نماینده پیشین مجلس در گفت‌وگو با خبرفوری:

اگر در مجلس بودم هم به شفافیت آرا رای می‌دادم و هم طرح شفافیت نهادهای انتصابی را تقدیم می‌کردم

نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه شفافیت در هر دستگاه و نهادی یک ضرورت است اظهارداشت: اگر در مجلس بودم طرح شفافیت در دیگر نهادها را هم پیگیری می‌کردم، با شرایطی که وجود دارد به نمایندگان حق می‌دهم به طرح شفافیت رای ندهند.

اگر در مجلس بودم هم به شفافیت آرا رای می‌دادم و هم طرح شفافیت نهادهای انتصابی را تقدیم می‌کردم

اکبر اعلمی در گفت‌وگو با خبر فوری درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس گفت: شفافیت در هر امری و در هر دستگاه و نهادی به ویژه دستگاه‌های وابسته به بخش عمومی و به خصوص اشخاصی که در برابر مردم پاسخگو نیستتد، یک ضرورت است و می‌تواند به کاهش بسیاری از مفاسد، تخلفات، قانون‌شکنی‌ها و ناهنجاری‌ها و بده‌و‌بستان‌های نامشروع در ارکان قدرت منتهی شود.
وی ادامه داد: بنابراین تاکید می‌کنم که اگر من در مجلس بودم بدون هیچ ملاحظه‌ای نه تنها به طرح شفافیت آرای نمایندگان رای می‌دادم بلکه طرح شفافیت در مدارک تحصیلی و دریافتی‌ها و دارایی‌های همه مسئولان دولتی و وابسته به دولت و بستگان درجه ۱ و ۲ آنها قبل و پس از به قدرت رسیدن را هم تقدیم مجلس می‌کردم.
اعلمی خاطرنشان کرد: علاوه بر این اگر مجلس همراهی می‌کرد و شورای‌ نگهبان مخالفت نمی‌کرد حتما طرح شفافیت مذاکرات و آرای نهادهای انتصابی مانند؛ شورای نگهبان، شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، مجمع تشخیص مصلحت‌ نظام و خبرگان رهبری را هم تقدیم مجلس می‌کردم و قانونی را می‌گذراندم که به موجب آن؛ به جز موارد بسیار استثنایی همه محاکمات دادگاه‌ها و به ویژه جرایم سیاسی بصورت علنی برگزار شود.
این کارشناس موضوعات سیاسی ادامه داد که با این مقدمه اگر بخواهم واقع‌بینانه به این پرسش شما پاسخ دهم که آیا با طرح شفافیت آرا موافق هستم یا نه، باید با درنظر گرفتن ساختار و مناسبات حاکم در کشور و نظام سیاسی حاکم و ملاحظه محاسن و معایب و پیامدهای آن، انتظارات خود از سایر نمایندگان را در رابطه با این طرح بیان کنم.
وی تاکید کرد: به بیان دیگر اگر در نظام سیاسی ما همه چیز شفاف بود و مردم می‌توانستند از پشت شیشه سیاست هر تصمیم و اقدامی را که در ارتباط با آنان عملی می‌شود به طور واضح و شفاف ببینند و نظام پارلمانی ما نیز مبتنی بر نظام حزبی بود که بیشترین اهتمامش عملی ساختن برنامه‌های حزبی است، در این‌صورت باز بدون کوچکترین تردیدی در پاسخ به پرسش شما می‌گفتم که همه نمایندگان باید به طرح شفافیت آرا، رای دهند.
این نماینده پیشین مجلس افزود: اما در جایی که نهادهای انتصابی کاملا غیرشفاف عمل می‌کنند، شورای نگهبان به دنبال مچ‌گیری است تا نمایندگانی را که برخلاف آنها می‌اندیشند ردصلاحیت کند، گروه‌های فشار و چماق‌ بدست آماده دریدن نمایندگان مخالف افکار خود هستند، دولت نماینده‌ای را که به سازَش نرقصد به شیوه‌های مختلف در فشار و تنگنا می‌گذارد و صداوسیما هم برای تخریب نمایندگان دگراندیش لحظه‌شماری می‌کند و...، در این‌صورت در پاسخ به این پرسش کمی احتیاط کرده و به نمایندگانی که از خدا نمی‌ترسند و از بنده‌های خدا می‌ترسند و از جرات، شهامت و عزت نفس لازم برخوردار نیستند و توان پذیرش پیامد و مسئولیت تصمیمات و اقدامات خود و مواجهه با مشکلات را ندارند و ضمنا اصرار دارند به هر قیمتی در مجلس بمانند، حق می‌دهم با این طرح مخالفت کنند.
اعلمی تأکید کرد: حساب آن دسته از نمایندگانی هم که خود و رای‌شان را پیشاپیش به اشخاص و کانون‌های قدرت و ثروت و گروه‌ها فروخته‌اند و یا به دلیل بی‌سوادی رای‌شان متاثر از قیام و قعود دیگران و یا فرامین داخل و خارج از مجلس است، کاملا جداست!

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ایرانی
    1

    خداییش چه معنی داره با نماینده پیشین مجلس مصاحبه کنید . غیر از اینه که میخواید برای دوره بعد براش تبلیغ کنید تا رای بیاره.

  • مهرداد
    1

    هیچ کار نمی کردی دنبال منافع شخصی خودت بودی

  • مسلمان
    0

    یاشاسین آقالی اعلمی واقعا اعلمی.

  • رضا
    0

    درود بر شما اقای اعلمی

  • ز-ع
    0

    برا اینه که میگند سیاست پدر و مادر نداره حالا تازه توهمه ارگانا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها