والیبال قهرمانی آسیا| ایران با کام‌بک مقابل کره فینالیست شد

تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل کره جنوبی قرار گرفت.

والیبال قهرمانی آسیا| ایران با کام‌بک مقابل کره فینالیست شد

بیستمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا با حضور ۱۶ تیم از ۲۲ شهریور ماه به میزبانی تهران آغاز شده است و تا ۳۰ شهریور ادامه دارد. تیم ملی والیبال ایران امروز از ساعت ۱۶ در مرحله نیمه نهایی مسابقات در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی رو در روی کره جنوبی قرار گرفت تا برای صعود به فینال تلاش کند.

ایگور کولاکوویچ تیم ملی را با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، محمد موسوی، امیر غفور، علی اصفر مجرد و محمدرضا حضرت پور را روانه زمین کرد.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود کره جنوبی
نخستین امتیاز را در این ست ملی پوشان ایران کسب کردند. در این ست دو تیم تا امتیاز ۲ برابر پیش رفتند اما در ادامه شاگردان ایگور کولاکوویچ موفق شدند اختلاف امتیاز را ایجاد و برتری را از آن خود کنند تا نخستین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۶ پیروز پشت سر بگذارند. اشتباهات ملی پوشان در ادامه بازی باعث شد تا کره ای ها بازی را در امتیاز ۱۰ برابر و تا امتیاز ۱۴ نیز پایاپای با ایران پیش آیند و در نهایت با کسب دو امتیاز متوالی از سوی بازیکنان ایران دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به سود ایران همراه شد. کره باز هم موفق شد کار را در امتیاز ۱۷ برابر کند و در امتیاز ۱۹ از ایران پیش افتاد تا کولاکوویچ تقاضای تایم استراحت دهد. در نهایت این ست با برتری ۲۵ بر ۲۲ به سود کره تمام شد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران
امتیاز نخست در این ست برای کره جنوبی ثبت شد. بازی درابتدا با برتری کره ای ها همراه بود اما در ادامه سرویس و دفاع خوب ملی پوشان باعث ایجاد ۴ اختلاف امتیاز شد تا نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۴ به سود تیم ملی همراه شود. شاگردان کولاکوویچ در آبشار عملکرد خوبی داشتند و موفق شدند برتری خود را در زمین حفظ و دومین تایم استراحت فنی را نیز با پیروزی ۱۶ بر ۱۰ پشت سرگذاشتند. با شروع بازی کره موفق شد با کسب سه امتیاز متوالی اختلاف را کاهش دهد تا سرمربی تقاضای تایم استراحت دهد. این وقفه تاثیر گذار بود و مانع از امتیاز گیری کره شد. این ست اما با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران تمام شد.

ست سوم: ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران
پس از یک رالی ۱۶ ثانیه ای در آغاز این ست، کره ۲ - ۱ پیش افتاد، اما در ادامه حملات پر سرعت ایران با پاسهای معروف دفاع کره را جا گذاشت تا ایران ۸ - ۵ وقت استراحت فنی اول را کسب کند. با ادامه روند خوب حملات ایران اختلاف به ۵ امتیاز افزایش یافت تا کره در امتیاز ۱۰ - ۵ وقت استراحت بگیرد. در ادامه ایران توانست عملکرد خوب خود در دریافت و سرویس را ادامه داده و ۱۶ - ۱۲ وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کند.

پس از شروع مجدد بازی، کره در حالی توانست روی اشتباه امیر غفور اختلاف را به سه امتیاز کاهش دهد که ایران ۲۱ - ۱۸ از حریف پیش بود. در اواخر این ست کره دو امتیاز متوالی را توسط "هوآنگ" کسب کرد تا کولاکوویچ در امتیاز ۲۴ - ۲۲ تقاضای وقت استراحت کند. در نهایت اما ایران با آبشار غفور ۲۵ - ۲۲ پیروز این ست شد تا در مجموع ست شماری دو بر یک از کره پیش بیفتد.

ست چهارم: ایران ۲۵ - کره جنوبی ۲۲

کره‌ای ها برای اینکه بازنده بازی نباشند با تمام توان ست چهارم را شروع کردند، اما شاگردان کولاکوویچ هم تصمیم داشتند تا کار را در همین ست تمام کنند. تیم کره که تا این مرحله از مسابقات در تمام بازی ها پیروز شده بود دوست نداشت تا نتیجه را به میزبان واگذار کرد. زمانی که نتیجه بازی ۱۴ بر ۱۳ به سود کره جنوبی شد، کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کرد. در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود کره تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتد. در امتیاز ۱۹ بر ۱۷ به سود ایران لیبروی تیم کره جنوبی با اعتراض به سمت بازیکنان ایران آمد که این اقدام وی موجب ایجاد درگیری بین بازیکنان شد. داور برای اتمام این موضوع به هر دو تیم کارت قرمز نشان داد. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

در دیگر بازی تعیین کننده برای فینال دو تیم استرالیا و ژاپن از ساعت ۱۸:۳۰ مقابل هم صف آرایی خواهند کرد.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها