقض قوانین دریانوردی در مسیرهای قانونی پیگیری و نتایج قضایی آن اعلام خواهد شد.

عصر روز جمعه 28 تیر ماه نفت‌کش انگلیسی استینا ایمپرو هنگام عبور از تنگه هرمز به علت عدم رعایت قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد. نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

به تازگی شرکت استنا بالک، مالک نفتکش استنا ایمپرو اعلام کرد که ایران به زودی این نفتکش را آزاد می‌کند.

اریک هانل مدیر عامل شرکت استنا بالک گفت: ما امروز صبح مطلع شدیم که به احتمال زیاد ایران تا چند ساعت آینده نفتکش ایمپرو را آزاد خواهد کرد.

منبع: انتخاب

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها