رای نمایندگان در مجلس باید مشخص باشد/ لزوم حرکت به سمت انتخابات حزبی

دبیرکل حزب اراده ملت گفت: رای نمایندگان در مجلس باید معلوم شود و این موضوع در آئین‌نامه داخلی مجلس پیش‌بینی شود.

رای نمایندگان در مجلس باید مشخص باشد/ لزوم حرکت به سمت انتخابات حزبی

احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت، درباره شفافیت آرای نمایندگان مجلس گفت: ما انواع رای‌گیری در مجلس داریم که بستگی به اهمیت طرح‌ها و لوایح دارد.

دبیرکل حزب اراده ملت ادامه داد: شفافیت آرای نمایندگان مجلس بسیار خوب است چراکه رای نمایندگان مشخص می‌شود و هر شخصی در برابر رای خود باید پاسخگو باشد.

او افزود: معمولاً همه طرح‌ها و لوایح این اهمیت را ندارد اما در قانون مربوط به شورای شهر این تاکید وجود دارد که چه کسی رای مثبت و منفی داده و با توجه به تعداد اعضای شورای شهر کار راحت‌تر است.

حکیمی‌پور تصریح کرد: رأی نمایندگان باید در مجلس معلوم و این موضوع باید در آئین‌نامه داخلی پیش‌بینی شود؛ شفافیت در سیاست و قانونگذاری بسیار خوب است چراکه به منافع مردم و سرنوشت کشور پیوند خورده است.

او یادآور شد: جایگاه مجلس از طرف مردم، نزد نمایندگان امانت است و اشخاصی که در این جایگاه‌ها قرار می‌گیرند باید شفاف باشند و همان طور که می‌دانید برخی از طرح‌ها و لوایح در سرنوشت کشور بسیار مهم است. نمایندگان مردم باید بگویند که چه نظری دادند و دلیلشان چه بود.

حکیمی‌پور خاطرنشان کرد: شفافیت در امور، به اعتماد مردم کمک می‌کند و اعتماد متقابل می‌آورد. دلایل مخالفان این طرح را نمی‌دانم اما ما باید به سمت انتخابات حزبی برویم چراکه در این صورت رای هر فراکسیون شفاف خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها