حواشی مالی آقای وزیر و خانواد‌ه‌اش/ نعمت‌زاده‌ها کجای اقتصاد ایران ایستاده‌اند؟

حواشی پیرامون خانواده نعمت‌زاده که از شرکت‌داری آنان آغاز شده بود، زمانی اوج گرفت که رسانه‌های مختلف خبری منتشر کردند که داماد نعمت‌زاده به عنوان نماینده کمیسر ژنرال دولت ایران در اکسپو میلان 2015 معرفی شده بود.

حواشی مالی آقای وزیر و خانواد‌ه‌اش/ نعمت‌زاده‌ها کجای اقتصاد ایران ایستاده‌اند؟

به گزارش خبر فوری ، امروز اولین جلسه دادگاه شبنم نعمت زاده دختر محمدرضا نعمت زاده وزیر اسبق صنعت معدن و تجارت در دولت اول حسن روحانی برگزار شد .( بیشتر بخوانید) به این بهانه نگاهی داریم به فعالیتهای اقتصادی خانواده محمد رضا نعمت زاده وزیر اسبق صنعت معدن و تجارت.

کارنامه اجرایی نعمت زاده پدر

نعمت زاده از مدیران اجرایی 40 سال گذشته است. پس ازانقلاب به مدت ۱۰ ماه، در سال ۱۳۵۸ وزیر کار و رفاه اجتماعی بود. وی بین سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ و از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ به‌ترتیب در دولت‌های رجایی و هاشمی رفسنجانی وزیر صنایع بود. نعمت‌زاده در دولت اول و دوم خاتمی، معاونت وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعاملی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران را برعهده داشت. او سمت‌هایی چون معاونت سازمان صنایع دفاع، ریاست هیات مدیره و مدیرعاملی توانیر را نیز برعهده داشته‌ است.

او در کابینه اول محمود احمدی نژاد معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فر آوردهای نفتی بود. وی در سال ۱۳۸۶ از معاونت وزیر نفت برکنار و به سمت مشاور عالی وزیر نفت منصوب شد، که پس از مصاحبه ای از عملکرد احمدی‌نژاد انتقاد کرد و اورا با رجایی متفاوت دانست که بلافاصله از سمت مشاور ارشد وزیر نفت برکنار شده و بازنشسته شد.

عضویت در هیات مدیره 19 شرکت خصوصی

نعمت‌زاده پیش از انتخاب‌شدن به عنوان وزیر صنعت دولت یازدهم ، به دلیل سوابق مدیریتی اش در حوزه نفت و گاز با دعوت گروهی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، با دریافت سهام مدیریتی در ۱۹ شرکت خصوصی، به عنوان عضو هیئت مدیره مشغول فعالیت شد. وی اندکی پیش از انتخاب به عنوان وزیر صنایع، از هیئت مدیره کلیه شرکت‌ها استعفا داد ولی مشخص نشد که همزمان سهام این شرکت ها را واگذار کرد یا خیر. اسامی برخی این شرکت‌ها که اغلب در بخش پائین‌دستی صنعت نفت فعالند، عبارتند از: رسا فارمد، پلیمری پویا جم خاورمیانه، ارگ شیمی پارسا، مهندسی توسعه پترو فرایند کرخه، الوند پترو انرژی کیش، هرمزان تجارت گستر کیش، برق انرژی پاینده جم، توسعه پتروشیمیایی ساحل دریا، توسعه نگین مکران، توسعه صنعت نعمت، تولید برق دژپل انرژی و شرکت کیمیا صنایع دالاهو.

برخی خبرها حکایت از این داشت که پس از استعفای نعمت زاده از هیات مدیره این شرکت ها دو دختر وی یعنی شبنم و زینب و داماد وی جایگزین پدر زن در این شرکت‌ها شدند.

** رد پای آقای داماد در پرونده اختلاس پتروشیمی

با رسانه ای شدن پرونده بزرگ اختلاس پتروشیمی از علی اشرف ریاحی داماد محمدرضا نعمت زاده از متهمان اصلی این پرونده نام برده شد آنطور که در اخبار جلسات رسیدگی به اتهامات متهمین آمده بود وی همکار اصلی مرجان شیخ الاسلام و محسن احمدیان است که در کیفرخواست قرائت شده در دادگاه، نقش منحصر به فردی در سواستفاده از پول‌های پتروشیمی داشتند.

ماجرای زمین ولنجک مریم بختیار ،همسر نعمت زاده

بر طبق اسناد منتشره، در سال ۱۳۷۲ که آقای نعمت زاده وزیر صنایع دولت هاشمی بوده، یک قطعه زمین به مساحت ۴۶۸۸ متر مربع در منطقه ولنجک از اداره کل زمین شهری استان تهران به همسر نعمت زاده جهت تأسیس مدرسه غیرانتفاعی واگذار می گردد.

مریم بختیار هم اکنون عضو هیئت مدیره یا رئیس هیئت مدیره شرکت های توسعه تجارت نعمت، رسا فارمد، برق انرژی پاینده جم، پترو ایمن نعمت، مهندسی نفت هوسیت پارس و سهام داری توسعه دارویی رسا را عهده دار است.

در هفته اول شهریور ۱۳۹۷ سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی ایران از دستگیری شبنم نعمت‌زاده دختر وزیر سابق صنعت به اتهام «احتکار دارو» خبر داد. بیشتر بخوانید

به گفته او این فرد دارای دو پرونده به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون و پنج میلیارد تومان بوده‌است. سخنگوی سازمان تعزیرات گفت که برای پرونده اول حکم صادر و اجرا شده که به موجب آن تمامی داروهای انبار این فرد با هزینه شخصی خود معدوم شده‌است. همچنین پرونده پنج میلیاردی این فرد نیز مربوط به قاچاق دارو بوده و همچنان مفتوح مانده و به دادسرای استان کرج ارجاع داده شده‌است. عصر چهارشنبه ۷ شهریور دادستان عمومی و انقلاب کرج خبر بازداشت این فرد را تکذیب کرده و گفت که وی اصلاً احضار نشده‌است. اما در مقابل سخنگوی سازمان تعزیرات بازداشت وی را تأیید کرده و گفت که برای شبنم نعمت‌زاده قرار وثیقه ۴۰۰ میلیارد تومانی صادر شده بود که به دلیل ناتوانی از ارائه آن، او بازداشت و روانه زندان شد. برخی از رسانه‌ها پیش‌تر از کشف یک انبار دارو متعلق به شرکت توزیع دارو با مدیریت شبنم نعمت‌زاده خبر داده بودند.

حواشی پیرامون خانواده نعمت‌زاده که از شرکت‌داری آنان آغاز شده بود، از زمانی اوج گرفت که رسانه‌های مختلف خبری منتشر کردند که داماد نعمت‌زاده به عنوان نماینده کمیسر ژنرال دولت ایران و مدیر اجرایی غرفه ایران در اکسپو میلان 2015 معرفی شده است.

محمدرضا نعمت‌زاده به بازداشت دخترش واکنش نشان داد و این قبیل اتفاقات را شیطنت‌هایی معرفی کرد که مسائل را حاشیه‌ای و سیاسی می‌کند. بیشتر بخوانید

بدهی ۳۵۰میلیارد تومانی دختر آقای وزیر به صنعت دارو

ماجرای بدهی چند صد میلیارد تومانی یکی از دختران محمدرضا نعمت‌زاده نیز از جمله اخبار جنجالی پیرامون خانواده او بود.

با انتشار ترازنامه‌های چند شرکت داروساز بورسی در اسفند ۹۶ مشخص شد بدهی‌های میلیاردی دختر وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت منجر به بروز مشکلات مالی فراوان برای این شرکت‌ها شده است.

نخستین سر نخ در معارفه بورسی هلدینگ «شفادارو» به دست آمد. در این نشست که در تاریخ 16 اسفندماه 96 برگزاری شد، مدیران سازمان بورس عنوان کردند که آخرین مطالبات شفادارو از شرکت «پخش رسا» حدود 60میلیارد تومان است که شرکت در ازای آن تضامین بانکی و چک شخصی دریافت کرده است.

بدهی «پخش رسا» تنها محدود به هلدینگ شفادارو نبود و دامنه آن، بزرگ‌ترین آنتی‌بیوتیک‌ساز خاورمیانه که در اصفهان واقع شده را نیز دربرمی‌گرفت. براساس صورت‌های مالی 12ماهه این شرکت، چک‌های برگشت‌خورده توسعه دارویی رسا در وجه داروسازی فارابی به مبلغ 48.1میلیارد تومان رسیده بود. همین امر باعث شد تا شرکت مذکور، در سال مالی 1396 با مشکلات متعدد تأمین نقدینگی روبه‌رو و جمع بدهی‌های خود را با 31درصد افزایش به 420 میلیارد تومان برساند.

نتیجه سلسله اتفاقات مذکور، کاهش 23 درصدی فروش این شرکت اصفهانی، تحقق زیان عملیاتی به میزان 35میلیارد تومان، افزایش 47درصدی هزینه مالی و سقوط 67درصدی قیمت سهام آن بود.

شرکت داروسازی «جابر ابن حیان» نیز دیگر قربانی بدهی‌های شرکت پخش رسا بود که بنا بر یادداشت‌های حساب‌رس در گزارش 12ماهه، میزان طلب این شرکت از توسعه دارویی رسا به 45میلیارد تومان رسیده بود.

منصور سمیعی مدیرعامل هلدینگ شفادارو، میزان بدهی توسعه دارویی رسا به کل صنعت دارو را 350میلیارد تومان عنوان کرده است.

اما گروه دارویی رسا متعلق به کیست و چگونه موفق شده این حجم از محصولات دارویی را بدون هیچ آورده‌ای، از شرکت‌های داروساز بزرگ کشور خریداری کند و حتی پس از گذشت یک سال نیز پاسخگوی تعهدات خود نباشد؟

مطابق اطلاعات موجود در سایت روزنامه رسمی ثبت اطلاعات شرکت‌های جمهوری اسلامی ایران متعلق به قوه قضاییه، شرکت توسعه دارویی «رسا» به شماره ثبت 451356 در سازمان ثبت شرکت‌ها ثبت شده و شبنم نعمت‌زاده، دختر وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت، ریاست هیأت‌مدیره این شرکت را برعهده دارد.

جالب آن که براساس اطلاعات موجود در سایت شرکت توسعه دارویی رسا، این شرکت در سال 1392 (همزمان با آغاز به کار دولت تدبیر و امید) جهت ارائه خدمات توزیع و فروش دارو، تجهیزات پزشکی، مکمل‌های غذایی و دارویی و محصولات بهداشتی تأسیس شده است.

** ماجرای ویلای لواسان خانم شبنم

در روز یکشنبه ۱۲ اسفند ماه ۱۳۹۷ ماجرای ویلای خانم شبنم رسانه ای شد زمانی که رئیس حوزه قضایی لواسانات نسبت به تخریب حدود ۱۰۰۰ متر بنای غیرمجاز شبنم نعمت‌زاده در لواسان دستور قضایی داد.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 39
  • ملت
    0

    دیگه خاصیت انقلاب اسلامی همین بوده فقط نمیدونم چرا بنام شاه چپاول وغارتگر نوشتن و بکام اسلامگرایان و انقلاب گدایان رفته حرف بزنم یا کسی چیزی بگه محاربه حساب میاد اما فلان ارباب زاده فراررکنه چپاول کنه غارت کنه ازاد میگردن ترس از خدا و قیامت وجدان پشم ملته

    نظرات شما -
    • منوچهری نایینی
      0

      گرحکم شودکه دزدگیرند درشهر هرانچه هست گیرند

    • کامبخش
      0

      اگه مسولین خبر نداشته وندارن خوب این چه مسولیه فقط جایی رو و شغلی رو غصب کرده اگه خبر داشته انددیگه بدتر وشریکند .

  • عبدو فسکی
    0

    ای کاش فقط میخوردند ونمیبردن وغارت نمیکردن شبنم خانمها وامثالهم که خزانه بیت المال این کشور درش باز وصاحبی ندارد

    نظرات شما -
    • علی
      0

      دوست عزیزمیخوردندونمیبردن ترک عادت موجب مرض است ،دولتی که عرضه امورمملکت نداره چه ارزشی داره همه دزد غارتگر ،بدبختیش مال ملت تمام مردم ازفکرفردا اینده مریزافسرده غمگین روزبروزبدتر

  • کریمی
    0

    اینها از سفره انقلاب برای خودشان سهم دارند با اینک جرم اینها مشخص هست چرا قانون ضعیف عمل می کند و قادر نیست اموال به یغما رفته از اینها پس بگیرد و چرا مجازات نمی شوند

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      بابا همشون ازاین قماش ند

  • ملت
    0

    چه فایده بعد از اینکه آقای که 40سال ودر همه دولت حتی در زمان ریاست جمهوری مقام رهبری بر پست های وزارت و معاونت تکیه از و40سال برانت سوار بوده خود وکلیه فامیل سببی و نسبی و دوستانش را از خوان بی حساب بیت المال بی حساب و کتاب برداشته برای مردم علنی می کنید . چه فایده ای برای مردم دارد که دختر نازنیش محاکمه بشود یا نشود ... این مشت نمونه خراوار که رجال کشور چگونه کشور داری کرده اند ؟ اصلاح طلب و اصول گرا ندارد . این آقا در همه دولت ها پست های حساس کلیدی داشته است . پس هردو گروه تا مرفق دستشان به بیت المال اغشته است...

  • محمد سیمرغ نشان شب
    0

    به این میگویند خبر هر کی خبرنگار هست خوب خبر را توضیح داده که من بیسواد و. کور راحت اخبار خواهر عزیز و محترمه بانوشبنم چطور به سیمرغ امت فشار حداکثری می آورده تا توان ملت را بسنجد خدا خیرش بده لذا من که دیگر تحمل نمیتوانم بکنم و سریعا قرصهای موج انفجار مبن ضد نفر خورده و تخت می خوابم تا شاید سیصد سال دیگر بیدار شوم و درخواست چایی کنم خدا کند زمان ان که از غار بیرون می آیم سالار لشکر یا سیمرغ شب یا همایسعادت را به انگیلیس بزنید و من را در اینستاگرام با کلاه شیر پیدا کنبد که خبرهای خوب از غار برایتان می آورم فدایی خبر نگار محمد رضایی

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      لعنت به همه مفسدان

  • میلاد
    0

    واااااااااااااای اینها چرا اینقدررررررحرص وولع دارن ای خدااااااااااااا

  • arash kiani
    0

    تمام این حیف میلها ازپول مردم است .مجموعه پارس توشه وکوشاپیشه وشرکتهای وابسته که دراختیار آقای نعمت زاده وفامیلهای او قراردارد ازسهام مردم است . هرسال چندماه مانده به مجمع عمومی (خصوصی زیرا سهامداران هیچ اطلاعی ندارند )به بهانه های مختلف توسط اذنابشان درقسمتهای مختلف مجموعه شروع میکنند به شایعه پراکنی که آری امسال سودنکرده یامجموعه ضررداشته است .تاسرانجام موقع پرداخت سودسهام مبلغ کمی بدست سهامداران برسد واعتراضی نداشته باشند.مسئولیت های مهم شرکتها همه ازاقوام نزدیک آقای نعمت زاده هستند. هرکسی اعتراضی بکند باآبروریزی پدرش رادرمی آورند وبی اعتبارش میکنند . وبمرور برای وی ازپرستو استفاده میکنند تاجائی که زندگی فردرابدینطرق متلاشی مینمایند . باشگردهای فراوان هرساله مردم را ازدریافت سودسهام محروم مینمایند . بعنوان مثال : یکی ازاین شرکتها سرمایه گذاری کوشاپیشه است سالهاست سودسالیانه راکسرمیکنند ببهانه افزایش سرمایه. بالاجبار ازسود سهامداربرداشت میکنند .همه اختیارات دردست خودشان است . حتی حسابرسان

  • علی
    0

    شاه مخلوع یک نفره می خورد و حداقل هنری دارد حالا دسته دسته در حال خوردن هستند وسیر شدنی نیستند وهنری دارند

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      توی این مملکتی که همه دزدن فایده زندگی کردن نداره چرامیگین مرگ برآمریکابگیدمرگ بردزدان بی شرف

  • سعید
    0

    سلام. از حضرت اقا خواهش میکنم که به عنوان شخص اول مملکت اسلامی که بر نظام وحکومت رهبری میکند و از دیگر مسئولین قضایی واجرایی عاجزنه خواهش میکنم یک بار هم که شده مانند حضرت علی (ع) که کسی را به بیت المال ، خیانت و جنایت میکند مجازاتش کنیند مجازات ،مجازات علوی . داوری قضاوت ، قضاوت امیرالمؤمنین علی (ع)

    نظرات شما -
    • علی
      0

      سلام دوست عزیز حکم وحکومت حضرت علی علیهسلام کجا ماکجا بنده خدا حیف صدحیف این ملت باغیرت ایران که هیچ جای دنیا وجودنداره زجرکشیدن بردن انوالشون حقشون نیست چقدربه دولتمون ازهرلحاظ انقلاب جنگ وووووکمک کرده اند،چرااین همه اختلاس غارتگری دزدی بشه دراین کشورخوب عزیزدیگه انتظاری نیست کدام یک ازاین غارتگرا حسابی بسزای اعمالشون رسیدن که این خانواده متقلب برسه درضمن مقصراصلی خوددولت ومسعولینند ،،،،درودخدابراین ملت شجاع وصبور،خداونداپناه میبریم بخودت

  • مردم
    0

    ملت چقدربدبخت است مردک حرام لقمه حرام زاده ۴۰ سال درلباس میش گرگی بوده که حسابی چپاول کرده ۱۹ شرکت خصوصی داشته ۵هزارمترزمین دولتی به زنش دادند وزارت اطلاعات هم متاسفانه برای آفتابه دزد اطلاعات داشته برای حرام زاده ای مثل نعمت زاده ۴۰ سال صدای وزارت درنیامده

  • کاربر ناشناس
    0

    اخه چرا مگه اون دنیا نیست

  • کاربر ناشناس
    0

    چرا اینهمه ثروت ثروت میکنید اگه مال خودشه مثل قالیباف و دیگرون نوش جونش نه دزدی کرده محاکمه کنید مصادره کنید

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اعداممم

  • بهمن جعفری
    0

    ظاهرا پیام ارسطو به اسکندرمقدونیست، برای متلاشی کردن یک کشورکافیست کارهای بزرگ رابه افرادکوچک بسپارید ،افرادبزرگ یاخانه نشین میشوندیامهاجرت میکنند.

  • ستاره
    0

    تو این مملکت همه دزدن.

  • بختیاری
    0

    بیشترین فساد تاریخ کشور تو این 6 سالی اتفاق افتاده که اصلاح طلبان همه جای کشورو گرفتن. حالا با این وضعیت رای هم میخان

  • جانبازوبرادرشهید ع.ع
    0

    بانام اوکه عدل جزاصول دین اوست نه فروع ان انقلاب کردیم تافاصله طبقاتی نباشدفقروفسادواختلاس نباشداحکام دین حاکم باشدوعدالت الهی اسلامی فقیروکارتن خواب وحاشیه نشین نباشدبقول حضرت امام ره که به شاه فرمودنداگرهمین اداره اوقاف وخیریه دست ماباشددیگرفقیری درایراننخواهیم داشت حال هرکس برای فرارازمالیات واستفاده ازرانت موقوفه درست میکندوخوداداره اوقاف بزرگترین خائن به این ملت است بگذریم ۹۵درصدمسولین ازریس جمهوربگیرتادهیاردهات خائن ودزدودستشان تاکتف درخون این ملت مسلمان است برای خوردن نه مکیدن همانطورکه درفتنه ۸۸این ۹۵درصدبازن وثروت فرارکردن به خارج جون فکرمیکردندانقلاب سقوط کردزهی خیال باطل برگشتندانقلابیتردزدترنامردترازقبل وازملت طلبکارهم شدندای ملت بدانیدعدالت خدادرحق این خائنین اجراخوخهدشددیروزودداردسوخت وسوزنداردبقول امام بزرگوادخون شهداانقدرپیش خداارزش داردکه همه خائنین به اسلام وملت رسواخواهندشدوانشاالله بزودیبادرایت وعدالت امام خامنه ای وباامرواشاره ایشان سربازان وطن وولایت دماری ازاین دزدان وخانوادهایشان بکشدکه عبرت تاریخ شوندچون ایناروی شاه ونوکرانش راسفیدکردنددل هم به این محاکمات مشابه سازی اخرحکومت شاهخائن نبندیدکه برای ارام کردن مسلمان باغیرت ولایتمداراست دعاکنیدتازودترسیدعلی امرکندتاخون بهپاکنیم زنی که ازفقربه فحشاکشیده شده پدری که شرمنده زن وبچهاش است صبح زودمیرودشب دیرمیایدکه دستش خالیستو..............انتقام همه شمارابااذن وامررهبرازتمام مسولین دزدوخانواده هایشان خواهیم گرفت دیرنیست انشاالله

  • احسان
    0

    اقای رییسی شما را قسم می دیم به خون ریخته امام حسین اشد مجازات را برای اینگونه افراد در نظر بگیر. ما مردم که زورمون به این حرام خور ها نمی رسه . تو رو به جدت قسم تا الان که خوب پیش رفتی . این روند را ادامه بده. این مملکت را از لوث این آشغال ها ماک کن

  • کاربر ناشناس
    0

    دزدی انگار شده مثل دروغ هر چه بزرگتر برای حکم درست ندادن قابل قبول تر!!!!؟؟

  • سید
    0

    کاملا درست ولس سوال اینجاست واقعا برسی و پس گرفته میشون یا فقط مردم سرکار میگذارن؟؟؟! مرتکه تو تمام دولت ها بوده هردولت یه نقش بازی کرده برا خودش چپاول کرده رئیس قوه قضاییه هم تمام دوران کشک بوده واقعا کشور صاحب دلسوز نداره قطعا بقیه مسئولین هم بیشترشون ازاین کارها کردن٪٪

  • احمد صفاییان
    0

    اگر آقای رئیسی تا آخر ایستاد و مفاسد اقتصادی ریشه کن کرد این مملکت اباد میشود ولی اگر چنین نشد باید فاتحه جمهوری اسلامی را خواند و این را هم بکوبم حفظ این نظام یعنی انقلاب اسلامی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است اما در حال حاضر بالای گود استاده اند تا مملکت در گود بیفتد تا بعد اقدام کنند که سخت در اشتباه اند وزارت اطلاعات فضایی نژاد در اصفهان کیست ؟؟؟؟؟؟؟ ‌‌

  • رضا افخمی
    0

    آقا امام زمان عج پس کی میایی

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام رای دادن وبدبختیاش مال ما بدبخت بیچاره هاست زندگی کردنش مال اینا لعنت ب من اگه دیگه رای بدم ب این نظام

  • با مردمم نه با دزد
    0

    خدا ایشالا نابود کنه هر وزیری هر قاضی ميفهمه کمترین حکم قعطه قعطه کردن از بالا تا پایین این دزد ها بخدا که رواست

  • میلاد
    0

    این دست دزدی ها و چپاول کردن حق مردم اگه قانون نباشه و همه در برابر قانون برابر بناشند تو هر کشوری بوجود میاد . متاسفانه بعضی در برابر قانون برابر ترن.

  • کاربر ناشناس
    0

    حکایات بالا نمونه ای حال و روز حکومت مستضعفین ومستکبرین در دولت اسلام ناب محمدی و کاملااسلامی ایران میباشد.

  • حامد حمیدی
    0

    چهل سال ، هر روز به یک شکل ! دانه درشت ها از مرتضی رفیق دوست و فاضل خداداد شروع شدند ، حرفهای شیخ محمد یزدی و ملانصرالدین ( شیخ صادق لاریجانی ) آینه ی تمام نمای حکومت نالایق و دزده ، بیچاره بعضی ها که فکر می کنند مسئله اصولگرا و اصلاح طلبه ،لاریجانی و شیخ محمد یزدی هر دو مثلا اصولگرا هستند ، اصلا دزدی در اصول رویه ی حکومت داری در نظام مثلا جمهوری مثلا اسلامیست .

  • حمید
    0

    واقعا چهل سال مملکت دست خانوادگی است توروخدا بسه دیگه بروید کنار تایه سیستم جدیدی بیاد سرکار آقای رییسی همه را محاکمه کنید

  • کاربر ناشناس
    0

    متاسفم

  • مطلب وثوق
    0

    با سلام قوه قضاییه با این گونه کااهبرداری ها مقابله باید بکنه اقای رییسی دولت مردان همه دارند می چاپند این مملکت را فقیران دارند بدبختر و .......میشوند ترا خدا کاری کنید قوه قضاییه اشد مجازات فردا حکم صادر میشه علیه این اشخاص نفوذ دارند در کشور و ادارات زود حکمشون ملغی میشه یا پول میدند میخرند مملکت را اخه این دختر 25 ساله این همه پول از کجا اورده میلیاردی و.......... ای وای ای وای.....

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام شما چسپیدید به تهران از شهرستانها بی خبری یک سری به شورای اسلامی زاهدان وشهردا ی زاهدان هم نظری داشته باشید پاداش میلیاردی بکار گیری اقوام ونزدیکان وبستگان نزدیک .

  • محمد م ص
    0

    کشور بی صاحب یعنی این یک وزیر بی غیرت سرمایه این کشور که با خون شهدا احیاشده خانواده نعمت زاده به یغمای برده انددرخواست فوری از اقای ریس دستورسعری این پرونده کشورخاری را بدهدوهیچ ملاحضه نکند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها