وقتی کالدرون به جلد مورینیو فرو رفت!

به نظر نمی رسد ادعای گابریل کالدرون در رابطه با اقدام زودتر باشگاه پرسپولیس برای جذب دیاباته درست و البته منطقی باشد.

وقتی کالدرون به جلد مورینیو فرو رفت!

یکی از جذاب ترین بخش های یک مسابقه دربی، حرف های مربیان دو تیم پیش از بازی و پس از پایان مسابقه است. کنفرانس خبری حتی در مواقعی می تواند اگر به صورت ریزبینانه بررسی شود، برنده و بازنده یک مسابقه را نیز تحت تاثیر قرار دهد یا به برگزاری مسابقه حالت ویژه تری ببخشد.


معمولا در فوتبال دنیا، ژوره مورینیو که اکنون به عنوان کارشناس شبکه اسکای اسپورت فعالیت می کند، به عنوان یکی از مربیان جنجال ساز در کنفرانس های خبری شناخته می شود؛ مربی ای که خبرنگاران در هر نشست خبری از او انتظار شنیدن حرف های عجیب و غریبی دارند. همین چند وقت پیش بود که صحبت های مورینیو در مورد قیمت بازیکنان منچسترسیتی خبرساز شده بود؛ زمانی که او ذخیره های منچسترسیتی را مدعی قهرمانی دانسته بود، تا به نوعی هم خودش را در مقایسه با تیم همشهری از زیر فشار خارج کند و هم طعنه ای به گوآردیولا و هزینه های سرسام آورش زده باشد.


حالا کیلومترها این طرف تر، یک روز پیش از دربی 91 و در نشست خبری، کالدرون سرمربی باتجربه آرژانتینی که میادین مختلفی را تجربه کرده، صحبت های جنجال برانگیزی مطرح کرده و همان اتهامی را به تیم حریف زده، که سال ها است، برخی هواداران استقلال به تیم پرسپولیس نسبت می دهند و این تیم را تحت حمایت وزیر می دانند.


همچنین کالدرون به هزینه هایی اشاره کرد که باشگاه استقلال صرف کرده و از آنها خواست تا مسئولیت خود را پس از صرف این هزینه ها بپذیرند و اینقدر گلایه نکنند.


کالدرون حتی پا را از این فراتر گذاشت و به موضوعی اشاره کرد که به نظر نمی رسد درست باشد. او ادعا می کند، زودتر از استقلال برای جذب دیاباته اقدام کرده و در حالی است که یکی از نزدیکان باشگاه پرسپولیس در گفتگو با "ورزش سه" می گوید درخواست برای جذب دیابانه یک روز پیش از رسمی شدن حضور این بازیکن در استقلال توسط باشگاه پرسپولیس ارسال شده است.


البته که کالدرون 59 ساله تجارب زیادی در فوتبال آسیا دارد و با توجه به حضور چند ماهه در فوتبال ایران، با فضای حاکم بر فوتبال ایران نیز آشنا شده است. سرمربی آرژانتینی با مطرح کردن این حرف ها، می خواسته تیم حریف را تحت فشار بیشتری قرار دهد تا تیم استقلال را بر هر ترتیبی که شده، تحت تاثیر قرار بدهد، اما شاید تبعات برخی از حرف هایش را هم بررسی نکرده است. به عنوان مثال وقتی می گوید، برای جذب دیاباته اقدام کرده و جونیور براندائو گزینه نهم‌اش بوده است، ناخودآگاه بر بازیکن خود، که همین حالا هم به دلیل عدم گلزنی تحت فشار است، فشار مضاعف تری وارد می کند و حرف های او ممکن است اعتماد به نفس بازیکن برزیلی را پیش از یکی از حساس ترین نبردهای سال، به صورت منفی تحت تاثیر قرار دهد.


استراماچونی 43 ساله هم اما زیاد کم تجربه نیست. او وقتی یک خبرنگار صحبت های کالدرون را به او انتقال داد، با احترام و خنده ای معنادار، درمورد او صحبت کرد؛ به سن سرمربی پرسپولیس اشاره کرد و در ادامه حرف هایی به زبان آورد، که دو نکته ویژه داشت. استراماچونی تاکید داشت پرسپولیس بهترین تیم ایران است و بهترین بازیکنان را دارد، چون بیشترین هزینه ها را انجام داده است. همچنین در مورد دیاباته با کنایه بیان کرد که پیش از آمدن کالدرون او را جذب کرده اند و سرمربی پرسپولیس می تواند خوشحال باشد، چون مهاجم تیمش در بازی روز آینده غایب است.


حرف های مربیان در کنفرانس ها می تواند در جریان بازی و انگیزه های بازیکنان، مربیان و تماشاگران تاثیرگذار باشد. استراماچونی شاید این جمله که پرسپولیس بهترین تیم ایران است را باور نداشته باشد، ولی با توجه به حرف های کالدرون بر این نکته تاکید می کند تا فشار بیشتری روی بازیکنان و مربی حریف برای کسب پیروزی در بازی روز آینده ایجاد کند؛ با این استدلال که پرسپولیس تیم بهتری است و به طور طبیعی تیم بهتر باید برنده بازی باشد.


با تمام این اوصاف، صحبت در مورد برنده یا بازنده این دیدار با توجه به صحبت های مربیان اصلا کار عاقلانه ای به شمار نمی رود و باید منتظر بازی، واکنش های مربیان در کنار خط و کنفرانس خبری پس از پایان بازی باشیم تا ببینیم جنجالی که توسط کالدرون آغاز شده، با اتفاقاتی که رخ می دهد، به مسیر تازه ای وارد می شود یا خیر.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها