هزینه محرم‌سازی دبیرستان‌های دخترانه چقدر است؟

رئیس سازمان نوسازی مدارس تهران طرح مناسب سازی را مخصوص مدارس دولتی دانست و گفت: شورای شهر مبلغ چهار میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده و هزینه کرد آن در مدارس، بسته به نوع اقدام ما متنوع است.

هزینه محرم‌سازی دبیرستان‌های دخترانه چقدر است؟

علی شهری رئیس سازمان نوسازی مدارس تهران درباره مناسب سازی فضای آموزشی دبیرستان‌های دخترانه گفت: شورای اسلامی شهر تهران مبلغی را به این موضوع اختصاص داده است؛ باید از دغدغه مندی شورای شهر قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه این اقدام مسبوق به سابقه بوده و در قالب طرح‌های گذشته نیز تحت عنوان «محرم سازی» اجرا شده افزود: البته ایجاد یک محیط آرام برای فعالیت‌های ورزشی و بدنی دانش‌آموزان و به ویژه دختران در مدارس نیازمند طرح‌های ویژه‌تر و با حیاط مرکزی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به موانع موجود در این حوزه بیان کرد: اجرای این طرح با حیاط مرکزی، یک زمین بزرگ و وسیع را می‌طلبد که متاسفانه در حوزه شهر تهران چنین امکانی کمتر وجود دارد.

شهری این اقدام شورای اسلامی شهر تهران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: باید برای نتیجه گرفتن از این اقدام هماهنگ عمل کنیم. شورای شهر، سازمان نوسازی مدارس و آموزش و پرورش باید در اقدامی هماهنگ و در قالب ارائه یک برنامه صحیح حرکت کنند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به اهمیت رعایت نکات و ضوابط فنی در این باره افزود: مرجع این ضوابط فنی، سازمان نوسازی و ادارت کل نوسازی مدارس استان‌ها هستند.

وی این طرح را مخصوص مدارس دولتی دانست و گفت: شورای شهر مبلغ چهار میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده و هزینه کرد آن در مدارس، بسته به نوع اقدام ما متنوع است. هزینه این طرح در هر مدرسه می‌تواند از ۵۰ میلیون شروع شود و به عنوان مثال برای ساخت یک سالن ورزشی مناسب برای محیط مدرسه تا یک میلیارد تومان هم هزینه خواهد شد.

شهری افزود: بعد از شناسایی اولویت‌ها در مناطق و تشخیص سطح محرم سازی و مناسب سازی، اجرای طرح هماهنگ می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع در آینده تبدیل به قانون خواهد شد یا خیر؟ گفت: این موضوع اجباری برای مدارس غیردولتی ایجاد نخواهد کرد اما مدارسی که امکان آموزشی و فضای بهتری فراهم کنند طبیعتاً مورد استقبال مردم قرار خواهند گرفت.

شهری در برنامه «صبح و گفت‌وگو» رادیو گفت‌وگو گفت: این طرح در فرآیند تکمیل اقدامات ما در مدارس است و طرح‌های جدید متناسب با امکانات، زمین و هزینه‌ها در مدارس اجرا می‌شوند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها