آیت‌الله مکارم شیرازی:

وظیفه خود می‌دانم هر روز به کمیته امداد کمک کنم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: اگر برنامه‌های فرهنگی منظم باشد افرادی که در آینده وارد جامعه می‌شوند برای جامعه سودمند خواهند بود؛ من بر خود وظیفه می‌دانم که هر روز به کمیته امداد کمک کنم.

وظیفه خود می‌دانم هر روز به کمیته امداد کمک کنم

آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در دیدار سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد که در قم برگزار شد، با بیان اینکه اقدامات گزارش‌شده در کمیته امداد نشان‌دهنده فعال‌بودن و پیشرو بودن این نهاد است اظهار کردند: کمیته امداد یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است که امام راحل(ره) پیگیر راه‌اندازی آن شدند.

معظم له با بیان اینکه در هر ملتی از کارافتادگانی هستند، گفتند: به همین خاطر نیاز است که نهادی به آنها رسیدگی کند تا در جامعه فعال باشند. کمیته امداد آستین بالا زده و کارهایی را آغاز کرده که بخشی از آن کمک‌های نقدی و غیرنقدی است و بخشی از کارها هم جنبه فرهنگی دارد که مهم‌تر از بخش دیگر است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه خیال نکنیم کسی که عضو کمیته امداد شد همیشه باید عضو باشد و کمک بگیرد افزودند: ما باید این اعضا را توانمند کرده و به جامعه برگردانیم تا نه‌تنها کمک نخواهند بلکه توان کمک به دیگران هم داشته باشند؛ تا جایی که می‌شود اعضا را باید ساخت و به جامعه برگرداند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کمیته‌ امداد باید برای سنین و سطوح مختلف جامعه برنامه داشته باشد اظهار کردند: همانطور که کمیته امداد برنامه‌های حمایتی برای سنین و اقشار مختلف دارد باید برنامه فرهنگی هم برای آنان داشته باشد؛ این برنامه فرهنگی سبب می‌شود کمک‌های مردمی درست استفاده شود و اثرگذاری بیشتر داشته باشد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: کمیته امداد افتخار نظام اسلامی است به شرطی که در جای خود درجا نزند و روز به روز ابتکارات بیشتری را به کار گرفته و برنامه‌ریزی کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان ضمن دعا برای موفقیت دست اندرکاران کمیته امداد حضرت امام(ره) اظهار داشتند: خدمات و اقدامات کمیته امداد سبب می شود تا آسیب های اجتماعی کمتر شود؛ امیدواریم ضمن مراقبت از آسیب ها در مسیر مقدسی که قدم برمی دارید، موفق باشید.

منبع: خبرگزاری حوزه

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    خدا این مرجع بزرگوار را حفظ کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها