موضوع آرامکو به زودی رفع خواهد شد

زنگنه گفت: عده‌ای مدعی هستند نفت از بازار‌های جهانی خارج شده است، من فکر نمی‌کنم موضوع مهمی باشد و به‌زودی تعادل به بازار باز می‌گردد.

موضوع آرامکو به زودی رفع خواهد شد

بیژن زنگنه، وزیر نفت روز پنجشنبه (۲۸ شهریور) به همراه مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، سعید محمدزاده، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، هوشنگ فلاحتیان، معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت و شماری از مدیران صنعت نفت از روند آماده‌سازی محل اختصاص یافته به ساخت پارک فناوری و توسعه استارت‌آپ‌ها در محل پژوهشگاه پیشین نفت و انبارهای بازرگانی ری بازدید کرد.

زنگنه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی وضع کنونی بازار نفت با توجه به مشکلات اخیر در شرکت سعودی آرامکو عربستان گفت: عده‌ای مدعی هستند نفت از بازارهای جهانی خارج شده است، من فکر نمی‌کنم موضوع مهمی باشد و به‌زودی تعادل به بازار باز می‌گردد.

او با تاکید بر پرهیز از سیاسی شدن بازار نفت گفت: من همیشه گفتم بازار نفت نباید سیاسی شود، بازار نفت باید غیرسیاسی باشد و نباید از آن به عنوان سلاح استفاده کنند.

وزیر نفت ادامه داد: اکنون آمریکا از نفت به عنوان سلاح استفاده می‌کند، نفت که سلاح نیست، اگر از این کالای راهبردی این گونه استفاده شد، پس به همه اجازه داده می‌شود که از آن به این شکل استفاده کنند که این رویه صحیح نیست.

زنگنه گفت: نفت کالای مورد نیاز توسعه و زندگی جاری مردم است و باید بگذارند جریان نفت آزادانه در بازارها وجود داشته باشد.

او در پاسخ به اینکه پیام شما به عنوان نماینده یکی از کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در شرایط کنونی بازارهای جهانی نفت چیست؟ گفت: با هم بسازند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها