گفتگو با دانشجوی قلابی دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی / لیسانس معماری دارم اما عاشق دندانپزشکی‌ام

گفت‌وگو با دختر جوانی که بدون طی هیچ گونه مراحل ثبت نام و حتی شرکت در کنکور اقدام به حضور در کلاس‌های تئوری و عملی رشته دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی کرده بود، را در گزارش پیش‌رو بخوانید.

گفتگو با دانشجوی قلابی دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی / لیسانس معماری دارم اما عاشق دندانپزشکی‌ام

دانشجوی دانشگاه علوم‌ پزشکی شهید بهشتی قلابی از آب درآمد؛ دختر متمولی که تنها به عشق دندانپزشکی و علاقه‌اش به این رشته دانشجوی این دانشگاه شد و بدون هیچ ثبت نامی در کلاس‌ها شرکت کرد. کمتر از یک‌ سال به‌ عنوان دانشجو در آنجا درس خواند و اتفاقا شاگرد زرنگ کلاس هم بود. تا این‌ که با یک پز و قپی بین همکلاسی‌هایش دستش رو شد، همه فهمیدند که این دختر جوان اصلا نه دانشجو است و نه کنکور داده و نه مراحل ثبت نام را طی کرده است.

ماموران کلانتری این دختر را دستگیر کردند و تحویل مقامات قضائی دادند. این در حالی است که وزارت بهداشت هم به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که پیگیر جزییات دستگیری دانشجوی قلابی هستند و مسئولان حراست باید پاسخگو باشند. وزارت بهداشت همچنین اعلام کرده که اگر جعل مدرکی در حوزه آموزشی و دانشجویی اتفاق افتاده باشد با متخلفان برخورد خواهد شد.

چندی پیش بود که با پیگیری حراست دانشگاه شهید بهشتی پرونده‌ای برای رسیدگی به کلانتری ۱۶۳ ولنجک ارجاع شد.

دختر جوانی بدون طی هیچ گونه مراحل ثبت نام و حتی شرکت در کنکور اقدام به حضور در کلاس‌های تئوری و عملی رشته دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی کرده بود. بنابراین رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران کلانتری قرار گرفت و تحقیقات در این رابطه آغاز شد. تجسس‌های پلیسی نشان داد که دختری بیست‌وسه ساله در کمتر از یک ‌سال در کلاس‌های درس رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حاضر شده بود و در آنجا درس می‌خواند. گویا این دختر جوان به دیگر دانشجویان گفته بود که با پرداخت چندین‌ میلیارد و بدون شرکت در کنکور در این دانشگاه ثبت نام کرده است که همین موضوع باعث نارضایتی دیگر دانشجویان شده و در همین راستا اعتراض خود را به حراست دانشگاه اعلام کردند.

سرهنگ رضا صادقی، رئیس کلانتری ولنجک، با اشاره به ادامه تحقیقات و اخذ مجوز از مقام قضائی گفت: «ماموران کلانتری ولنجک با تکمیل‌شدن نتایج تحقیقات و اخذ مجوز از مقام قضائی روز یکشنبه این دختر جوان را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. این دختر در همان بازجویی‌هایی اولیه به جرم خود اقرار کرد که هیچ‌گونه ثبت‌ نامی در دانشگاه نداشته و با سوءاستفاده از بی‌توجهی عوامل حراست دم در ورودی دانشگاه وارد فضای دانشگاه شده و با توجه به علاقه‌ای که به رشته دندانپزشکی داشته، در کلاس‌های مربوط به آن شرکت می‌کرد. تحقیقات پلیس نشان داد که متهم وضع مالی خوبی دارد و به همین دلیل نیز زمانی که دیگر دانشجویان از وی در مورد حضور و نحوه قبولی‌اش در دانشگاه پرسیده‌اند، مدعی شده که با پرداخت پول به دانشگاه امتیاز تحصیلی در این رشته را خریداری کرده است اما در تحقیقات ماموران مشخص شد که این ادعا به هیچ عنوان صحت نداشته و چنین امکانی وجود ندارد.

وی درباره این‌ که آیا این فرد اقدام به جعل کارت دانشجویی با مدارک دانشگاهی کرده بود یا خیر نیز گفت: «هیچ جعلی در این زمینه رخ نداده بود و متهم تنها با سوءاستفاده از غفلت عوامل حراست در ورودی دانشگاه در کنترل کارت دانشجویی وارد دانشگاه می‌شد. در حال حاضر نیز برای این دختر جوان با شکایت حراست دانشگاه پرونده‌ای تشکیل شده و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده است.»

این دختر که خودش هم تحصیلات دانشگاهی دارد، در گفت‌وگویی کوتاه ماجرای این اقدام عجیبش را توضیح داد:

چرا دست به چنین کاری زدی؟

من عاشق رشته دندانپزشکی بودم. همیشه دوست داشتم دندانپزشک شوم ولی موفق نشدم که در این رشته قبول شوم. وقتی یک روز داشتم از جلوی دانشگاه شهید بهشتی رد می‌شدم، با خودم گفتم به آنجا بروم و از دانشجویان رشته دندانپزشکی سوال‌هایی بپرسم. وقتی وارد می‌شدم به حراست آنجا گفتم که دانشجو هستم و کارتم همراهم نیست. بعد از آن بود که به سرم زد در کلاس‌ها شرکت کنم. برای همین پرس‎و‌جو کردم و فهمیدم که رشته دندانپزشکی چه زمان‌هایی کلاس دارد و دانشجویان این رشته چه درس‌هایی می‌خوانند. کتاب‌هایش را تهیه کردم و همین شد که رفت و آمدم به آن‌جا شروع شد.

فکر نمی‌کردی که گیر بیفتی؟

نه تصور نمی‌کردم به این زودی گیر بیفتم و می‌خواستم هر طور شده دندانپزشک شوم.

سر کلاس به استادها چه می‌گفتی؟

گفته بودم دانشجوی انتقالی از دانشگاه خارج از کشور هستم، چون به خارج از کشور زیاد سفر کرده بودم و خانواده‌ام هم آنجا هستند، اطلاع زیادی از دانشگاه‌های آن‌جا دارم. برای همین آنها هم حرفم را باور می‌کردند و اجازه می‌دادند سر کلاس بنشینم.

ماجرای این‌ که به دوستانت گفته بودی با پول وارد این دانشگاه شدی چیست؟

اصلا چنین چیزی وجود نداشت. دانشجوها از من سوال‌هایی می‌پرسیدند و برای این‌ که از دست‌شان راحت شوم، چنین چیزی را گفتم؛ البته دلم می‌خواست کمی هم پز بدهم.

خودت مدرک تحصیلی داری؟

بله. لیسانس معماری دارم. یک شرکت معماری هم دارم، وضع مالی‌ام خوب است و فقط به خاطر عشق و علاقه‌ام به این رشته این کار را کردم.

خانواده‌ات در خارج از کشور زندگی می‌کنند؟

بله ولی من در تهران و به‌تنهایی زندگی می‌کنم.

منبع: شهروندآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • علیمراد
    0

    اگر این گونه به رشته دندان‌پزشکی علاقه داشته، بهتر نیست در مورد تحصیل رشته در پردیس‌های دانشگاهی یا آزاد راهنمایی شود تا این گونه به عنوان مجرم، رسانه‌ای شود؟

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      حتما فکر میکنی پردیس ها و واحدهای دانشگاه آزاد بدون کنکور دندان را پذیرش میکنند خخخخخ

  • علی
    0

    بذارید درسشو بخونه، وقتی اینهمه علاقه منده

  • Borzoo
    0

    بزارید ب عشق برسه مگه گناه کرده که اول راهش درست انتخاب نکرده

  • فاطمه
    0

    وای وای وای . چه جرم زیادی. به نظر من باید دارش زد مفسد فی الارض رو. اینو میگن جرم و جنایت نه اختلاس و رانت و امثالهم رو.

    نظرات شما -
    • رامین
      0

      خخخخخ

  • فاطمه
    0

    این جور موردا فقط تو ایران جرمه وقتی هر کس به خاطر عشق وعلاقه اش و نه به خاطر پول در یک رشته ای تحصیل کند انوقت هر کس به بهترین نهو کارش را انجام میدهد و نه بخاطر اینکه پول گیرش بیاید وقتی که شاگرد زرنگ هست باید بزارن تو این رشته تحصیل کنه واگر با نمره ی خوب واحد هایش را پاس نکند انوقت انرا اخراج کنند و به او مدرک دندانپزشکی ندهند الان خیلی از اقازاده ها با پول دده ننه شون تو اینجور دانشگاها صندلی میخرن( هر چند که انکار میکنن )ایا این برای بچه های انها جرم نیست؟ یا خیلی ها با امتیاز شهدا یا ایثار گری صندلی کسایی که که خیلی زرنگو با استعداد تر از اونها هستند رو قصب میکنن اگه میخواین عدالت رو اجرا کنین باید در همه ی موارد اجرا کنین نه در یک مورد

    نظرات شما -
    • محمد هاشمی
      0

      داداش یه کم رو املات کار کن ....نهو یا نحو....قصب یا غصب

  • الیاس
    0

    ای کاش همینجور که رسانه ها پیگیر این هستند که این خانم چطور این جرم مرتکب کرده به همین اندازه هم پیگیر ادامه پرونده ایشون باشند تا مشکلش حل بشه

  • منا
    0

    نصف بیشتر اون دانشگاه شهید بهشتی لعنتی با پارتی و سهمیه رفتن دارن درس میخونن بعدم میام از ملت پول ارث باباشونو میگیرن بعد یکی ک عاشق اون رشتس نمیتونه بره بخونی مرسی عدالت مرسی استعداد هدر رفته

  • نسیم
    0

    چطور ممکنه چنین اتفاقی اونم کم تر از یک سال افتاده باشه حتی اگر از در دانشگاهم رد شده باشه نمرات این خانم کجا ثبت می‌شده تا توی سیستم ثبت نام صورت نگیره نمرات رد نخواهد شد و اصلا این اتفاق غیر ممکن هست. مگر اینکه خود دانشگاه دستش تو کار بوده باشه. خواهشا اگر خبری هم عنوان میکنین درست اعلام کنین.

  • مجید
    0

    سلام . میبینم یه عده اصل قضیه رو فراموش کردن . علاقه به دندانپزشکی شرط کافی برای رفتن به دندانپزشکی شهید بهشتی نیس . تعداد زیادی از بچه های این سرزمین برای این دانشگاه شب و روز جون میکنن

  • ....
    0

    میدونی چندتا جوون 17 ی 18 ساله الان دارن جون میکنن چشم میزارن درس میخونن که تو این رشته قبول بشن آقا درسته کشور های دگ همه هرچی دوس دارن میخونن راحت اما خب کشور ماهم اینجوری دگ چیکار کنیم واقعا حق نیست که بعضی ها اینجوری بیان و درس بخونن با کلک بعد یه سری هام چشم و مغز و زندگیشون همه میشوند شب تا صبح بزارن واسه این رشته واقعا حق نیست بعد آخرش اینجوری بشه

  • علی
    0

    اونایی که باکنکور قبول شدن چه گلی به سرمازدن همین امروز درسایت العالم خواندم خانم دکتر دندانپزشک معروف چه بلایی سر دو طفل معصوم اورده اگه قراره کسی هم محاکمه بشه عوامل اون دانشگاه بی دروپیکرهستندنه این خانم

  • سارا
    0

    چرا ماجرای حضورش در برنامه های صدا وسیما به عنوان نفر برترکنکور سراسری رانمیگویید؟ماجرا پیچیده ترازاین حرف ها هست.

    نظرات شما -
    • فریبرز
      0

      دقیقا.معلوم نیست کدوم آقا و آقازاده ای پشت داستان هستند که حالا گندش در اومده اونم نصف و نیمه و ناقص. خدا میدونه داستان چیه ؟ کسیکه صدا و سیما اونو نفر برتر کنکور توی چشم مردم کرده حالا میگن محاکمه مبشه و دانشجو نبوده. یا نباید گندش در میومده اون فیلم صدا و سیما و حالا مجبور شدند خودشون سر و ته داستان رو جمع کنن یا داستان وخیم تر از این هاست . خدا به دادمون برسه

  • م گ
    0

    این که انقدر پولداره و خانوادش تو خارج هستن چرا نمیره یه کشور خارجی درس بخونه اونجا که کنکور نداره .

  • من
    0

    آیا این دختر زرنگ مجرده یا متاهل؟؟؟؟؟ قصد ازدواج نداره؟؟؟؟؟؟

  • وحید
    0

    انصاف نیست بزارین ادامه بده .بهش بگین من حاضرم باهاش ازدواج کنم

  • علی
    0

    بنظر من مسئول حراست باید پاسخگو باشد که چرا این خانم به راحتی می توانست بیاید و سر کلاس بشیند

  • Me
    0

    لعنت ب این کنکور ک باعث شدخیلیا ب آرزوهاشون نرسن،اینجا همه چی رو قوانین اشتباه میچرخه،با قانون قانون رو دورمیزنن،اگه میلیاردی بالا کشیده بود و کانادا بود اصن دنبالشو نمیگرفتین،مثلا میخواین بگین خیلی رو سرپیچی از قانون حساسین.

  • arman
    0

    بابا دمش گررررم . اینطور که میگن درسشم توی کلاس خوب بوده . پس نشون میده اگر کنکور لعنتی نبود الان شاید میتونست یه جراح دندانپزشک بشه. تحسینش میکنم برای عشقی که داشت خطر کرد ....

  • خورشید
    0

    خیلی دلم سوخت برای دختره منم مثل اون 4 سال جون کندم درس خوندم نشد وقتی داره ميگه تا 1200 دندون پزشکی قبولی خب معلومه ی سری ها هرگز بهش نمیرسن من کنکوریم میدونم چه سخته ب رشته که دوست داری نرسی. الان سال پنجم که برای دندون دارم پشت کنکور میمونم

  • هاجر
    0

    بذااااااارید درسش رو بخونه خب. دزدی که نکرده. یواشکی میرفته سر کلاس همین. تازه جای محاکمه این طفلی ، اون صدا و سیما رو محاکمه کنین که مقصره اصلی است و ایشون رو بعنوان نفر برتر کنکور به ملت قالب کرد. واقعا که جای تاسف داره.صدا وسیما دروغگو ، دانشگاه بی قانون، جامعه بی در و پیکر. چه خبره اینجاااااااا

  • شمیم لطفی
    0

    خدا میدونه پشت پرده چه خبره و ما چه میدونیم. اما یا از اول کاری نمیکردید که به اینجا بکشه یا حالا که کشیده شده لااقل استعداد و علاقه ش رو کور نکنید و یه امتحان بگیرید ازش اگه نمره قبولی آورد بذارید بدبخت درسش رو ادامه بده و مثه ما در به در نشه.

  • ناشناس
    0

    والا من شهید بهشتی درس میخونم یکی از تفریحات ما اینه چراغ خاموش سر کلاسای مختلف شرکت میکنیم الان که اینو دیدم وحشت کردم حالا اون نشست مدرک که بهش ندادین. به خدا خیلی این پزشکی و دندون پزشکی تو کشور ما تابو شده تو کشورهای دیگه اصلا اینجوری نیست اونم آدمه دلش میخواد خوب.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها