محبت کارفرما، استرس و افسردگی کارمندان را از بین می‌برد

محققان گزارش می دهند، مهربانی های کوچک از سوی کارفرمایان می تواند تأثیرات بزرگی بر سلامت و عملکرد کارکنان هر سازمان و شرکتی داشته باشد.

محبت کارفرما، استرس و افسردگی کارمندان را از بین می‌برد

تیم تحقیقاتی دانشگاه «پن استیت » به طور خاص تأثیر محبت های کوچک کارفرمایان رانندگان اتوبوس در چین را که در هنگام ناهار به کارکنان خود میوه تازه می دادند، مورد بررسی قرار داده و دریافتند که این امر باعث کاهش افسردگی در بین رانندگان و افزایش اعتماد به نفس آنها نسبت به عملکرد کاری خود می شود.

محققان افسردگی را با پرسشنامه سلامت شخصی که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده توصیه می کند، ارزیابی کردند. این مقیاس از هشت ماده تشکیل شده و از شرکت کنندگان خواسته می شود اعلام کنند که به عنوان مثال ، چند بار در طی دو هفته گذشته احساس کمبود ، افسردگی یا ناامیدی داشته و یا چند بار از خواب مانده و یا با مشکلات خوابیدن روبرو می شوند.

طبق این گزارش رانندگان اتوبوس، یک هفته پس از پایان آزمایش در مقایسه با یک هفته قبل از شروع آن ، میزان افسردگی آنها کاهش داشته است.

این تیم همچنین با استفاده از مقیاس خودکارآمدی عمومی 10 ماده ای ، خودکارآمدی - اعتماد به نفس و توانایی در انجام اقدامات و وظایف لازم را برای دستیابی به اهداف خاص این افراد را نیز سنجید.

آنها دریافتند که کارآمدی در میانه هفته آزمایش نسبت به هفته بعد از پایان آزمایش به طور معنی داری افزایش یافته است.

پژوهشگران این پروژه اعلام کردند که این تحقیق نشان می دهد، کارکنان می توانند نسبت به هرگونه پیشرفت در محل کار خود حساس باشند. قبل از این که راه حل های نهایی امکان پذیر باشد، برخی از مراحل کوچک می توانند تفاوت هایی ایجاد کنند، که شرایط را برای کارفرما و کارمندان قابل تحمل تر و مناسب تر خواهد کرد.

منبع: ایسکانیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها