ترامپ: هیات ایران می‌توانند به نیویورک بیایند

رئیس‌جمهوری آمریکا برای اولین بار به همراه مشاور امنیت ملی جدید دولت خود در مقابل خبرنگاران حاضر شد و به موضوعات مختلفی پرداخت.

ترامپ: هیات ایران می‌توانند به نیویورک بیایند

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در فرودگاه در حالی که از لس‌آنجلس به سان دیه‌گو می‌رفت، به همراه رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی جدید دولت خود در جمع خبرنگاران حاضر شد. او در ابتدای اظهاراتش گفت: ما در کنار رابرت اوبراین هستیم که همان‌طوری که می‌دانید، مشاور امنیت ملی جدید است. او مدتی است که با من در زمینه امور گروگان‌ها کار کرده و در این زمینه سابقه خوبی داشته‌ایم. رابرت می‌تواند در این باره به شما بگوید.

ترامپ ادامه داد: ما افراد زیادی را به خانه بازگرداندیم و پولی خرج نکردیم. این خوب است زیرا نمی‌شود با پول این کار را انجام داد چون اگر این کار را با پول انجام دهید، به ناگاه هزینه، دو، سه و چهار برابر می‌شود.

او بیان کرد: رابرت فوق‌العاده بوده است. ما یکدیگر را به خوبی می‌شناسیم. رابرت می‌تواند چند کلمه‌ای صحبت کند.

در ادامه مشاور امنیت ملی جدید آمریکا گفت: ممنونم، خدمت کردن برای رئیس‌جمهور مایه افتخار است. برای یک سال و نیم آینده ما به دنبال صلح و قدرت هستیم. تحت رهبری ترامپ در سیاست خارجی موفقیت‌های بسیاری داشته‌ایم. انتظار دارم که این روند ادامه داشته باشد. ما چالش‌هایی داریم اما تیمی عالی شامل مایک پامپئو، استیون منوچین و سایرین روی کار است. من درصدد همکاری با آنها و همکاری با رئیس‌جمهور خواهم بود تا آمریکا امن بماند، نیروی نظامی بازسازی شود و به وضعیت قدرتمند و مسالمت‌آمیزی برگردیم که مردم آمریکا در برابر چالش‌های جهان امروز در امان باشند.

در ادامه خبرنگاری پرسید: درباره وضعیت در عربستان و حملات نظامی محتمل علیه ایران چه توصیه‌هایی برای رئیس‌جمهور دارید؟ اوبراین پاسخ داد: ما اینک به این مسائل نگاه می‌کنیم و در جریان اتفاقات قرار می‌گیریم. وزیر امور خارجه اکنون در عربستان است و به خانه برخواهد گشت. هر توصیه‌ای که برای رئیس‌جمهور داشته باشم، به طور محرمانه به او ارائه خواهم کرد. با این حال، ما وضعیت را از نزدیک رصد خواهیم کرد.

در ادامه خبرنگاری از ترامپ پرسید که آخرین نظراتش در این باره چیست که او در پاسخ گفت: چیز جدیدی برای گفتن نیست. ما احتمالا فردا با شما در این باره صحبت خواهیم کرد، یا شاید هم پس‌فردا. چیز جدیدی برای گفتن نیست اما نظرم تغییر زیادی نداشته است. فکر می‌کنم عقیده‌ام تا حدود زیادی مثل قبل است. چیز جدیدتری به دستمان نرسیده که قبلاً ندانسته باشیم. با این حال یک عامل تضمین وجود دارد. ما واقعاً اکنون در نقطه‌ای هستیم که کاملاً می‌دانیم چه اتفاقی افتاد. خواهیم دید چه می‌شود، خواهیم دید.

او در پاسخ به پرسش دیگری درباره حضور روحانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: نمی‌دانم. این موضوع به خودش مربوط است، به من مربوط نیست، به خودش مربوط است. خواهیم دید چه می‌شود. من اجازه می‌دهم که آنها بیایند. اگر به من باشد، می‌گذارم بیایند. همیشه این حس را داشته‌ام که سازمان ملل متحد بسیار مهم است و فکر می‌کنم ظرفیت بالایی دارد. فکر نمی‌کنم این سازمان به حد ظرفیت‌هایی که دارد، رسیده باشد. با این حال، اگر افراد می‌خواهند بیایند، قطعاً نمی‌خواهم آنها را راه ندهم. این موضوع به خودشان مربوط است.

خبرنگاری پرسید: آیا ناکامی در حمله به ایران در تابستان نشانه ضعف بود؟ ترامپ جواب داد: فکر می‌کنم نشانه قدرت است. ما اکنون قدرتمندترین نیروی نظامی دنیا را داریم و فکر می‌کنم این نشانه بزرگی از قدرت است. حمله کردن بسیار آسان است. اما از لیندسی گراهام بپرسید این کار در خاورمیانه چطور پیش رفت و چقدر جواب داد، به عراق رفتن چطور پیش رفت؟ ما در این باره اختلاف نظرهایی داریم.

ترامپ بیان کرد: آغاز کردن خیلی راحت است. خواهیم دید چه می‌شود. معتقدم سرمایه خوب زیادی داریم. ما باید کاری کنیم و این کار را بی آن که تردیدی باشد، انجام خواهیم داد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به این پرسش که «آیا امروز تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال کردید؟»، بیان کرد: بله، ما برخی تحریم‌های مهم را علیه ایران اضافه خواهیم کرد. او در پاسخ به این که این تحریم‌های جدید شامل چیست، اظهار کرد: در ۴۸ ساعت آینده اعلام خواهیم کرد.

منبع: ایسنا - سی-اسپن

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • شیر حق
    0

    ترامپ یک ترسو هست ببر کاغذی دشمنان ایران مایه خنده و تمسخر دنیا شده است ....ترامپ جان بدان ملت ایران پای عهد خود با اسلام و رهبری محکم ایستاده اند حتی اگر نان هم نداشته باشیم در مقابل دشمن زانو نخواهیم زد و ایستاده خواهیم مرد یا علی

  • رضا
    0

    سلام. توصیه میشود ایران امسال به نیویورک نرو دچون ترامپ میگوید میبینید آنها دوست دارند مذاکره کنند و سازمان ملل را واسطه کردند که به آمریکا بیایند تا اگر بشود با ما مذاکره کنند ..نرفتن به نیویورک امسال با حواشی بوجود آمده برای ما عزتمند تر است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها