خطر افزایش استفاده از نان خشک در دامداری‌های سنتی

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران هشدار داد: به دلیل افزایش قیمت سبوس، احتمال استفاده از نان خشک و بی‌کیفیت در دامداری‌های سنتی و نیمه صنعتی افزایش یافت.

خطر افزایش استفاده از نان خشک در دامداری‌های سنتی

«سعید سلطانی سروستانی» مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران روز جمعه درباره عواقب ناشی از افزایش قیمت سبوس در خوراک دام افزود: براساس گزارش های رسیده به دلیل پایین بودن نرخ نان و افزایش مجدد نرخ سبوس، دامداری های سنتی و نیمه صنعتی برای تامین خوراک دام از نان های ماشینی و ارزان قیمت استفاده می کنند که چنین موضوعی می تواند سلامت و بهداشت جامعه را با مخاطراتی مواجه سازد.

به گفته وی، قیمت سبوس در هفت ماه گذشته دو بار افزایش یافت به طوری که قیمت هر کیلوگرم سبوس در دی و بهمن سال گذشته ۵۳۰ تومان بود که در اسفندماه سال ۹۷ این رقم به ۸۶۰ تومان و در اوایل سال ۹۸ پس از افزایش نرخ شیرخام به یک هزار و ۲۵۰ تومان افزایش یافت.

وی اظهارداشت: برخی دامداران نان های ماشینی و ارزان قیمت را روی طناب خشک و به شکل پودر در می آورند و به جای خوراک به مصرف دامهایشان می رسانند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران گفت: برای جلوگیری از مصرف نان خشک در دامداری های سنتی و نیمه صنعتی خواستار ورود دولت در این موضوع شد.

وی تصریح کرد: به همین منظور نامه ای به وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و هممچنین کمیسیون کشاورزی مجلس ارایه شده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها