رضا اطری به مدال برنز جهان نرسید

نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد ایران با شکست از حریف هندی در رده پنجم مسابقات جهانی قزاقستان قرار گرفت.

رضا اطری به مدال برنز جهان نرسید

در ادامه رقابت‌های ۲ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در قزاقستان، رضا اطری نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران در دیدار رده بندی برابر کومار راوی از هند به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۳ شکست خورد و پنجم شد. البته اطری با عنوان پنجمی هم تیم ملی کشتی آزاد ایران را به اولین سهمیه المپیک رساند.

اطری در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نیز نماینده ایران در این رقابت‌ها بود که به عناوینی بهتر از یازدهمی و سیزدهمی نرسید. اطری سال گذشته در رقابت های جهانی زیر ۲۳ سال نیز نتوانست به مدال برسد.

اطری پیش از این و در دور مقدماتی که روز گذشته(پنج شنبه) برگزار شد، در دور نخست استراحت کرد، سپس در یک کشتی نفسگیر و نزدیک با نتیجه ۴ بر ۲ از سد ولادیسلاو آندریف دارنده مدال برنز جهان از بلاروس گذشت وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۲ کوم سانگ کانگ دارنده مدال نقره بازی های آسیایی از کره شمالی را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل زائور اوگویف قهرمان جهان از روسیه در یک مبارزه نزدیک با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت.

وی در این مرحله که امروز(جمعه) برگزار شد در گروه بازنده‌ها مقابل بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان از مغولستان به روی تشک رفت و در حالیکه تا ثانیه‌های پایانی شکست خورده بود، اینبار نیز از حریف امتیاز گرفت و او را در خاک نشاند و ۲ امتیاز گرفت تا در نهایت با نتیجه ۴ بر ۴ پیروز این مبارزه حساس شود و ضمن صعود به رده بندی موفق شد نخستین سهمیه المپیک را برای کشتی آزاد ایران بدست بیاورد.
به گزارش ایسنا، امیر محمد یزدانی دیگر نماینده ایران در ۲ وزن نخست بود که از دور رقابت ها حذف شد.

در رقابت های روز دوم نیز ۴ آزادکار برای ایران به روی تشک رفتند که در پایان دور مقدماتی، علیرضا کریمی دارنده ۲ برنز جهان، در وزن ۹۲ کیلوگرم با شکست مقتدرانه رقبای خود راهی فینال شد و بعد از ظهر فردا(شنبه) برای کسب مدال طلای جهان در دیداری سخت و حساس برابر جی‌دن کاکس قهرمان جهان ۲۰۱۸ از آمریکا به روی تشک می‌رود.

یونس امامی در وزن ۷۰ کیلوگرم با شکست در نیمه نهایی راهی دیدار رده بندی شد و برای کسب مدال برنز به روی تشک می‌رود.

رضا افضلی در ۷۴ و یدالله محبی در سنگین وزن نیز از دور رقابت ها کنار رفتند و نتوانستند سهمیه المپیک بگیرند.

رقابت‌های مقدماتی ۴ وزن پایانی نیز از صبح فردا(شنبه) آغاز می‌شود و بهنام احسان‌پور در ۶۰، بهمن تیموری در ۷۹، حسن یزدانی در ۸۶ و علی شعبانی در وزن ۹۷ کیلوگرم برابر رقبایشان به میدان می روند.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها