جلسه با وزیر اقتصاد برای اجرای راهکارهای مبارزه با فساد

عضو هیئت رئیسه مجلس از برگزاری جلسه امروز با وزیر اقتصاد خبر داد و گفت: در این جلسه به کارگیری راهکارهای هوشمندانه در مبارزه با فساد مورد تأکید قرار گرفت.

جلسه با وزیر اقتصاد برای اجرای راهکارهای مبارزه با فساد

محمد علی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس در مراسم آئین رونمایی از دو خودروی تجاری ساخت داخل با بیان اینکه افتتاح و رونمایی دو خودرو همزمان با هفته دفاع مقدس، گفتمان مشترک بین حوزه تولید و دفاع مقدس را یادآور می شود، گفت: خودباوری گفتمان مشترک است که توانسته کشور را از مهلکه تحریم ها و جنگ تحمیلی سربلند بیرون آورد. این در شرایطی است که اگر تصمیم گیران داخلی جلوی تولید سنگ اندازی نکنند می توان امیدوار بود که صنعت خودروی ایران به نتیجه مطلوب برسد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خودروسازان دلیل تصمیمات غلط، گران اداره می شوند که به نظر می رسد به سبب اداره کردن آنها از طریقق دولت است. در حالی که خودروسازان خصوصی کاملاً اقتصادی مدیریت می کردند.

وی تصریح کرد: در خودروسازان دولتی، شعار محوری حاکم بر روابط کار و حوزه فنی، رضایت مندی مشتری نیست. پس انحراف در گفتمان حاکم وجود دارد و متأسفانه با تصمیمات غلط سیاست هایی بر حوزه خودرو اعمال می شود که متأسفانه سرمایه های مردم را به باد می دهد.

وی افزود: برخی سایت های تولید خودرو در خارج از کشور به جای نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در صنعت خودروسازی تبدیل به لانه مار شده و هزینه های سنگینی را بر اقتصاد کشور تحمیل می کند که ما با آن مدارا می کنیم.

وکیلی گفت: امروز هر ریال سرمایه گذاری در داخل کشور منزلت رها کردن یک تیر بر قلب دشمن را دارد و هر قدم، قلم و تصمیمی که در مسیر ناامن کردن سرمایه گذاری در کشور صورت گیرد، گام نهادن در مسیر خاص دشمن است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی کشور باید دارای منزلت باشد تا بتواند به عنوان موتور محرکه اقتصاد ایران عمل کرده و راهکاری جدی در راستای سرکوب کردن ایده های دشمن باشد و این در شرایطی است که تنها راه نجات اقتصاد دولت زده ایران در نظر گرفتن منزلت و ارج و قرب برای تولید کنندگان است.

وی افزود: نمی توان به نام مبارزه با فساد کاری کرد که سرمایه ها از کشور رخت بربندد. در این راستا جلسه ای صبح امروز در حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد تا گام های موثری در جهت مبارزه با فساد برداشته شود و این در حالی است که مبارزه با فساد، لوازمی دارد که هوشمند سازی اقتصاد ایران مهمترین راهکار آن است.

وی خواستار هوشمندسازی نظام مالیاتی، صدور مجوزهایی درفضای کسب و کار شد و گفت: این موضوع از رهگذر تشکیل دولت الکترونیک اتفاق می افتد اگر تمکین به استفاده از ابزارهای مبارزه با فساد صورت نگیرد، این اتفاق رخ نخواهد داد و تنها به عنوان یک شعار باقی خواهد ماند.

وکیلی در ادامه راه مبارزه با فساد را روشن شدن منشا پول و رویارویی با گردش آن در چرخه پول دانست و گفت: نمی توان با اصل بدبینی امنیت سرمایه گذاری را از بین برد بلکه باید با دیوان سالاری مبارزه کرد و کارآفرینی را ارج نهاد.

در این مراسم کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی همواره سالم تر از بخش دولتی بوده و سرمایه گذاری های آن در جهت ارتقای تولید و اشتغال زایی است در حالی که مجلس باید به درستی بر عملکرد دولت نظارت کرده و از تخلفات پیش از وقوع مبارزه نماید.

وی افزود: آنقدر که برخی تصمیمات غلط دولتی منجر به آسیب رساندن به اقتصاد ایران شده، تحریم ها موثر نبوده و به همین دلیل باید قدر بخش خصوصی را دانست.

همچنین کمالی مدیر پروژه ساخت داخل دو خودروی تجاری نیز اظهار داشت: دو سال قبل این خودروهای تجاری آماده رونمایی بودند اما به دلیل ارتقای تکنولوژی، ورود آنها به عرصه تجارت به تعویق افتاد و اکنون دو کامیون ساخت داخل توانسته اند الگویی موفق از پتانسیل ایران در تولید خودروهای تجاری باشد.

وی افزود: تلاش ما این بوده که بتوانیم دو نمونه از خودرو های موثر تجاری را به بازار عرضه کنیم که از سوی مهندسان ایرانی تولید شده اند.

در این مراسم شفیعی مدیرعامل یک شرکت خودروسازی اظهار داشت: خود را متعهد می دانیم که با استفاده از ظرفیت های داخلی برای رفع نیازهای تولیدی از توان و دانش مهندسان ایرانی استفاده نماییم و بر این اساس با هدف توسعه داخلی سازی، محصولات جدیدی را تولید و به بازار عرضه کنیم.

وی افزود: به این منظور به جز قطعاتی نظیر موتور، گیربکس و فرمان، برخی از اجزای ترمز را که توانایی ساخت داخلی دارند و قابلیت ساخت آنها در گذشته وجود نداشته، داخلی سازی کرده ایم و توانسته ایم شرایط را برای داخلی سازی مهیا نماییم.

شفیعی تصریح کرد: با توجه به مالکیت معنوی این محصولات، ایجاد تغییرات مهندسی و طراحی مدل های جدید برای یک خانواده محصول میسر خواهد شد و به این ترتیب جهت صادرات آن مجوز شرکت های مادر، محدود کننده ما نخواهد شد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها