حجت الاسلام محمدی گلپایگانی در تبریز؛

کشور نیازمند کار است؛ نباید لحظه‌ای را هدر داد

رییس دفتر مقام معظم رهبری: اکنون زمان کار است و باید تمام تلاش خود را برای توسعه کشور به کار بگیریم.

کشور نیازمند کار است؛ نباید لحظه‌ای را هدر داد
رییس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم معرفی امام جمعه جدید تبریز در نشست شورای اداری استان با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به مردم آذربایجان شرقی گفت: عشق و علاقه آذربایجانی ها به رهبر انقلاب وصف نشدنی است و همین دلبستگی میان امت و ولایت، همبستگی ایجاد کرده و نظام را سرپا نگه داشته است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی با بیان اینکه نقش رهبر معظم انقلاب در انتخابات 29 اردیبهشت و ناامیدی دشمنان بسیار تعیین کننده بود افزود: پیام رهبر در آستانه این انتخابات رهگشا بود و انتخابات بدون حادثه امنیتی و در سلامت کامل برگزار شد و چنین انتخاباتی در کشورهای همجوار بی نظیر است و در برخی کشورها زنان حق رای هم ندارند.
رییس دفتر رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: اکنون زمان کار است و باید تمام تلاش خود را برای توسعه کشور به کار بگیریم.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور هم گفت: امروز برای جریان جوشان جمعه و جماعت گردهم آمده ایم تا پاسدار عرفان ها و عبادت ها باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی افزود : نماز جمعه ذکر را با فکر در می آمیزد و عبادت را با سیاست و جماعت را با ولایت گره می زند .
وی با بیان اینکه ارکان اقتدار ، وحدت و یکپارچگی مردم و دلدادگان به نظام در هر جمعه تمرین می شود افزود : نظام ولایی و اسلامی سعی می کند از این طریق امنیت و تفاهم اجتماعی را افزایش دهد.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی خاطرنشان کرد : نماز انسان را از هجمه شیطان حفظ می کند و وقتی حکومت اسلامی تشکیل می شود حاکم اسلامی اقامه نماز را در اولویت قرار می دهد .
وی افزود : در عصر حاکمیت اطلاعات و امواج، عالِم بزرگی از فیضیه برخواست و نقشه سیاسی جهان را تغییر داد و امروز همان پرچم امام خمینی را رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای بر دوش گرفته اند.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور آذربایجان را سرزمین عارفان و علمای بزرگ دانست که نقش مهمی در خیزش و جوشش اندیشه های اسلام ناب محمدی در طول تاریخ است .
وی ادامه داد: ولایمتداری مردم این خطه زبانزد خاص و عام است و خدمت فرززندان این مرز و بوم به اسلام و انقلاب چشمگیر است.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه حضرت آیت الله شبستری تلاش های زیادی برای توسعه حوزه و فکر اسلامی و انقلابی در این خطه داشت از خدمات وی قدردانی کرد.
استاندار آذربایجان شرقی هم با قدردانی از خدمات 22 ساله آیت الله مجتهد شبستری در استان، یاد و خاطره شهدای محراب را گرامی داشت .
اسماعیل جبارزاده از مقام معظم رهبری به دلیل تعیین امام جمعه ای برای تبریز از میان فرزندان این خطه قدردانی کرد و گفت: حجت الاسلام آل هاشم بوی لشگریان عاشورا را می دهد.
وی افزود : سفر پنج مرداد رهبری را به تبریز فراموش نکرده ایم و مشتاقانه در انتظار زیارت مجدد ایشان در استان هستیم.
استاندار آذربایجان شرقی گفت : وحدت و همدلی بین مردم استان حاکم است و بر اساس ارزیابی دستگاه های امنیتی ، این استان در 2 سال گذشته رتبه برتر در حوزه امنیت کسب کرده است.
وی با بیان اینکه اهداف ملی سیاست های اقتصاد مقاومتی در برش استانی محقق شده است، گفت: دغدغه رهبر انقلاب در کنار مسائل اقتصادی آسیب های اجتماعی است و بر این اساس استان ما عاری از معتاد متجاهر شده است و در زمینه رفع سایر آسیب های اجتماعی تلاش می کنیم.
جبارزاده افزود : بیکاری جوانان از دیگر دغدغه های رهبر است و ما مصمم به رفع این دغدغه هستیم چنان که سال گذشته 40 هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد شد و امسال تلاش بیشتری خواهیم کرد .
امام جمعه جدید تبریز هم از حسن ظن رهبر معظم انقلاب قدردانی کرد و گفت: با حمایت مردم و مسئولان استان برای تحقق فرامین رهبری شبانه روز تلاش خواهم کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم با اشاره به ویژگی های استان آذربایجان شرقی، گفت: به مسائل اقتصادی و امنیتی استان اشراف دارم.
وی ادامه داد: با فرصت های بین المللی آذربایجان شرقی آشنا هستم و سعی خواهم کرد با همراهی تمامی مدیران و مسئولان برای شکوفایی این فرصت ها تلاش کنم.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد : در حوزه ترویج فرهنگ غنی اسلام و تقویت ارزش های انقلاب به ویژه در میان جوانان اهتمام داشته و سعی خواهم کرد برنامه های آیت الله شبستری را ادامه دهم .
در پایان این نشست رییس دفتر مقام عظمای ولایت با قدردانی از خدمات آیت الله مجتهد شبستری حکم رهبر معظم انقلاب مبنی بر انتصاب امام جمعه جدید تبریز را قرائت کرد.
حجت ­الاسلام و المسلمین دکتر سید محمّدعلی آل­ هاشم، فرزند آیت ­الله سید محمّد تقی آل ­هاشم از روحانیان و سادات بنام کهن­ شهر تبریز است.
وی از یادگاران دفاع مقدس است که سال­ها در مناطق عملیاتی نبرد حق علیه باطل از میهن اسلامی دفاع کرده­ است.
آشنایی نزدیک وی با رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس، ازجمله ویژگی­هایی است که از روحیه­ جهادی و ایثارگر این عالم جهادگر نشأت می ­گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم یار و یاور همیشگی نیروهای مسلّح بوده و آخرین مسؤولیت وی هم، نمایندگی ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این حوزه بود.
وی در سال 1388 با حکم مقام معظم رهبری به سمت رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش منصوب و در طول این مدت، 3 بار موفق به کسب مقام نخست در بین سازمان­های عقیدتی سیاسی نیروهای مسلّح شد.
دکتر سید محمّدعلی آل ­هاشم با مدرک دکترای فقه و مبانی و سطح 4 حوزه که معادل اجتهاد است با حضور علمی خود در دانشگاه­های مختلف، خوش درخشیده­ و تجربیّات علمی خود را در اختیار دانشجویان و نسل جوان انقلاب گذاشته است.
این چهره­ انقلابی و علمی، 14 سال از درس خارج فقه مقام معظم رهبری بهره برده است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم عضو میز آذربایجان در دبیرخانه­ مجمع تشخیص مصلحت نظام است و به ولایتمداری ، مردمی­ بودن و ساده ­زیستی، شهرت دارد.
این روحانی 55 ساله بعد از آیت ­الله شهید قاضی طباطبایی، آیت ­الله شهید مدنی، آیت­ الله مشکینی، آیت ­الله ملکوتی و آیت­ الله مجتهد شبستری، ششمین نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم از این هفته نماز جمعه تبریز را در شهر دیانت و فقاهت اقامه خواهد کرد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها