علمای شیعه و سنی عراق بر تحکیم برادری با ملت ایران تاکید کردند

۲۵ نفر از علمای شیعه و اهل سنت عراق بر همبستگی و تحکیم وحدت و برادری دو ملت ایران و عراق تاکید کردند.

علمای شیعه و سنی عراق بر تحکیم برادری با ملت ایران تاکید کردند

۲۵ نفر از علمای شیعه و اهل سنت از نقاط مختلف عراق که با هماهنگی موسسه محبت و صلح بغداد به نجف سفر کرده اند، با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در این شهر، دیدار و گفت و گو کردند.
علمای عراق در این دیدار از جمله خواستار انتقال تجارب علمی و فرهنگی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق و مشارکت در سازندگی و توسعه این کشور شدند.

آنان همچنین با اشاره به اشتراکات فرهنگی و دینی بسیار میان دو کشور، خواستار اعزام طلاب و دانشجویان عراقی به دانشگاههای ایران به جای کشورهای غربی شدند.
از سوی دیگر علمای یادشده بر ضرورت ترویج گفتمان وحدت و محبت میان طوایف و اقوام مختلف عراقی و همچنین تقویت همبستگی و وحدت دو ملت ایران و عراق تاکید کردند و شرحی از عملکرد موسسه خود را بیان کردند.
"حمید مکارم" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف نیز به بیان شگردهای تبلیغاتی دشمنان کشورهای اسلامی از جمله منافقین و وهابیون منطقه در اختلاف افکنی میان دو ملت ایران و عراق پرداخت و ضمن تاکید بر ضرورت هوشیاری دو طرف، گفت که خوشبختانه تاکنون همه این اقدامات به برکت زیارت های سالانه اربعین حسینی خنثی شده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ختم روزگار
    0

    بشین بابا جمع کن خودتو...مردم رو خر فرز نکنید...هرچی مردم کشیدن و میکشن از دست شما علمای عراق و ایرانه...مردم رو بازی دادید گول زدید حالا این بازی های سیاسی چیه که انجام میدید؟؟؟خدا رحمت کنه علمای قدیم رو چقدر شجاع باصلابت وخاکی بودند... حالا شماعزیزان بر قصرهای جاه طلبی و خود بزرگ کنی نشستید و هربلایی که سر مردم بیاد عین خیالتونم نیست...دستها همه در یک کاسه ننگین است...ننگ بر جیره خوری وپاچه خواری درود بر عزت و شجاعت و آزادگی...ما نه عالم میخواهیم نه رساله ونه دروغ ما شیعه ومسلمانیم اسلام میخواهیم...که دیگه دین برای مردم باقی نزاشتید...به داد اسلام برسید وجوهات رو خدا میرسونه...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      راه خدا پسندانه ی اتحاد و برادری پایدار میان مسلمانان کدام است؟ --- تند روی و ناسزا گویی بجای سخن مستدل و مستند منطقی پیشه ی جاهلان غافل یا مغرضان وابسته به دشمنان قسم خورده ی درونی و بیرونی دین و مذهب و و دشمنان نظام اسلامی است که خود را ریا کارانه در لباس دوست پنهان کرده اند. باید دانست تا بزرگان و پیروان مذاهب دینی جهان اسلام با الهام گیری از حد و مرزها و بایدها و نبایدهای الهی شناختهای فرهنگ اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی برای زدودن و ریشه کن ساختن من در آوردیها و خرافات بشری آمیخته به دین و مذهب و شناسایی و رسوا سازی و کنار زدن مروجان من در آوردیها و خرافات ، عالمانه و با برنامه ریزیهای علمی ضابطه مند بسیج نشوند زمینه برای نفوذ دشمنان درونی و بیرونی و فتنه انگیزی و تفرقه افکنی و کشاندن جهان اسلام به آشوب و بلوا و راه اندازی کشتار و ویرانی علیه مسلمانان تا قیامت فراخ باز می ماند و اتحاد و برادری و الفت و مودت پایدار میان مسلمانان امکان ناپذیر خواهد بود. « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَى شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ » ﴿ آیه ۱۰۳ سوره آل عمران ﴾ و «...وَلَا تَكُونُوا مِنَ الْمُشْرِكِينَ . مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ » ﴿ آیات۳۱-۳۲ سوره روم ﴾.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها