نعمتی: طرح شفافیت آرای نمایندگان جنبه انتخاباتی دارد/ می‌خواهند شکست‌هایشان را جبران کنند

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: بحث‌ها درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان جنبه انتخاباتی دارد. دوستانی که این موضوعات را مطرح می‌کنند، در ۲ و ۳ سال اخیر، شکست‌هایی را داشته‌اند و در حال حاضر خواستار جبران آن شکست‌ها هستند.

نعمتی: طرح شفافیت آرای نمایندگان جنبه انتخاباتی دارد/ می‌خواهند شکست‌هایشان را جبران کنند

بهروز نعمتی در بخشی از یادداشت اختصاصی خود برای درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان نوشت: شخصا از مخالفان این طرح هستم، حریت و استقلال رای را نباید از نماینده گرفت. درست است که برخی از شفافیت صحبت می کنند، اما این سوال مطرح است که آیا در تمامی مسائل کشور شفافیت وجود دارد؟ بسیاری از دستگاه های کشور اگر بخواهند شفاف باشند، قاعدتا امنیت کشور از بین می‌رود.

وی درباره پشت پرده این طرح هم نوشت: این بحث‌ها جنبه انتخاباتی دارد. دوستانی که این موضوعات را مطرح می‌کنند، در ۲ و ۳ سال اخیر، شکست‌هایی را داشته‌اند و در حال حاضر خواستار جبران آن شکست‌ها هستند تا با وجهه‌ای دیگر وارد انتخابات اسفند شوند. اگر قرار است شفافیت آرا به سرانجام برسد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس درباره اظهارنظرها درباره اینکه تصویب این طرح موجب ردصلاحیت برخی نمایندگان خواهد شد هم نوشت: من اعتقادی به این صحبت‌هایی که می‌شود درباره آن که اگر این طرح تصویب شود در تایید صلاحیت های بعدی مشکل ساز می‌شود هم ندارم. اعتقاد دارم نماینده باید حریت داشته باشد. همانگونه که در قانون اساسی آمده است، آزادانه نسبت به مسائل کشور صحبت کند. من از بقیه نمایندگان شفاف‌تر هستم و درباره تمام موضوعات نظر خود را شفاف اعلام کرده‌ام.

نعمتی در ادامه یادداشت خود به سخنان اخیر پناهیان هم اشاره کرد و نوشت: در فضای که هر روز بیشتر به سمت انتخابات می‌رود عده‌ای که ۳ الی ۴ انتخابات را به مردم واگذار کردند از انتخاب مردم ناراحت هستند و فضا را به سمتی که خودشان دوست دارند می‌برند. یک فردی در سخنرانی قبل از نماز جمعه موضوعی را تحت عنوان (جامعه به سمت دو قطبی شدن نباید پیش برود) مطرح می کند. من معتقدم جامعه ای که در آن دم از دموکراسی می زنیم، حتما باید دو قطبی و چند قطبی شود که اظهارعقیده کنند. مردم با عقیده های مختلف ممکن است رای دهند و نمی شود گفت که همه مثل هم فکر کنند. زمانی که مردم سالاری دینی را مطرح می کنیم، باید بر پایه رای مردم باشد، قطعا مردم نمی توانند مثل همدیگر فکر کنند. بنابراین باید قطب های مختلف سیاسی وجود داشته و شرایطی فراهم شود که همه بر اساس قانون اساسی به عنوان فصل الخطاب قوانین کشور، کارشان را انجام دهند.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • رضا
    0

    جناب . مگه قراره نقشه جنگ و شب عملیات رولو بدی . انکه چه غلطی داری میکنی با پول بیت المال خواسته زیادی نیست . این به ازادگی و حریت چه ربطی داره . از چی میترسی . چرا تا دم از شفافیت میزنیم میچسبونید به امنیت ملی .هجده میلیارد دلار بی زبون رفت تو جیب یه عده زالو صفت و ما رنگ گوشت و مرغ و.... ندیدیم .من که بتو رای دادم نباید بدونم تو برام چه غلطی کردی .حریت یعنی روراستی .اگه میخواستی مخفی کاری کنی مرفتی پلیس مخفی میشدی . هرچند اونم لیاقت میخواد .

    نظرات شما -
    • فدایی رهبر انقلاب
      0

      برادر زیاد جوش نیار سر میری . بنده خدا حرف درست را زده هر وقت سپاه و نهادهای زیر مجموعه رهبر معظم انقلاب شفاف شدند اوناهم شفاف می‌شوند یعنی مجبورند که باشند کدوم ارگان حالا شفاف بوده که مجلس باشه . چرا به صدا سیما گیر نمیدند . شفافیت باید از بالا باشه .

  • مجتبی
    0

    شفافیت از خودتون شروع کنین وبعد قانون درست کنین که تمام دستگاهها شفاف عمل کنن راستی هنوز از وزارت نفت حقوق میگیری

  • حقی
    0

    این اقا چند سالی که درشهر اسداباد بود کار شاخصی برای شهرش نکرد حالا نظر میده

  • حمید عسکری
    0

    آقای نماینده،حرف جالبی زدید!!!!! دقیقا متوجه نشدیم،آزادی رای را نباید از نماینده و نمایندگان گرفت؟ نماینده یک شهر،یعنی : نمایندگی از رای مردم یک شهرستان که به یک شخص محول شده. حالا چه دلیلی داره که مردمی که شما رو به نمایندگی انتخاب کردن؛از رایی که نمایندشون میده،اطمینان حاصل کنن و خبردار بشن؟ وقتی یک نماینده ای تو امضای یک استیضاح شرکت میکنه و بعدش امضائ رو پس میگیره،و یا برعکس تایید استیضاح رای میده،بنظر شما چه چیزی رخ میده؟ایا وزیر تعهد میده ؟و یا قول میده عملکردشو اصلاح کنه؟ در کشور ما اگر یک نماینده قولی بدهد و در دوران نمایندگی از مسیر قولهایش خارج شود،هیچ قانونی مبنی بر تکلیف پاسخگو بودن نماینده وجود ندارد و مردم محکومند تا ۴ سال وی را تحمل کنند،حالا اگر بصورت علنی رای یک نماینده مشخص باشد،کلیه مردم در جریان نظر وی خواهند بود و وی نخواهد توانست عملکردش را توجیه کند و در اثر فشار روانی جامعه محکوم به استعفا خواهد شد. شفافیت رای نمایندگان،دستهای پشت پرده انها را در رانتها برملا خواهد ساخت.ضعف آنها را در عدم توانایی وضع قانون افشا میکند. اولین گام در راستای ارزیابی یک نماینده،رویت ویترین تصمیمات اوست که هر چه زودتر یک ارگان بالا دستی باید این اقدام را عملیاتی سازد. بدون تصویب قانون حاکمیتی((ماده واحده قانون شفافیت و صراحت ☆کلیه☆ ارای نمایندگان مجلس)) مردم از انتخاب نمایندگان اصلح عاجز خودهند بود.

  • ناشناس
    0

    مگه شفافیت آرای به نظر شما چه مشکلی داردمخالف آن هستید این شفافیت آرای چهره واقعی شمارو مشخص میکند حتما یه ریگی تو کفشتون هست مخالف آن هستید این نمایندگان مردم ساده گیر آوردن چون با این طرح چهره خوب وبد مشخص میشه هر نمایندگانی مخالف طرح شفافیت آرا باشند ومانع تصویب آن بشه به کشور و مردم خیانت کرده هست

  • رضا
    0

    مجید دلبندم اون یه چیز دیگه است.امنیت در اثر شفافیت مجلس بیشتر میشه درست بر خلاف چیزی که فرمودی .باید مشخص شود کدام نماینده به ازای رای که به وزیر داده در عوض آپارتمانها لواسان گرفته یا نه .اگه شفافیت در مجلس بود اینقدر اختلاس رانت خواری و زمین خواری در کشور نبود .واگرمجلس پاک بود وضع کشور این نبود.

  • بهار
    0

    شما مخالف شفافیت آرا باش وعده اسفند ماه با نمایندگانی که خود را وکیل مردم میدانند نه امیر

  • امید
    0

    اول مخالف طرح بودن بعد دیدن داد مردم دراومده مدعی شدن این طرح اصلاح طلبانس و از اولش هم مال ما بوده بعد فکر کردن دیدن اینجوری خیلی وقت ها در تضاد با منافعشونه هیچی دیگه لنگ اصلاح طلبی رو باز کردن و کلا مخالف طرح شدن

  • رضا
    0

    مردک رای شما مثلا به مالیات بر عایدی سرمایه چه ربطی به امنیت ملی داره،؟ تو همه کشورهای ررای نمایندگان به قوانین شفافه تا از زیر آبی رفتن شون جلوگیری کنه!!

  • مهمان
    0

    عجب سطح فکری دارن بعضی از مسؤلان، چطور انتخاب شدن؟ واقع چطور یه نماینده شفافیت در رای را با شفافیت در تصمیمات و اطلاعات محرمانه کشور یکی میداند.

  • محسن
    0

    یک نماینده چند میلیارد خرج انتخابات میکنه که رای بیاره ودر طول 4سال با حقوق مزایا حق ماموریت نهایت 400 تا 500 ملیون دریافتی دارد آیا این چند میلیارد برای رضای خدا خرج شده یا یک نوع سرمایه گذاری است برای شود بیشتر. شفافیت آرا یعنی جلوگیری از فساد جلو گیری از رانت جلو گیری از ورود کاسب مسلکان به مجلس و سلام.

  • محمد داودآبادی
    0

    شفافیت همیشه و همه جا عین حقه و عدالته پس رای با قیام و قعود چطوری اجرا میشده ؟ مگر اون شفاف نبوده چرا از شفافیت میترسید ؟ تاریکی همراه با نفاقه و منافقین بزرگتری ضربه هارو زدند ، نظام مملکت رو شفافیت نجات خواهد داد پس اتاق شیشه ای رو برا کی شعار میدهید ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها