دستگیری عاملان جعل سیم‌کارت در مشهد

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: افرادی در پوشش موبایل فروشی اقدام به توزیع سیم‌کارت‌های رایگان به شهروندان کرده و با اخذ مدارک هویتی آنان جعل و رجیستری غیرمجاز گوشی تلفن همراه انجام می‌دادند.

دستگیری عاملان جعل سیم‌کارت در مشهد

به گزارش مشهد فوری ، رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در سطح شهرستان مشهد مقدس در پوشش موبایل فروشی اقدام به تبلیغ و توزیع سیم‌کارت‌های رایگان به شهروندان کرده و با اخذ مدارک هویتی آنان اعمال مجرمانه‌ای شامل جعل و رجیستری غیرمجاز گوشی تلفن همراه انجام می‌دهند، پی گیری موضوع در دستور کار مأموران مرکز اطلاعات فضای مجازی پلیس امنیت استان قرار گرفت.

امید نودهی ادامه داد: با انجام تحقیقات تخصصی و تکمیل پرونده، یکی از متهمان جعل سیم‌کارت دستگیر و با عنوان اینکه حدود 300 کارت ملی را از مشتریان گرفته و از آن طریق تعداد 60 سیم‌کارت صادر کرده است.

وی خاطر نشان کرد: تیم مرکز اطلاعات فضای مجازی پلیس امنیت عمومی در ادامه پی گیری علمی این پرونده، سرکرده باند صدور سیم‌کارت‌های جعلی و شبکه دریافت مدارک هویتی شهروندان و دو همدستش را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه آنان را دستگیر کرد.

نودهی افزود: بررسی‌های اولیه پلیس نشان می‌داد افراد دستگیرشده در بازه زمانی یک‌ماهه، تعداد قابل‌توجهی از مدارک هویتی شهروندان را گرفته و با شگردی خاص، سیم‌کارت‌هایی که قبلاً مورد سوءاستفاده قرار می‌گرفته را به مشتریان خود بدون پلمپ و هولوگرام شرکت تحویل داده‌اند.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی تأکید کرد: چهار متهم این پرونده به مراجع قضایی معرفی و از آنان 60 سیم‌کارت مجعول یکی از اپراتورهای تلفن همراه و 750 فقره تصویر کارت ملی کشف و ضبط شد.

منبع: فارس

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها