نماینده آبادان در گفتگو با خبرفوری:

جو سنگین برای شفافیت آرای نمایندگان قابل قبول نیست / بعضی نمایندگان از جوسازی ها می ترسند

غلامرضا شرقی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس اظهار داشت: طبق آنچه در قانون آمده است هیچ الزامی بر شفافیت آرا نیست.

جو سنگین برای شفافیت آرای نمایندگان قابل قبول نیست / بعضی نمایندگان از جوسازی ها می ترسند

وی با بیان این که من با شفافیت آرا موافقت کردم، به برخی آسیب های فشار به نمایندگان برای شفاف شدن رای آنها در بهارستان اشاره کرد و گفت: به دلیل جوهای سنگینی که در حال حاضر در فضای مجازی وجود دارد ممکن است آسیب هایی موتجه نمایندگان بشود.
وی تصریح کرد: گاهی برای من اتفاق افتاده است که بالغ بر 80 پیام دریافت کرده ام که به فلان چیز رای بده یا به فلان چیز رای نده.
شرقی بیان کرد: اگر جو موجود در خصوص شفافیت آرا سنگین تر شود شاید افرادی از این جو بترسند و رایی بدهند مه به ثواب نزدیک نباشد و اتفاقات خوبی نیفتد.
وی افزود: اینکه می گویند نماینده نباید بترسد درست است اما این شرایط وجود ندارد.


وی تصریح کرد: متاسفانه در بعضی از موضع گیری هایی که باید انجام شود فضا به قدری مه آلود است که گاهی شرایط با حریت رای دادن را مخدوش می کند.
وی با تاکید بر اینکه با این حال من با شفافیت آرا موافقت کردم گفت: شفافیت آرا را می توان یک یا دو سال در مجلس اجرا کرد و مردم بدون رودرباسی نماینده های خود را بشناسند.
وی با اشاره به این که در کشور ما انتخابات اورگانیزم حزبی ندارد ادامه داد: شاید این اتفاق به راه اندازی جریانات حزبی و سیاسی در کشور کمک کند و به جای اینکه خود نماینده ملزم به پاسخگویی باشد؛ جریان سیاسی مسئولیت را برعهده بگیرد.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سید
    0

    کاکو تو هم در گله دزدان محترم تشریف داری....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها