برانکو و تاوان سنگین بی‌وفایی

کمتر کسی انتظار داشت برانکو، قربانی طلسم معروف خودش باشد.

برانکو و تاوان سنگین بی‌وفایی

رها کردن پرسپولیس، انگار نفرین شومی پشت سر بازیکنان می‌گذارد. در سال‌های اخیر، بازیکنان زیادی این باشگاه را رها کردند و همگی، یا به در بسته خوردند یا دوباره به پرسپولیس برگشتند. جالب اینجالست این موضوع، فقط در مورد بازیکنانی که خودشان باشگاه را ترک کردند صدق می‌کند و بازیکنانی مثل ساسان انصاری که توسط تیم یا توافقی کنار گذاشته شدند، پس از جدایی هم توانستند گلیم‌شان را از آب بیرون بکشند.

نفرین پرسپولیسی‌ها، قبل از ورود برانکو هم وجود داشت. رضا حقیقی و جلال حسینی، مهمترین نمونه‌هایی بودند که از پرسپولیس رفتند و خیلی زود، به مشکل خوردند. فوتبال رضا حقیقی تمام شد و سیدجلال هم پس از دو فصل پر فراز و نشیب، سرانجام دوباره به پرسپولیس برگشت. در دوران برانکو، موضوع جدی‌تر از همیشه شد و کسی نمی‌دانست زمانی که خود او تصمیم به ترک پرسپولیس بگیرد، چه سرنوشتی خواهد داشت. برانکو این فصل، به شکل نه چندان خوبی از پرسپولیس جدا شد و سرنوشتی، بدتر از همه بازیکنانش پیدا کرد. او دهمین و آخرین نفر، از فهرستی بود که پرسپولیس برانکو را ترک کردند و جز ناکامی، دستاوردی نداشتند.

محمد نوری

نوری اولین بازیکنی بود که برانکو او را می‌خواست و پرسپولیس را ترک کرد و به المسیمیر قطر پیوست. چند ماه بعد، او پشیمان شد و روزهای خوبی در قطر نداشت. تصمیم به بازگشت گرفت و این بار درهای پرسپولیس برای نوری بسته بود. نوری در حال حاضر بازیکن پارس جنوبی است و هیچوقت، به دوران اوج برنگشت.

مهدی طارمی

بعد از پایان لیگ پانزدهم، طارمی آقای گل لیگ برتر تصمیم به حضور در فوتبال اروپا گرفت. پس از مطرح شدن شایعاتی از کشورهای مخلتف، طارمی در نهایت با وجود توافق با پرسپولیس به ریزه اسپور ترکیه رفت. طارمی قبل از اولین بازی برای ریزه اسپور، با پشیمانی به ایران و پرسپولیس برگشت. او بخاطر همین رفت و برگشت، 4 ماه از فوتبال محروم شد. طارمی جزو بازیکنانی است که بعد از بازگشت، دوران خوبی داشت و حالا در تیم ملی و ریو آوه پرتغال بازی می‌کند.

رامین رضاییان

بازیکنی که با طارمی به ترکیه رفت و حتی گفته می‌شود عامل رفتن مهاجم پرسپولیس به ترکیه شد، رامین رضاییان بود. رضاییان دیرتر از طارمی پشیمان شد و به ایران برگشت اما در عوض، به شکلی رضایتنامه گرفت که مشکلی برای ادامه فوتبالش پیش نیاید. بعد از برگشت رضاییان، برانکو او را نخواست و با وساطت مدیران به تیم اضافه شد. در نهایت هم نتوانست فصل را با این تیم تمام کند. او هم بعد از بازگشت، توانست به روزهای خوبش برگردد و مدافع راست تیم ملی در جام جهانی بود.

احمد نوراللهی

لیگ پانزدهم، در پرسپولیس فوق العاده بود اما با ورود ستاره‌های تازه، به نیمکت منتقل شد. نوراللهی لیگ شانزدهم فقط زمان مصدومیت کامیابی‌نیا به میدان می‌رفت. پس تصمیم گرفت در اقدامی پرحاشیه، نیم فصل خودش را سرباز کند و بدون اینکه باشگاه شانسی برای ممانعت داشته باشد، به رقیب مستقیم پرسپولیس در راه قهرمانی یعنی تراکتورسازی برود. نوراللهی در تراکتورسازی، پس از چند مسابقه بخاطر محرومیت باشگاه سکونشین شد و حدود یک سال از فوتبالش را از دست داد. او هم جزو بازیکنانی است که پس از بازگشت، دوباره اوج گرفت و در لیست تیم ملی برای جام ملت‌ها قرار گرفت.

امید عالیشاه

سه سال جزو بهترین‌های پرسپولیس بود. با این حال او هم مثل نوراللهی با ورود ستاره‌های تازه و به صورت خاص وحید امیری، جای کمتری برای بازی داشت. همین موضوع، باعث اختلافاتی بین او و برانکو شد. عالیشاه همراه نوراللهی برای سربازی به تبریز رفت و یک نیم فصل بیشتر از او، روی سکو نشست. عالیشاه در بازگشت به پرسپولیس هم، به اندازه قبل روی فرم نبود و نیمه دوم فصل قبل بازی‌های زیادی را از روی نیمکت تماشا کرد.

سروش رفیعی

در پرسپولیس محبوبیت زیادی داشت و با وجود یک نیم فصل بازی، جزو بازیکنان مهم تیم محسوب می‌شد. با این حال در پایان فصل، برای درآمد بیشتر پرسپولیس را به مقصد الخور ترک کرد. او در قطر، روزهای بدی را گذراند و خیلی زود، تصمیم به بازگشت گرفت. برای بازگشت حاضر شد بخاطر محرومیت پرسپولیس یک نیم فصل در فولاد قرضی بازی کند. هیچکدام از اینها هم، نتوانست سروش را شبیه روزهای طلایی کند. او نیم فصل دوم سال قبل در پرسپولیس چندان موفق نبود و با ورود کالدرون، از تیم کنار گذاشته شد.

صادق محرمی

در شرایطی که پنجره‌های پرسپولیس بسته بود، از این تیم جدا شد تا در دیناموزاگرب پیشرفت کند. پیشرفتی که فعلا، اتفاق نیفتاده است. او پس از مدتی، حتی به تیم دو باشگاه تبعید شد و این فصل، به صورت قرضی پیراهن لوکوموتیو زاگرب را می‌پوشد. محرمی هنوز، تلاش می‌کند در فوتبال کرواسی به موفقیت برسد.

فرشاد احمدزاده

هیچکس نفهمید چرا، از پرسپولیس رفت و پیراهن شلاسک لهستان را پوشید. جدایی احمدزاده یک شکست کامل بود. او برای پشیمانی، زمان زیادی لازم داشت و خیلی زود در مصاحبه‌هایش اعلام کرد تصمیم اشتباهی گرفته است. این فصل و در دوران عرب، پرسپولیسی‌ها احمدزاده را به این تیم برگرداندند. هنوز معلوم نیست او، چقدر می‌تواند مثل قبل جدایی بازیکن موفقی برای پرسپولیسی‌ها باشد.

وحید امیری

پس از جام جهانی، قیمت امیری حسابی بالا رفت و او هم از فرصت استفاده کرد تا درآمد خوبی در فوتبال ترکیه داشته باشد. امیری یک فصل پیراهن ترابوزان را پوشید اما بیشتر بازی‌ها را از روی نیمکت دنبال می‌کرد. امیری هم مثل سایر پرسپولیسی‌ها، پس از جدایی روزهای خوبی نداشت و پس از یک فصل، باشگاه قراردادش را فسخ کرد. امیری هم بلافاصله، بلیت تهران گرفت تا به پرسپولیس برگردد.

برانکو ایوانکوویچ

اسم رمز روزهای موفقیت پرسپولیس بود. تماشاگران، نامش را روی سکوها فریاد می‌زدند و تشویق مخصوصی داشت. هر بازیکنی می‌رفت، همه آرام و مطمئن بودند تا برانکو هست، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. با این حال، سرنوشت او هم دور از پرسپولیس، فرقی با بازیکنانش نداشت. الاهلی را از لیگ قهرمانان آسیا حذف کرد، در کنترل رختکن دچار مشکل شد و آنقدر روی سکوها به منفوریت رسید که بعد از 5 بازی، با بطری و سنگ او را هدف بگیرند. بدترین سرنوشت بین همه پرسپولیسی‌های جدا شده، متعلق به مهمترین‌شان بود.

منبع: نود

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها