جذب سرمایه گذاری خارجی و فاینانس در اولویت قرار دارد

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:جذب سرمایه گذاری خارجی و استفاده از فاینانس درشرایط کنونی برای رونق اقتصادی و تقویت اشتغال در اولویت مسئولان کشور قرار دارد.

جذب سرمایه گذاری خارجی و فاینانس در اولویت قرار دارد

سید علی محمد موسوی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که روز یکشنبه در استانداری برگزارشد اظهارداشت: در شرایط کنونی که در فشارهای اقتصادی هستیم باید تلاش ما جذب سرمایه گذاری باشد لذا باید درهای اتاق خود را به روی سرمایه گذاران داخلی و خارجی باز کنیم تا کسی پشت در نماند.

وی بیان کرد: وظیفه ما در این شرایط ابتدا حفظ و صیانت از سرمایه گذاری های قبلی کنونی انجام شده است سپس جذب سرمایه گذاریهای جدید است تا اشتغال کشور رونق بگیرد.

جذب سرمایه گذاری خارجی و فاینانس در اولویت قرار دارد

دنبال فاینانس و جذب سرمایه گذار خارجی هستیم

موسوی تصریح کرد: امروز که فروش نفت با بحران جدی روبرو هستیم باید دنبال فاینانس و جذب سرمایه گذاران جدید خارجی باشیم تا از شرایط عبور کنیم.

وی اظهارداشت: کشوری که وابسته به نفت است باید بتواند در این شرایط هم خود را اداره کند و تنها منبع ما برای تامین هزینه ها فروش نفت و دریافت مالیات است.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران اظهارداشت: امروز دیگر باید برخی نگاهها نسبت به سرمایه گذاری خارجی اصلاح شود و دیگر نگاه توطئه ای نداشته باشیم تا شرایط سخت تر نشود.

وی بیان کرد: خوشبختانه رویکرد نهادهای نظارتی و دستگاه قضا همراهی با سرمایه گذاری است که تسهیل گر امور شده اند و همین سازمان هایی که شاید از منظر عمومی در گذشته کاری نداشتند امروز مطالبه گر شده اند که سرمایه گذاری بیشتر شود.

موسوی گفت: با نگاهی به دیگر کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه می توان دریافت آنها از کمترین امکانات خود به خوبی استفاده کرده اند و به درآمد های سرشار دست یابند و ما عهم می توانیم با یک نگاه اینده نگرانه در مسیر توسعه گام برداریم.

جذب سرمایه گذاری خارجی و فاینانس در اولویت قرار دارد

قزوین ظرفیت های زیادی برای توسعه دارد

وی اظهارداشت: قزوین با داشتن ظرفیت های گردشگری، صنعتی، کشاورزی، نیروی انسانی ماهر می تواند طرح های بزرگی را با همکاری بخش خصوصی اجرا کند و ما نیز حمایت لازم را انجام خواهیم داد.

موسوی از تعامل خوب مدیران استان قزوین در پشتیبانی از سرمایه گذاران تشکر کرد و یادآورشد: بسیاری از مشکلات و موانع در استان قزوین بسرعت در حال حل شدن است و نیازی به نامه نگاری ندارد و باید این تعامل تقویت شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران یادآورشد: لازم است یک مرکز و ساختمان مستقل و آبرومند برای انجام خدمات سرمایه گذاران خارجی در قزوین راه اندازی شود تا کارها سرعت یابد.

جذب سرمایه گذاری خارجی و فاینانس در اولویت قرار دارد

موسوی پس از گزارش دو سرمایه گذار بخش خصوصی برای اجرای طرح شهرک انرژی خورشیدی و طراحی و ساخت موتورهای سه سیلندر خودرو گفت: برای انتقال تجهیزات عظیم این طرح ها و نیز پشتیبانی در اجرای آن حمایت لازم را انجام خواهیم داد.

در این جلسه جمالی پور استاندار، منوچهر حبیبی و علی فرخزاد معاونان استاندار، یاری رئیس سازمان برنامه و بودجه و داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها