تعبیر خواب خندیدن از منظر امام صادق (ع)

خنده در عالم بیداری به اصطلاح درمان هر دردی است اما در عالم خواب تعابیر مختلفی دارد.

تعبیر خواب خندیدن از منظر امام صادق (ع)

همه ما در زمان شادی می‌خندیم و به اصطلاح خنده بر هر درد بی‌درمان دواست، اما برخی از افراد در عالم خواب نیز لب‌های خندان دوستان و اقوامشان را می‌بینند. بعضی از افراد نیز در عالم خواب می‌خندند که این خواب‌ها تعابیر مختلفی دارند.

به روایت امام صادق (ع) تعبیر خواب قهقهه، غم و اندوه و مصیبت و تعجب و حیرت از قضا و قدر و امور الهی است.

ایشان فرموده‌اند: اگر (در خواب) ببینی بعد از گریه شروع کردی به خندیدن، یـعـنـی به زودی از دنیا می‌روی؛ و اگر در خواب خودت را شاد و خوشحال ببینی، یـعـنـی به زودی از دنیا می‌روی.

از منظر امام صادق (ع) اگر خواب دیدی نوزادی از اقوام خودت می‌خندد و یا لبخند روی لبانش جاری است به این نشانه است که در مدت زمان کوتاهی بواسطه تلاش و پشتکار خودت خداوند به رزق و روزی‌ات برکت می‌دهد.

دانیال نبی (ع) فرموده‌اند: چنان چه ببینی مرده‌ای از خویشان خودت بدون دلیل می‌خندد به این علامت است که زندگی بر شما تلخ و سخت خواهد شد.

از نظر جابر مغربی خنده و خوشحالی در رؤیای مردان به نشانه‌ این باشد که بخاطر گرفتاری خانواده‌اش و یا همسرش چند روزی را پکر و غمگین می‌شود.

تعبیر خواب خندیدن چیست؟


او گفته است خنده و شادی برای زنان و دختران مجرد یا متأهل به نشانه‌ی غم، گریه و رنج بخاطر مشکلات و یا گرفتاری هایی است که برای فرزندشان پیش می‌آید.

ابن سیرین هم گفته است خنده غم و اندوه است. اگر ببینی با قهقهه و صدای بلند می‌خندی، یـعـنـی اندوه و ناراحتی تو بیشتر می‌شود. و اگر ببینی با صدای آهسته‌تری میخندی، یـعـنـی دچار غم و اندوه کمتری نسبت به خندۀ بلند خواهی شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها