دو تیر و یک نشان، تبلیغات کلیکی و سئو راهکاری برای افزایش نرخ تبدیل

درباره اهمیت نرخ تبدیل همین جمله بس که جف آیزنبرگ، دبیر سرویس ورزشی یاهو می‌گوید: دو برابر کردن فروش با افزایش نرخ تبدیل بسیار راحت‌تر از دو برابر کردن فروش با افزایش ترافیک است.

دو تیر و یک نشان، تبلیغات کلیکی و سئو راهکاری برای افزایش نرخ تبدیل

درباره اهمیت نرخ تبدیل همین جمله بس که جف آیزنبرگ، دبیر سرویس ورزشی یاهو می‌گوید: دو برابر کردن فروش با افزایش نرخ تبدیل بسیار راحت‌تر از دو برابر کردن فروش با افزایش ترافیک است.

افزایش نرخ تبدیل مهمترین هدفی است که تمام وبمستران و بازاریابان دیجیتال به دنبال آن هستند تا بتوانند به کمک آن اهداف تعریف شده را محقق کرده و در بیشتر مواقع به فروش بیشتر برسند.

در بازاریابی اینترنتی و آنالیز وب، بهینه سازی نرخ تبدیل (conversion rate optimization)، در واقع به معنای افزایش درصد کاربرانی است که می‌خواهیم اقدام مورد نظر ما را انجام دهندهمان‌طور که از تعریف فوق برمی‌آید شما در تلاش برای استفاده هرچه بهتر از ترافیک وب‌سایت خود هستید به این جهت که به نقطه هدف یا همان فروش محصول یا خدمات خود دست پیدا کنید.

تبلیغات کلیکی و سئو یکی نیستند
متاسفانه باور غلطی که در بین خیلی‌ها رواج پیدا کرده این است که تبلیغات کلیکی که برخی به گوگل ادز (Google Ads) آن را می‌‌شناسند، در واقع همه کاری است که در سئو انجام می‌شود. یعنی به گوگل پول می‌دهیم تا ما را در رتبه‌ اول نتایج جستجو نشان دهد. اما در واقع این‌طور نیست و تبلیغات کلیکی و سئو یکی نیستند و بیشتر باید آنها را مکمل یکدیگر بدانیم.

مهمترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که تبلیغات کلیکی و سئو از عوامل اصلی افزایش نرخ تبدیل هستند و یکی در کوتاه‌مدت و دیگری در بلند مدت به شما کمک می‌کند تا افزایش نرخ بهتری را تجربه کنید. تا زمانی که برای تبلیغات کلیکی هزینه کنید این احتمال وجود دارد تا به نتیجه دلخواه برسید. اما برای اینکه در دراز مدت نیز بتوانید نتایج مطلوب خود را حفظ کرده و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید باید سراغ سئو بروید.

مهمترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که تبلیغات کلیکی و سئو از عوامل اصلی افزایش نرخ تبدیل هستند و یکی در کوتاه‌مدت و دیگری در بلند مدت به شما کمک می‌کند تا افزایش نرخ بهتری را تجربه کنید

اهمیت تبلیغات کلیکی در افزایش نرخ تبدیل
هر زمانی که کاربران ورودی به سایت شما اقدامی که می‌خواهید انجام دهند تبدیل اتفاق افتاده است. به عنوان مثال می‌خواهید سرنخ یا عضو جدید برای سایت خود بگیرید و اگر کاربری که وارد سایت شما شده است فرم مورد نظر را پرکرده و عضو سایت شود، تبدیلی که می‌خواستید رخ داده است. نرخ تبدیل یعنی درصد افرادی که از بین کاربران ورودی اقدام موردنظر شما را انجام داده‌اند.

در بسیاری از موارد تبدیل مورد نظر تبدیل کاربران به خریدار است. تبلیغات کلیکی (PPC) یکی از سریع‌ترین روش‌های افزایش نرخ تبدیل است. تبلیغات کلیکی انواع مختلفی دارد که در ادامه به آنه اشاره می‌کنیم:

· گوگل ادز: تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو که مهمترین آنها گوگل ادز است، یکی از روش‌های موثر در افزایش نرخ تبدیل است؛ چراکه تجربه نشان داده کاربران بیشتر روی نتایج اول گوگل کلیک می‌کنند.

· تبلیغات بنری: تبلیغاتی PPC یا Pay Per click که با عنوان تبلیغات بنری نیز شناخته می‌شوند نوعی از تبلیغات کلیکی هستند که هدف اصلی در آنها کلیک روی لینک موردنظر است. با هر کلیک روی لینک مشخص‌شده و هدایت به صفحه فرود، هزینه آن از حساب شما کسر می‌شود.

· تبلیغات کلیکی ویدیویی: نوع دیگری از تبلیغات کلیکی تبلیغات ویدیویی است که هزینه در ازای پخش ویدیو کسر می‌شود. این ویدیوها معمولا در اپلیکیشن‌های موبایل نمایش داده می‌شود.

· تبلیغات کلیکی درون برنامه‌ای: داخل اپلیکیشن‌های موبایل نیز می‌توانید از تبلیغات کلیکی به صورت لینک یا بنری استفاده کنید.

· تبلیغات متنی: این نوع تبلیغات که در سایت‌های پرطرفدار و میان پست‌های بلاگ بیشتر استفاده می‌شود نوع دیگری از تبلیغات کلیکی است و با کلیک روی لینک آنها هزینه موردنظر کسر می‌شود.

تبلیغات کلیکی روشی است که خیلی سریع به شما کمک می‌کند تا بتوانید در ازای هزینه پرداختی در بازه زمانی کوتاه مدت به نرخ تبدیل مورد نظر خود برسید.

اهمیت سئو در افزایش نرخ تبدیل
اما جز راه‌های زودبازده و پولی باید دنبال روش‌های اساسی و بنیادی برای افزایش نرخ تبدیل باشید که بهترین راه آن سئو است. سئو به صورت کلی شامل سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی می‌شود. اما برای رسیدن به سئو مطلب یا همان بهینه‌سازی موتورهای جستجو باید بیش از 200 عامل را در نظر بگیرید.

اتخاذ تدابیری همچون‌ بهینه ‌سازی تجربه کاربری سایت، تولید محتوای جذاب، بهبود سرعت سایت، ایجاد نقشه سایت، لینک‌سازی اصولی، استفاده درست از تگ‌های H1، H2 و...، متاتگ‌ها و بسیاری از موارد دیگر از روش‌هایی هستند که به افزایش نرخ تبدیل وب‌سایت شما کمک می‌کنند.

از آنجایی که مهمترین بخش سئو با محتوا گره‌خورده است، بنابراین برای رسیدن به نتایج مطلوب باید صبر داشته باشید. اما چون سئو و تولید محتوای جذاب و کاربردی از روش‌های بنیادی در افزایش نرخ تبدیل و بهینه سازی سایت هستند، نتایج آنها برای طولانی مدت باقی است.

تبلیغات کلیکی و سئو را به کجا بسپاریم؟
نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که تبلیغات کلیکی و سئو اصولی کار هر کسی نیست و نیاز به متخصصان حرفه‌ای دارد. برخی متاسفانه به جای اجرای درست اصول سئو تنها از شما هزینه‌ای را دریافت می‌کنند و با خرید تبلیغات گوگل ادز به عنوان تبلیغات کلیکی برای مدتی شما را در یک سری کلمات کلیدی رتبه بالای گوگل نشان می‌دهند.

مجموعه شرکت طراحی سایت وب 24 با مدیریت رضا شیرازی به عنوان یکی از برترین مجموعه‌های فعال در زمینه سئو و تبلیغات کلیکی می‌تواند به صورت کاملا حرفه‌ای و تخصصی با استفاده از تبلیغات کلیکی و سئو یک تیر و دونشان را به خوبی بزنند تا شما به هدف افزایش نرخ تبدیل برسید. قرار نیست با هزینه‌کردن بیهوده و بی‌برنامه بتوانید برای طولانی‌مدت نرخ تبدیل خود را در بالاترین حالت نگه دارید.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها