حمل و توزیع 73 هزار تن شکر سفید در کشور

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از حمل و توزیع 73 هزار تن شکر تصفیه شده در کشور خبر داد.

حمل و توزیع 73 هزار تن شکر سفید در کشور

خدارحم امیری زاده مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اظهار کرد: در اواخر سال گذشته مشکلاتی در زمینه تامین شکر برای مردم بوجود آمد که این شرایط باعث شد شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران از همان ابتدای اختلال در بازار با فراهم کردن مقدمات واردات شکرخام، تلاش خود را برای کاهش التهابات بوجود آمده و آرامش روانی مردم انجام دهد.

وی افزود: از این مدت تاکنون 8 فروند کشتی با وزن بیش از 341 هزار تن، شکر خام را از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد استان کرد و این اداره نیز مطابق وظایف ذاتی با توجه به دستورالعمل‌های صادرشده از سوی شرکت مادر نسبت به تخلیه و انتقال محمولات شکر خام به کارخانجات در اقصی نقاط کشور اقدام کرده است.

امیری زاده تصریح کرد: همزمان با انتقال محمولات شکر خام به نقاط از پیش تعیین شده با اعطای مجوز 100هزار تنی برای تبدیل شکر خام به شکر تصفیه شده (شکر سفید) جهت مصارف صنف صنعت و خانگی موافقت شد که از این میان طی یک قرارداد 85 هزار تنی با شرکت توسعه نیشکر تاکنون موفق به انتقال، تصفیه و توزیع 73 هزارتن شکر سفید در کشورشده‌ایم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز2.2 میلیون تنی شکر در کشور، استان خوزستان با تولید بیش از یک میلیون تن توانسته تولید نیمی از شکر مورد نیاز کشور را به خود اختصاص دهد.

وی عنوان کرد: با توجه به اختلالاتی که به دلایل متفاوتی همچون خشکسالی - که در سال گذشته گریبانگیر این استان شد- متاسفانه قیمت شکر برای مصرف کنندگان با افزایش قابل توجهی روبرو شد.

از همین رو شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران با مذاکراتی که با کارخانجات تولیدکننده داخلی انجام داد همچنین واردات به موقع و مناسب توانست کنترل شرایط موجود را بدست گیرد و توزیع شکر با نرخ مصوب دولتی به ازای هر کیلو 3 هزار و 400 تومان در سراسر کشور توانستیم کنترل بازار و قیمت را برای این کالای استراتژیک به دست آوریم.

امیری زاده افزود: استان خوزستان با توجه به میزان تولید داخلی همچنین وجود کارخانجات متعدد سهم قابل توجهی از نیاز مصرفی هموطنانمان را به خود اختصاص داده است و در مواقع ضروری به دلیل موقعیت جغرافیایی و سایر شرایط مناسب برای حمل و نقل، نقش بسزایی در تامین و توزیع کالاهای اساسی در کشور ایفا می‌کند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها