وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبر فوری:

گاهی در مجلس شاهد نوعی نفاق و دورویی در نظرات نمایندگان هستیم/ بعضی نمی‌خواهند مردم و تشکل‌های سیاسی از مواضع آنها خبردار شوند

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است :متاسفانه گاهی در مجلس شاهد نوعی نفاق و دورویی در نظرات نمایندگان هستیم.

گاهی در مجلس شاهد نوعی نفاق و دورویی در نظرات نمایندگان هستیم/ بعضی نمی‌خواهند مردم و تشکل‌های سیاسی از مواضع آنها خبردار شوند

سید محمد حسینی در گفت و گو با خبر فوری با اشاره به این که طرح شفافیت آرا را بیش از 160 نماینده امضا کردند امادر موقع رای گیری تنها 60 نفر رای موافق دادند، بیان کرد: یعنی تعدادی از نمایندگان موضوعی را ادعا کرده ولی هنگام رای گیری، موضع مخالف می گیرند.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ادامه داد: مواردی سراغ داریم که موضع نماینده در حوزه انتخابیه با مواضعش در مجلس متفاوت است!

وی خاطرنشان ساخت : برخی سعی می کنند با دو پهلو و گرد صحبت کردن به نوعی دل همه را به دست بیاورند و به هر قیمتی آرا را به سمت خود جلب کنند و بعضاحاضر می شوند از لیستی به لیست دیگر منتقل شوند تا کرسی مجلس را از دست ندهند.

این نماینده دوره پنجم مجلس یادآور شد: عدم شفافیت نشانگر آن است که بعضی نمایندگان نمی خواهند مردم و تشکلهای سیاسی از مواضع آنها خبردار شوند، در حالی که حق طبیعی موکلان است که از رویکرد وکیل خود آگاه باشند.

وی افزود: به دلایل متعدد مواضع نمایندگان باید صریح و آشکار باشد و مردم و فعالان سیاسی در جریان امور قرار گیرند.

این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه در گذشته آرا نمایندگان به صورت قیام و قعودی بود و مشخص می شد که نسبت به لوایح و طرحها و دیگر موضوعات مخالف یا موافق هستند، گفت: از زمانی که نمایندگان با فشار دادن یک دکمه رای خود را اعلام می کنند نظر آنان بر مردم پوشیده شده است که معایب خاص خود را دارد و جمع قابل توجهی از نیروهای انقلاب خواهان شفاف سازی و محرم دانستن مردم هستند.

حسینی در پایان گفت: در کشورهای متعدد آرا نمایندگان پارلمان شفاف است مگر در مواقع خاص که دلایل متقن وجود داشته باشد به صورت محرمانه رای گیری می شود، که تا مجلس پنجم در ایران هم اینگونه بود و امیدواریم به همان شفافیت آراء برگردیم.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • رضام
    0

    متأسفانه تمامی مشکلات کشور به ناپاک بودن مجلس برمیگردد.افرادی بین رقبا در انتخابات مجلس برنده میشن که سخنور خوب باشد پول زیاد خرج کند .وعده دروغ زیاد بده بعد کلاهبردار سیاسی باشد مخصوصا هزار چهره باشد.بیت المال خور باشد.چاپلوس باشد.پارتی داشته باشه .پارتی باز باشه.

  • اریو
    0

    عارضم ب خدمت خوانندگان عزیز نمایندگان ما (یکی از شهرهای غربی) باتوجه ب نزدیکی انتخابات و ارائه گزارش عملکرد دوره یجورایی از خدمات ودست اورداشون برا شهر تعریف میکنن ک ادم فکر میکنه خدماتشون از دست اوردای موفق ترامپ برا امریکاهم بیشتره فقط هرچی اونا تعریف میکردن ازخدماتشون نمدونم چرا ما مردم اثرات اونهمه خدمت رو تو جایی از شهر مشاهده نمکنیم انشاالله ک ما اشتباه میکنیم و اونا دروغ نمگن الله اعلم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها