احمد توکلی در گفت‌وگو با خبر فوری:

مطامع دنیایی در مجلس زیاد شده / اصل باید بر آشکار بودن رای باشد

رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت معتقد است که در شرایط کنونی کشور، مصلحت این است که آرای نمایندگان مجلس آشکار باشد.

مطامع دنیایی در مجلس زیاد شده / اصل باید بر آشکار بودن رای باشد

احمد توکلی در گفت‌وگو با خبر فوری در خصوص ضرورت شفافیت آرا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق قوانین موجود، آرای نمایندگان در مجلس مخفی است مگر اینکه نمایندگان تقاضایی غیر از این را داشته باشند.
وی بیان کرد: حکمت این قانونی این است که نمایندگان تحت فشار سازمان و یا دولت از افشای رای شان پرهیز کنند.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس ادامه داد: از آنجا که گاهی با تنبیه نمایندگان از طریق منع اختصاص بودجه حوزه های انتخاباتی آنان مواجه می شویم و چون نمایندگان می خواهند به مردم خود خدمت کنند، از علنی شدن آرا پرهیز می کنند.
وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی کشور، مجلس ضعف خود را از این طریق می پوشاند، عنوان کرد: متاسفانه چون مطامع دنیایی در مجالس زیاد شده، پنهان کاری رای یک ضرر مضاعف را با خود به همراه دارد.
این اقتصاد دادن تصریح کرد: ممکن است جو جامعه و فشار اجتماعی در انجام کاری و نظر نماینده چیز دیگری باشد بنابراین نماینده دو رویی می کند و هم مطامع خود و هم ظاهرش را برای مردم حفظ می کند.
توکلی افزود: بنابراین من نظرمصلحت کشور این است که اصل بر آشکار بودن رای باشد مگر این که جایی اقتضا کند و اکثریت قاطع مجلس رای دهند تا رای‌گیری مخفی شود.
وی توضیح داد: به این معنا که اصل بر شفافیت و آشکار شدن باشد اما اگر پیشنهاد دادند که آشکار شدن ممکن است مضراتی داشته باشد آرا آشکار نباشد که این موضوع خیلی کم پیش می آید.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • arman
    0

    هی دست دست کنید تا اخرش بشه مثل بلند شدن بوی فساد خودروسازی . بعد از خودروسازی نوبت مجلسه و بعد از مجلس نوبت عدالت در نظام پرداختی . گند همه اینا جلوتر بدجور بلند خواهد شد .

  • ملت
    0

    درب مجلس رو گل بگیرید صلاح مملکت رو دست کاملا نظامی ها بدهید لیاقت مجلس گردانی هیچ کدام ندارید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      سلام دوست عزیزدر مجلس سالهاست گل گرفته شده شمامردم راببین به چه وضع روزگاری گرفتارشده اند درموقعه تسویب کردن یه لایحه ایی قوانینی همه نمایندگان میگن چی بشه چنان بشه همش وعده دوم یک چنانی شد کی پیاده کنه کی خدامیدونه فعلا تمام درحال برسی است ،این شده کارنمایندگان ما

  • شاهین
    0

    مجلسی در کار نیست.بازار بورسه.محل بده بستون .یه تعداد آدم دلسوز هم که هستند و حرف ملتو میزنن،برچسپ بارون میشن.نمایندگان باید پیشرفت و منافع کل کشور را مد نظر داشته باشند ولی میرن التماس و گدایی برا دو تا ماشین زباله بر ....و بعدم جشن میگیرن .نمیدونم خنده داره یا گریه.من هم خندیدم هم گریه کردم

  • رضا
    0

    جناب آقای توکلی اگه راس میگویید قبل از شفافیت رای.،قانونی تصویب کنیدکه هر نماینده قبل از ورود به مجلس لیست تمام اموال دارای خود وفامیل درجه یک را به قوه قضائیه و به رهبری تقدیم کنن تا اینکه قبل از ورود به مجلس در تبلیغات انتخاباتی پولهایی آنچنانی خرج نکنن .البته شما هم مخالف تصویب همان قانون هستی.بعدآ قانون شفافیت رای را تصویب کنید.سرو ته یک کرباسین

  • محمدسجاد
    0

    باسلام من جوانی 29سال داره دو فرزند بچه اولم ده سال بچه دوم هشت سال این دو بچه بخاطر نداشتن پول به مدرسه نمیرن از شما که این پیام را میخاند من را کمک کنید دارم جلو بچهام کم میارم به خون امام حسین قسم یک کارگر ساده هستم هر کس این متن را میخاند کمکم کن پیش خدا کم نمیش این شماره تماس هست 09035852025 09024206295 کاین شماره کارت هرکس پولی کمک کن فقط برای مدرسه بچهام خرچ میشه من به شما مردم مسلمان کشور عزیزم ایران روح زدم یا علی بگو کمک کن این شماره کارت 5859831146256366 بنام محمد سجاد شهریاری

  • رضا
    0

    افراد با صلاحیت رو رد صلاحیت میکنن و نتیجه کار میشه این که میبینید متاسفم

  • زن بازنشسته
    0

    اصول را بنظر بیشتر فراموش کرده اند ،حق با جنابعالی است ،نطارت ،شفافیت عدالت گویی مفهوم خود را از دست داده اند ! وکسی به کسی نیست ، چاره چیست؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها