جهانگیری: آمریکا از هر روشی برای اخلال در بخش دارو و تجهیزات پزشکی استفاده می‌کند

معاون اول رئیس جمهوری گفت: آمریکا از هر روشی برای اخلال در بخش دارو و تجهیزات پزشکی استفاده می‌کند، اما ما ۹۷ درصد دارو را در داخل تامین کردیم و برای سه درصد بقیه هم مقدار قابل توجهی ارز تخصیص دادیم.

جهانگیری: آمریکا از هر روشی برای اخلال در بخش دارو و تجهیزات پزشکی استفاده می‌کند

«اسحاق جهانگیری» در مراسم روز ملی اورژانس با بیان اینکه در زمان وقوع سوانح، اولین فریادرس مردم، کارکنان اورژانس هستند، اظهارداشت: مردم انتظار دارند در سوانح مورد رسیدگی قرار گیرند و حضور به موقع و موثر اورژانس باعث تقویت سرمایه اجتماعی کشور می‌شود.

وی با اشاره به این که اعتماد مردم به اورژانس بزرگترین سرمایه آن است، گفت: مردم به اورژانس اعتماد دارند و این بزرگترین سرمایه اورژانس است، گفت: در کنار بخش درمان، همه دستگاه ها وظیفه دارند برای حفظ سلامت و جان مردم تلاش کنند.

معاون اول رئیس جمهوری به بالا بودن تلفات جاده ای در کشور اشاره کرد و گفت: زمانی در تصادفات جاده ای ۲۷ هزار نفر تلفات داشتیم و با تلا شهایی که شد، این تعداد به حدود ۱۷ هزار نفر رسید.

جهانگیری از دستور کار پلیس راهور برای کاهش ۲ هزار نفری تلفات تصادفات خبر داد و ادامه داد: همه دستگاه ها کمک کنند تا تلفات تصادفات کاهش یابد. در مورد ایمنی وسایل نقلیه نباید مماشات شود تولید پیکان را زمانی که وزیر صنعت بودم، متوقف کردم.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگر ازسخنانش خواستار تلاش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر شد و گفت: توزیع بنزین و گازوئیل با کیفیت در سراسر کشور به ویژه کلان‌شهرها از اقدامات خوبی است که به منظور بهبود سلامت مردم در این دولت انجام شد.

وی با بیان این که دولت مصمم بود طرح تحول سلامت را با حداقل هزینه انجام دهد، گفت: طرح تحول سلامت دستاوردهای زیادی داشت و پزشکان به مناطق محروم اعزام و در آنجا ماندگار شدند و خدمات ارزان در اختیار مردم قرار گرفت. آمریکایی ها همه تلاش خود را کردند تا بودجه ما را محدود کنند اما ما هم تلاش کردیم تا نیازهای مردم را به هر شکلی تامین کنیم تردیدی در ادامه طرح تحول سلامت نداریم.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: آمریکا از هر روشی برای اخلال در بخش دارو و تجهیزات پزشکی استفاده می‌کند اما ما ۹۷ درصد دارو را در داخل تامین کردیم و برای سه درصد بقیه هم مقدار قابل توجهی ارز تخصیص دادیم. تلاش کردیم با وجود کمبود ارز، دسترسی مردم به دارو و تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه نشود.



منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها